Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Excel] Cel automatisch vullen met koppeling

Pagina: 1
Acties:

• hejwazzup
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06-2024
Hallo,

Ik heb jullie hulp weer eens nodig. Ik zit me even blind te staren op, waarschijnlijk, een heel makkelijk op te lossen probleem.

Ik heb in tabblad 1 een lijst met patiëntnamen en de behandelkamer.
In het tweede tabblad komt een dagrooster waar ik in een dropdownmenu de patiënt kan kiezen. Ik zou graag willen dat de kamer in tabblad 2 automatisch wordt ingevuld vanuit tabblad 1 waarin ik heb aangegeven welke kamer bij welke patiënt hoort.
(Zie screenshot). Ik heb wat met ALS/ALS.DAN formules geprobeerd, maar ik kom er even niet uit. Graag jullie hulp.
Tabblad 1:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/eMV4CG/Schermafbeelding_2018_01_04_om_12_31_52.png

Tabblad 2:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/jrnUew/Schermafbeelding_2018_01_04_om_12_32_13.png

Alvast bedankt,

Rik. _/-\o_

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:43
verticaal zoeken, en dan de tweede kolom uit de zoekmatrix selecteren..
vergeet "ONWAAR" niet als laatste (optionele) argument.

[ Voor 109% gewijzigd door breew op 04-01-2018 12:47 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verticaal zoeken. Zie voorbeelden in andere topics (of de F1 van Excel bij verticaal zoeken). Zegmaar precies dezelfde tip als die je in 2014 al kreeg ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• hejwazzup
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06-2024
Jullie zijn fantastisch. Ik zat me zo blind te staren dat ik niet meer naar deze oplossing kon kijken. Binnen 1 minuut opgelost. Dank.

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:43
hejwazzup schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:30:
Ik zat me zo blind te staren dat ik niet meer naar deze oplossing kon kijken.
Soms heb je dat, klinkt bekend ;)

[ Voor 11% gewijzigd door breew op 06-01-2018 13:42 ]