Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:34
Ik ben inmiddels 2 jaar abonnee bij Netflix. Onlangs een 4K tv gekocht met daarop Netflix geïnstalleerd. De beeldkwaliteit van een aantal series was zo goed, dat ik me even afvroeg of het niet 4K kwaliteit was (ik wist dat 4K alleen bij het duurste abonnement wordt aangeboden).

Ik heb vervolgend ingelogd op de website van Netflix en zag daar dat er op dit moment 3 abonnementen zijn:
  • Basic (7,99)
  • SD + 1 scherm
  • Standaard (10,99)
  • HD + 2 schermen
  • Premium (13,99)
  • UHD + 4 schermen
Vervolgens zag ik dat ik blijkbaar via iTunes geabonneerd was. In iTunes heb ik de volgende mogelijkheden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XLX2JVdn7IALt9zAbTAZwK10/full.png

Nu staat in dit artikel dat Netflix haar prijzen heeft verhoogd per oktober 2017 en dat klanten een maand de tijd hebben om de nieuwe voorwaarden te accepteren. Nu kan het natuurlijk zijn dat ik het standaard en premium abonnement niet kan afsluiten voor de prijs die ik in iTunes zie staan, maar het ziet er nu wel naar uit dat ik deze oude prijzen nog kan kiezen.

Daarnaast: Ik ben 100% zeker dat ik niet naar SD-kwaliteit aan het kijken ben naar Netflix op dit moment. Terwijl dat wel zou moeten in de nieuwe prijsstructuur. Er wordt in iTunes met geen woord gerept over de kwaliteit van de verschillende abonnementen.

Mijn vraag: hebben meer mensen deze situatie: een 1 scherm abonnement via iTunes afgesloten en wel hoge kwaliteit streams? Denken jullie dat de kwaliteit van deze streams vandaag of morgen ineens naar SD zal gaan?

...less is more

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
En wat zegt je tv dat de resolutie is? Meestal kan je de stream info toch bekijken?

[ Voor 44% gewijzigd door apis29 op 08-01-2018 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:34
helaas niet vanuit een interne app (alleen externe input, en de youtube app biedt dit ook aan)

...less is more