B'twin Elops 500

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:16
Bij de decathlon kun je tegenwoordig voor E200,- een gloednieuwe stadsfiets kopen. Daar mijn fiets volledig versleten is wordt het tijd voor een andere (het liefst uiteraard een nieuwe).
https://www.decathlon.nl/...168449?mc=8378492&c=ZWART

Nou ben ik benieuwd of iemand deze fiets heeft en hier ervaringen mee heeft. Ik geloof niet dat je voor E200,- een fiets kan maken die degelijk is en lang meegaat.

Mijn huidige fiets heeft nu voor 200+ aan onderhoudt gehad en het wordt tijd voor een nieuwe, dus ik hoop dat iemand zijn ervaringen wil delen. Of ervaringen heeft met een soortgelijk alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:23

DukeBox

loves wheat smoothies

Ziet er op zich wel interessant uit maar op een plaatje is de kwaliteit inderdaad slecht af te lezen. De reviews die ik heb kunnen vinden zijn alleen positief in de vorm van prijs/kwaliteit.
Was toevallig zelf ook op zoek dus zal dit topic ook volgen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:40

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Er zijn een paar kritische reviews op de site van Decathlon geplaatst, waarbij losse onderdelen (trappers, zadel) het meest voorkomend is. Maar goed, voor 200,- een nieuwe fiets is natuurlijk een goedkoop, duurkoop verhaal.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:16
Outerspace schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:21:
Er zijn een paar kritische reviews op de site van Decathlon geplaatst, waarbij losse onderdelen (trappers, zadel) het meest voorkomend is. Maar goed, voor 200,- een nieuwe fiets is natuurlijk een goedkoop, duurkoop verhaal.
Losse onderdelen zijn over het algemeen (ook op basis van de reviews) met een beetje kennis wel aan te draaien.
Het probleem is ook dat mijn fiets 24/7 buiten staat, ook geen optie voor een schuurtje oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het model waar je oog op gevallen is, is niet geweldig geschikt voor buitenstalling. Ik zou als hard criterium een gesloten kettingkast opnemen, en versnellingen achterwege laten. Het verschil in onderhoudsbehoefte is enorm: dichte kettingkasten heb je jarenlang geen omkijken naar; open moet je elk halfjaar schoonmaken en smeren. Niet ideaal voor dagelijks gebruik.

Versnellingen met derailleur zijn niet verkrijgbaar i.c.m. een gesloten kast en een goedkope versnellingsnaaf wil je niet/gaan snel kapot.

In welke stad vertoef je? In b.v. Amsterdam kan je goed tweedehands herenfietsen krijgen bij allerlei kleine zaakjes.