Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

All round PC 600-750 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Het moet een allround pc worden, met een nadruk op workstation. Ik wil graag de mogelijkheid hebben degelijke games te draaien, maar absoluut niet op hoogste resolutie of iets dergelijks.Momenteel game ik weinig maar wil de mogelijkheid hebben het op een casual niveau op te pakken.

Verder zal ik hem voornamelijk gebruiken voor grote excel files, aandelen handel, veel tabbladen tegelijk open in chrome/ programma's die naast elkaar draaien en af en toe Tableau. Daarnaast wil ik twee monitoren tegelijk kunnen draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Mijn prijs range zal liggen tussen de 600 - 700 euro alle onderdelen inclusief. Het liefst wel een computer die een beetje future proof is. Dus het budget is relatief flexibel.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Ik heb nog een ASUS P5E64 WS Professional (https://tweakers.net/pric...ofessional/alternatieven/) liggen, maar ik vind het moeilijk op waarde te schatten. Hij hoeft niet per se gebruikt te worden, tenzij hij mooi in een build zou passen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Ik denk dus dat, mede om het een beetje future proof te houden met optie tot gamen, het wel goed is te investeren in een prima moederbord. Verder twijfel ik of 8gb werkgeheugen genoeg is, of dat ik voor 16 zou moeten gaan?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Geen merk voorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Niet echt. Graag zou ik wel mogelijkheid willen hebben tot upgrade van individuele onderdelen, zodat ik daar flexibel in kan zijn. Hopelijk dat ik dan niet beperkt wordt door kast grootte o.i.d. .

Ga je overklokken?
Nee ben ik niet van plan

Wat verwacht je van ons?

- Advies op de build die ik gemaakt heb, en dan voornamelijk vanuit een prijs/kwaliteit perspectief.
- Kan ik meer waar voor mijn geld krijgen als ik het moederbord wat ik al heb incorpereer?
- Passen de onderdelen goed bij elkaar?
- Zijn bepaalde producten niet te duur, in verhouding tot wat ik nodig heb?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 194,50€ 194,50
1ASRock AB350M Pro4€ 73,50€ 73,50
1MSI GeForce GTX 1050 GAMING X 2G€ 137,50€ 137,50
1Sharkoon MA-M1000€ 34,-€ 34,-
1Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4D26BFSBK€ 84,49€ 84,49
1Corsair CX450M€ 48,-€ 48,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 133,90€ 133,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 705,89

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Prima idee zou ik zeggen. Wat simpele kast misschien. Geheugen zou ik later upgraden als het nodig is of wanneer de prijzen flink gezakt zijn.

Dat model mobo is nu 10 jaar oud. Je kan daar allicht voor een zacht prijsje 2de hands onderdelen voor vinden, maar het lijstje wat je zelf voorstelt is veel sneller.

[ Voor 5% gewijzigd door Jesse op 04-01-2018 12:33 ]

• Giedo18
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-11 12:14
Jesse schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:32:
Prima idee zou ik zeggen. Wat simpele kast misschien. Geheugen zou ik later upgraden als het nodig is of wanneer de prijzen flink gezakt zijn.

Dat model mobo is nu 10 jaar oud. Je kan daar allicht voor een zacht prijsje 2de hands onderdelen voor vinden, maar het lijstje wat je zelf voorstelt is veel sneller.
Wat bedoel je met dat het model moederbord al 10 jaar oud is? Ryzen zelf is nog niet eens een jaar oud?

Verder aan de TS, je zou een goedkoper moederbord kunnen nemen aangezien je niet van plan bent te gaan overclocken en dit ook niet nodig is met de onderdelen die je gaat gebruiken voor je wensen. Je zou dan kunnen gaan met een A320. Dit is het goedkoopste moederbord met 2x 4 pin headers voor casefans:
pricewatch: MSI A320M Grenade

Scheelt wat geld :)

• snixxxxxx
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 04-01-2021
Giedo18 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:40:
[...]

Wat bedoel je met dat het model moederbord al 10 jaar oud is? Ryzen zelf is nog niet eens een jaar oud?

Verder aan de TS, je zou een goedkoper moederbord kunnen nemen aangezien je niet van plan bent te gaan overclocken en dit ook niet nodig is met de onderdelen die je gaat gebruiken voor je wensen. Je zou dan kunnen gaan met een A320. Dit is het goedkoopste moederbord met 2x 4 pin headers voor casefans:
pricewatch: MSI A320M Grenade

Scheelt wat geld :)
Het moederbord wat de ts al heeft. :) volgende keer even het topic helemaal lezen. :D

• Giedo18
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-11 12:14
snixxxxxx schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:54:
[...]

Het moederbord wat de ts al heeft. :) volgende keer even het topic helemaal lezen. :D
Ohh sorry, nee dan lijkt mij inderdaad ook zijn eigen lijstje een mooie build.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Voordeel van het mobo wat de TS zelf voorstelt zijn de 4 dimm sloten. Dat is wel een tientje waard naar mijn idee.

• Tom970G1
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-10 19:43
Wat bedoel je precies met casual gamen? Als je naar de performance van een GTX 1050 kijkt, is dit zeg maar minimalistisch gamen (dus dat sommige games het op very low 1080p niet eens fatsoenlijk doen). Wellicht is de 1050 ti de meerprijs hier wel waard, sinds je graag future proof wilt zijn. De 2 GB van de 1050 is eigenlijk niet eens present proof, waar de 1050 ti al weer een ruimere 4 GB biedt :D

Aanvulling:
pricewatch: EVGA GeForce GTX 1050 Ti 4GB SC GAMING
en hij is maar €25 duurder ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Tom970G1 op 04-01-2018 13:49 ]

• Rikkert070
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-02 17:09
^^ what he said. voor de rest een prima bak.

in de toekomst zou ik wel uitbreiden naar 16gb.

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Vergelijkbaar met wat ik heb (rx560 en 16gb ram). Voor indy games/league enz. is de 1050 ruim voldoende.

Ik zou beetje benchmarks kijken voor je GPU
reviews: Nvidia Geforce GTX 1050 (Ti): gamen voor weinig

[ Voor 7% gewijzigd door Danny Phantom op 08-01-2018 00:30 ]

Pagina: 1