[BUG] Zoeken met: `Dit topic (Poster)`

Pagina: 1
Acties:

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-10 15:09

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Topicstarter
Als ik in bijvoorbeeld Tasker - deel 1 zoek naar een gebruiker, krijg ik bij een niet bestaande gebruiker een fout melding:

1

Echter geeft een wel bestaande gebruiker geen fout, gewoon een melding:

2

[ Voor 7% gewijzigd door 0stone0 op 04-01-2018 12:31 . Reden: [topic] ]

"~~Linux is only free if your time has no value"

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:06

crisp

Devver

Pixelated

Ik vind dat dat verschil hier gewoon klopt. Een niet-bestaande usernaam gebruiken is reden om een foutmelding te geven, terwijl de situatie dat een usernaam wel bestaat maar niet in het topic voorkomt niet sec gezien een foutsituatie is.

Intentionally left blank

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maar in beide gevallen is het resultaat hetzelfde: er is geen resultaat gevonden dat aan de zoekcriteria voldoet. Het zou daarom logischer zijn om dezelfde melding te geven, want het resultaat is visueel hetzelfde: geen posts om weer te geven.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-10 15:09

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Topicstarter
crisp schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:44:
Ik vind dat dat verschil hier gewoon klopt. Een niet-bestaande usernaam gebruiken is reden om een foutmelding te geven, terwijl de situatie dat een usernaam wel bestaat maar niet in het topic voorkomt niet sec gezien een foutsituatie is.
Ik snap dat het resultaat het zelfde is. echter ben ik het meer eens met @Hero of Time.
Er staat nu;
Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug.
Het klinkt voor mij dus een beetje alsof er achter de schermen iets fout is gegaan, niet dat het gewoon geen resultaten gevonden zijn.

Ook als ik zoek naar '0ston' krijg ik te zien dat er iets mis is gegaan. Klopt het dat je alleen kan zoeken naar een complete username?
(Als dat duidelijk gemaakt zal worden aan de gebruiker, snap ik de keuze voor een foutmelding wel. Dan klopt de user input niet. Echter is dat nu, naar mijn mening, niet duidelijk voor de eindgebruiker.)

[ Voor 11% gewijzigd door 0stone0 op 04-01-2018 13:24 ]

"~~Linux is only free if your time has no value"

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:18

Angeloonie

Cheeseburger Addict

crisp schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:44:
Hoewel dit volstrekt logisch klinkt is het natuurlijk wel vreemd dat hij dan niet iets in de zin van "gebruiker niet gevonden" roept maar een algemene foutmelding "er is iets fout gegaan".
Het staat er wel onder maar in eerste instantie is dat niet duidelijk en lijkt het er op alsof de website fout gaat. Het is dan eigenlijk ook geen error maar gewoon een 0-resultaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Angeloonie op 04-01-2018 13:27 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-11 21:48

momania

iPhone 30! Bam!

Angeloonie schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:25:
[...]

Hoewel dit volstrekt logisch klinkt is het natuurlijk wel vreemd dat hij dan niet iets in de zin van "gebruiker niet gevonden" roept maar een algemene foutmelding "er is iets fout gegaan".
Het staat er wel onder maar in eerste instantie is dat niet duidelijk en lijkt het er op alsof de website fout gaat. Het is dan eigenlijk ook geen error maar gewoon een 0-resultaat.
Lees de foutmelding nog eens, en nu helemaal ;)

Imho is het zoals het nu is correct en juist handiger.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:18

Angeloonie

Cheeseburger Addict

momania schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:28:
[...]

Lees de foutmelding nog eens, en nu helemaal ;)

Imho is het zoals het nu is correct en juist handiger.
Dat heb ik gedaan, maar het blijft in eerste oogopslag onduidelijk dat het geen systeemfout is maar een ongeldige username.

Het "Probeer het later nog eens, of ga terug" stukje wijst daar ook nog op, want dat suggereert dat het aan de kant van de server fout gaat.

Het hele "Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug." zou in feite weg moeten. De grote rode error + "Alle opgegeven gebruikers zijn ongeldig" is volgens mij in 1 opslag veel duidelijker.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:06

crisp

Devver

Pixelated

0stone0 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:22:
[...]

Ook als ik zoek naar '0ston' krijg ik te zien dat er iets mis is gegaan. Klopt het dat je alleen kan zoeken naar een complete username?
Dat klopt...

Een mogelijk nadeel van het op dezelfde manier presenteren is overigens dat een gebruiker een eventuele typfout in de usernaam niet zo snel meer op zal merken.
Angeloonie schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:25:
[...]

Mja, dit is gewoon de manier waarop we generiek foutmeldingen weergeven. Dat kan allemaal wel mooier en specifieker, maar dat kost ook tijd die we dan niet aan andere dingen kunnen besteden...

Intentionally left blank

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit gaan we niet aanpassen :)
Pagina: 1