Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendegroot13
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik wil graag mijn e-mail en app-account ontkoppelen van een laptop met Windows 10. Er zit verder geen persoonlijk account op de laptop alleen een lokaal account. Het is de bedoeling dat er geen persoonlijke gegevens meer zichtbaar zijn op de laptop.

Als ik naar instellingen -> accounts -> e-mail- en app-accounts zie ik onder 'Accounts die worden gebruikt door andere apps' mijn microsoft-account staan. Deze kun je wel verwijderen door erop te klikken maar dan krijg ik de volgende melding:

"Weet u zeker dat u dit account wilt verwijderen? Hierdoor worden alle e-mail en alle bijhorende inhoud verwijderd. Uw organisatie verwijdert mogelijk ook een aantal gegevens die op dit apparaat zijn opgeslagen"

Ik wil alleen het account van de pc afhalen, maar uiteraard wel gewoon mijn account voor online behouden.

Wat is hiervoor de oplossing?

Alvast veel dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Volgens mij blijven de gegevens van je Microsoft account (emails bijvoorbeeld) gewoon online beschikbaar.

Het zou namelijk vreemd zijn als deze van het internet verdwijnen omdat je een account ontkoppeld in Windows 10.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^ dat dus.

Als de reden van verwijderen verkoop of iets dergelijks is, zou ik de laptop opnieuw instellen zodat de nieuwe gebruiker helemaal vers kan beginnen. En jij zeker weet dat er niets meer persoonlijks opstaat en/of gekoppeld is.

Afbeeldingslocatie: https://www.windowscorner.nl/windows8.1/workshops/images/pc_opnieuw_instellen.jpg