Playstation 4 pro HDMI beeld valt weg (sneeuwerig)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
PS4 Pro 2de hands gister gekocht
OLEDLGC755 - 2017 model

1 dure HDMI kabel geprobeerd (Daar valt het beeld direct 1-5 seconden weg)
Toen 1 goedkope hdmi kabel geprobeerd en daar leek het probleem mee weg te zijn...
Tot dat na +- 4 min het beeld weg viel weer..
Soms staat er gewoon alleen lost input signal, zonder sneeuw. En andere x wisselt dat af tussen sneuuw flitsen en lost input signal.

Dit probleem is wanneer ik HDMI Ultra Deep Colour activeer voor de PS4 Pro HDMI poort. (wat nodig is voor HDR wat ik begrijp)

Ik kreeg een bericht vandaag:
The video signal being sent to your tv uses YUV420 colour format. Your tv might support higher quality format and 4k HDR..

Dus ik ging kijken en zie:
Information for connected HDMI device : HDR supported.
Available frequencies for 4k output, Using HDR Not supported. Your tv might support a higher quality format and 4k hdr if you change it settings check your tv settings

Maar ik kon zweren dat ik gister zag:
24, 25, 30 50 and 60 hz
using HDR supported...

Na hdmi kabel switch.. en reboot staat er weer hdr supported met alle frequencies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartpijn
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-04 21:16
Ik heb er zelf niet zoveel ervaring mee, maar heb wel gehoord over wat firmware issues van de LG oled schermen in de omgang met PS4 pro HDR settings. misschien heb je hier iets aan? https://www.forbes.com/si...on-an-lg-tv/#272fc1f66dda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Op HDCP 1.4 gezet in safe mode. maar zie nu sneeuw flashes door het beeld af en toe.. random zo lijkt het.. soms snel achter elkaar. soms een tijd niet.

Nu HDCP uit gezet.... So far so good..
Ik edit de post als dat ander is over komende uur.
EDIT:
Lijkt voor alsnog gefixt..
Maar dat betekend dat als ik HDCP nodig heb voor netflix amazon en youtube dat ik dus nog steeds hetzelfde probleem heb.

Any idea's?

[ Voor 25% gewijzigd door Reconhell op 04-01-2018 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Nog steeds een probleem bijv als ik de tv uitzet en terug aanzet dan heb ik geen beeld op het PS4 HDMI kanaal. Echter een re-plug zorgt ervoor dat de verbinding terug is.

Wat heel irritant is aangezien de hdmi poort op de ps4 bijna ontzichtbaar is en hdmi al lastig te verbinden is in mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
HDMI blijft wegvallen en of pixelsachtige artefacts soms in het scherm. Vrijwel direct als de playstation in gebruik is. Lijkt iets minder te worden naar mate hij aanstaat.
Is ingesteld op 2160P RGB op LG55C7

Geen idee hoe op te lossen, zowel goedkope als duurdere hdmi kabel hebben het probleem. TV is pas nieuw. al ps4 2de hands.. 6 maanden oud met bon van mediamarkt.

[ Voor 28% gewijzigd door Reconhell op 08-01-2018 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Laatst online: 12:21
Heb je het probleem ook met de bijgeleverde hdmj kabel die bij de pro zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Begrijp ik goed dat de ps4 direct op de tv is aangesloten? Had namelijk dezelfde klachten maar daar ligt het aan de versterker die ertussen zit. Dan verwissel ik de kabel van input op de versterker en dan zijn de klachten weer even weg.

Deze klachten heb ik alleen bij HDR materiaal. Hierbij wordt de volledige bandbreedte van de kabel gebruikt dus geen overhead meer.

Hoelang is je kabel trouwens? Geen mogelijkheden om er een kortere kabel tussen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Bijgeleverde hdmi kabel zat er niet bij helaas (2de hands gekocht)
Nu zit ik weer op de "betere hdmi kabel" ipv goedkope hdmi kabel.
Probleem lijkt nu weg te zijn. Maar ik zweer dat ik hier het probleem ook had (misschien minder alleen )
Moet het probleem nog uitvoerig testen in welke omstandigheden het zich op doet.

PS4 is driect aangesloten op de TV.
Beide kabels zijn zo'n 3 Meter denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
'Betere' HDMI kabel betekent niet dat ie daarmee ook goed genoeg is. Staan er geen specs op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aimms2001
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-12-2024
Oude post, maar toch benieuwd. Nog steeds problemen? Zelf ook een ps4 pro aangeschaft icm oled 65c7 en ook hier sneeuw en uitval. Erg frustrerend.
Pagina: 1