Vervanging AV Receiver NAD T754

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proostyves
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07 08:58
Ik zoek een?
AV Receiver

Wat is je budget?
Max. 3000 (minder is altijd beter om de wederhelft te overtuigen, maar ik wil zeker niet op kwaliteit achteruit gaan >:))

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn huidige receiver (NAD T754) is de laatste tijd al enkele keren uitgevallen en aangezien deze nog niet over HDMI beschikt is het tijd om eens te kijken naar een nieuw model.

Welke eisen heb ik:
6 HDMI inputs
4K
5.1 + Atmos
Streaming vanaf NAS en internet
ARC op HDMI out

De 5.1 set die ik momenteel heb is KEF 3005, maar ik wil de mogelijkheid hebben om in de toekomst over te gaan naar een 5.1.2 Dolby Atmos opstelling

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf ben ik heel tevreden van NAD, maar als ik naar mijn eisen kijk kom ik op de T777 V3 en die is nogal prijzig (vandaar het hoge max. budget).
Van de Cambrige Audio CXR120 Heb ik ook al goede dingen gelezen, maar hier heb ik geen ervaring mee.
Buiten deze types zie ik door het bos even de bomen niet meer.

Een bezoek aan een Hi-Fi center staat nog op de agenda.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wie kan er mij vanuit persoonlijke ervaring of kennis enkele alternative receivers aanraden met motivatie?
Dan kan ik wat gerichter gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Ik zeg vul de genoemde eisen in de Pricewatch en zie wat er uit komt voor modellen. Dat budget van 3000 euro hoeft echt niet op en is mijns inziens ook nergens voor nodig. Sowieso niet met die speakers en ook niet met de genoemde eisen. Klankverschillen zijn zeer discutabel dus daar hoef je ook al niet specifiek een NAD voor te kopen. Volgens mij ga je met bijvoorbeeld een Denon AVR-X3400h al aan je eisen voldoen en dan zit je nog niet eens aan een derde van je budget.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proostyves
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07 08:58
Hoe minder ik van het budget moet gebruiken, hoe beter natuurlijk.

Ik heb mijn eisen inderdaad al eens in de Pricewatch ingegeven en dan houd ik nog heel wat modellen over.

Zoizo ga ik enkele modellen beluisteren om te zien of ik wel een verschil hoor en om te zien wat juist de verschillende functies allemaal zijn tussen de merken.

Het voorgestelde type is al een goed begin om eens wat verder te gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07 10:12
Als de klank van NAD je bevalt dan zou ik daar bij blijven. Waarom je in vredesnaam een versterker van 3k wil kopen voor een speakerset welke het verschil tussen de modellen waarschijnlijk niet kan weergeven is mij wel een raadsel. Als het je om het atmos te doen is en je wilt bij satelliet speakers blijven dan zou ik voor een Denon of Marantz gaan. Een speaker bepaald het geluid veel meer dan een versterker.