Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

Linux geinstalleerd, maar wil weer Windows, help..

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• owlwithbow
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 07-03-2018
Nou heb ik een Acer a315 en die wil ik verkopen. Alleen staat er Linux op en wil ik er weer Windows opzetten.

Maar de laptop kan geen bootable usb lezen. Nou heb ik dit heel vaak gedaan, dat installeren.
De bootable usb werkt gewoon en is netjes gemaakt. Heb al verschillende keren de usb opnieuw gemaakt.

Wat ik denk is dat ik in de verkeerde boot mode zit. Maar ik kan in de bios die bootmode maar niet veranderen. De usb wordt niet gelezen in de bios opstart menu zelf, dus kan geen usb als eerste optie aanklikken. Maar als ik naar boot menu ga met f12 dan komt ie plots wel te voorschijn in een klein menutje, maar wordt de usb niet gelezen.

Kan iemand helpen? Die Linux mag er zo afgedonderd van worden, de gegevens heb ik gebackuped. Het maakt dus niet uit hoe Windows wordt geinstalleerd.

Alle reacties

• Sup4rdurt
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:32
Mogelijk heb je de bootable USB niet goed gemaakt. Heb dit zelf ook vaak genoeg gehad. Gebruik je hier de tool van Windows zelf voor? En anders even op een DVD'tje branden?

Why waste time say lot word when few word do trick?

• owlwithbow
quote:
Sup4rdurt schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:17:
Mogelijk heb je de bootable USB niet goed gemaakt. Heb dit zelf ook vaak genoeg gehad. Gebruik je hier de tool van Windows zelf voor? En anders even op een DVD'tje branden?
Ja op Windows met Rufus? Misschien helpt het als ik de usb op de Linux laptop zelf maak met UNetbootin?

[Voor 3% gewijzigd door owlwithbow op 04-01-2018 11:21]

• hellknight
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 09:26

hellknight

Medieval Nerd

In sommige gevallen werkt USB boot niet lekker met UEFI is mijn ervaring. Opties zijn speciale bootable USB stick maken onder windows 10 met Media Creation Tool of met Rufus (https://www.windowscentra...otable-media-uefi-support), of in je boot settings tijdelijk switchen naar Legacy BIOS ipv UEFI

Your lack of planning is not my emergency

• owlwithbow
quote:
hellknight schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:25:
In sommige gevallen werkt USB boot niet lekker met UEFI is mijn ervaring. Opties zijn speciale bootable USB stick maken onder windows 10 met Media Creation Tool of met Rufus (https://www.windowscentra...otable-media-uefi-support), of in je boot settings tijdelijk switchen naar Legacy BIOS ipv UEFI
Dat is het probleem juist dat ik niet een boot mode optie zie in mijn bios.

Ik had tevens de usb gewoon met Rufus gemaakt. Ik denk echt dat het aan de laptop zelf ligt, en dat ik een verkeerde boot mode ofzo heb aanstaan of een verkeerde partitie die zn usb niet kan lezen ofzo..

• hilgo
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 10:12

hilgo

Clear your mind of can't.

Discogs

• owlwithbow

• owlwithbow
quote:
Heeft niet geholpen. Dat had ik al geprobeerd. En nu voor de 2/3e keer werkt het niet.

De usb wordt gelezen in het boot menu na f12, maar hij pakt de windows installer niet. Hij gaat door naar het OS wat al is geinstalleerd.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True