Domeinnaam overnemen; in strijd met handelsnaam

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1022699

Topicstarter
Hoi iedereen,

Voor een klant moet ik een domeinnaam registeren dat bestaat uit 3 letters en extensie .nl
Van de huidige eigenaar krijg ik terug dat zulke domeinnamen in de regel verkocht voor een bedrag tussen de 2.000,- en 10.000,- euro.

In dit geval moest ik denken aan 3.400,- euro excl. btw, gaven ze aan.

Is dit een reëel bedrag?
Ik wil de onderhandeling starten maar weet niet goed welk bedrag ik moet voorstellen.

dank alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Die prijs is niks raar voor een goede domeinnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:57
Anoniem: 1022699 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:54:
Voor een klant moet ik een domeinnaam registeren dat bestaat uit 3 letters en extensie .nl
Van de huidige eigenaar krijg ik terug dat zulke domeinnamen in de regel verkocht voor een bedrag tussen de 2.000,- en 10.000,- euro.
Je moet hem dus niet registeren, maar je wilt al een bestaand domein van iemand overnemen?
Want registeren kost normaal iets van 10 euro indien die vrij is.

Is dit een reëel bedrag?
Ik wil de onderhandeling starten maar weet niet goed welk bedrag ik moet voorstellen.
Hoeveel heb je er voor over?
Je kan altijd 2500 bieden, maar als ze daarna zeggen ;w en dan jou melden dat die zojuist 5000 is geworden.... Wat dan? Vergeet niet ze hoeven hem niet te verkopen aan jou.
Hoe belangrijk is deze 3 letter voor het bedrijf? En wat hebben ze er voor over?

De prijs is net wat de markt er voor overheeft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Anoniem: 1022699 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:54:
Hoi iedereen,

Is dit een reëel bedrag?

dank alvast!
Ik zou eerst bij de klant neerleggen wat ze er maximaal voor willen neerleggen, mocht je een takeover van het domein moeten doen. Persoonlijk zou ik onder de 2k gaan zitten, een .nl domein is m.i. minder waard dan bijvoorbeeld een .com adres.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1022699

Topicstarter
Dank alvast voor de reacties! het gaat inderdaad om een take over.

ik weet ook dat je een procedure kan starten bij het SIDN. Het gaat nl om een domeinnaam die in strijd is met de handelsnaam van de organisatie. https://www.sidn.nl/a/nl-domeinnaam/inbreuk-op-rechten
Aan de andere kant is het een nieuwe organisatie en is deze domeinnaam al eerder geregistreerd dus ik weet niet of dit dan opgaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 1022699 welkom op Tweakers. Het op waarde schatten van objecten is niet toegestaan op Tweakers, dus laat dat ook niet de insteek worden van dit topic.

Vragen stellen over het overnemen van iemand anders zijn domeinnaam is natuurlijk geen probleem.

Ik heb daarom ook even je titel aangepast.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 04-01-2018 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:57
Anoniem: 1022699 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:11:
Dank alvast voor de reacties! het gaat inderdaad om een take over.

ik weet ook dat je een procedure kan starten bij het SIDN. Het gaat nl om een domeinnaam die in strijd is met de handelsnaam van de organisatie. https://www.sidn.nl/a/nl-domeinnaam/inbreuk-op-rechten
Aan de andere kant is het een nieuwe organisatie en is deze domeinnaam al eerder geregistreerd dus ik weet niet of dit dan opgaat..
Ze hebben dus eigenlijk een bedrijfsnaam / merk naam gekozen die niet vrij was. Niet een slimme keuze of het juiste vooronderzoek gedaan.
De kans dat je dit schil wint is erg klein en zeker tegen de genoemde overnamekosten, daar bekostig je geen rechtzaak mee. Ik zou maar alvast je portemonnee trekken.
Pagina: 1