Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC loopt vast na een boot vervolgens doet hij het prima

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb sinds gister mijn pc gebouwd hij doet het ik heb windows kunnen installeren en mijn pc ook kunnen gebruiken alleen telkens als hij eventjes uit is geweest loopt mijn pc vast en staat hij helemaal stil. Vervolgens als ik hem dan helemaal uitzet en daarna opstart doet hij het weer

Foto

Ik gebruik een Ryzen 3 1200
MSI B350 Tomahawk Arctic
Crucial Ballistix DDR4-2666Mhz 2x4GB
Asus ROG Strix GTX 1050Ti
WD 1TB HDD Blue

Alle reacties

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Het is voor mij niet duidelijk wat je bedoeld met "eventjes uitzetten" en "helemaal uitzetten". Moet de stroom er helemaal af om de PC weer aan de praat te krijgen of zijn er problemen met uit de slaapstand komen?

Verwijderd

Topicstarter
noguru schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:25:
Het is voor mij niet duidelijk wat je bedoeld met "eventjes uitzetten" en "helemaal uitzetten". Moet de stroom er helemaal af om de PC weer aan de praat te krijgen of zijn er problemen met uit de slaapstand komen?
het knopje van de voeding op de PSU

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:30:
[...]

het knopje van de voeding op de PSU
Komop, dit kun je beter. Je hebt nu amper de halve vraag van noguru beantwoord.

Om je te kunnen helpen is meer duidelijkheid nodig over wat je nu precies bedoelt met uitzetten, eventjes uitzetten en vastlopen.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:38:
[...]

Komop, dit kun je beter. Je hebt nu amper de halve vraag van noguru beantwoord.

Om je te kunnen helpen is meer duidelijkheid nodig over wat je nu precies bedoelt met uitzetten, eventjes uitzetten en vastlopen.
Ik probeer het wel zo veel mogelijk te verduidelijken: Als ik mijn pc bijvoorbeeld s'ochtends opstart dan loopt hij vast (zie de foto) Dan zet ik mijn pc uit(Aan/Uit knopje op de PSU) omzetten naar uit even wachten (10/20 Seconden) vervolgens weer aanzetten en doet hij het prima

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

En welke voeding is het precies? Dat staat nog niet in de startpost ;)

Maar goed. Zoals je misschien weet (of niet) sluit Windows nooit geheel af bij het kiezen voor de "Afsluiten" optie. Blijkbaar heeft jouw PC daar moeite mee en kan het niet juist hervat worden.

Dat zou je in ieder geval weer op een denkspoor kunnen zetten :)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
nelizmastr schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:47:
En welke voeding is het precies? Dat staat nog niet in de startpost ;)

Maar goed. Zoals je misschien weet (of niet) sluit Windows nooit geheel af bij het kiezen voor de "Afsluiten" optie. Blijkbaar heeft jouw PC daar moeite mee en kan het niet juist hervat worden.

Dat zou je in ieder geval weer op een denkspoor kunnen zetten :)
Seasonic M12II Evo Edition maar als mijn pc vast loopt moet ik hem zo wel uitzetten want ik kan hem op geen andere mogelijke manier aanzetten dan

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:48:
[...]

Seasonic M12II Evo Edition maar als mijn pc vast loopt moet ik hem zo wel uitzetten want ik kan hem op geen andere mogelijke manier aanzetten dan
Dat zeg ik ook niet ;)

Ik wil alleen sturen in welke richting je moet gaan zoeken. Als je PC vastloopt bij wat in wezen het hervatten van je vorige sessie is en bij het afbreken van die procedure wel weer doorstart dan zit daar ergens de oplossing >:)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Pagina: 1