Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 05:25
Hi Guys, ik heb een vraag

Ik heb dit bord al een paar maanden : ASUS X370 Pro (Aug) en heb elke nieuwe BIOS release geüpgraded.

Maar vorig weekend,, toen ik mijn upgrade naar BIOS v3402 deed. verloor ik toen mijn Audio Output Devices in Windows (WIN10 x64 Insider Preview)

Ik heb alle AMD-drivers verwijderd, mijn geluidskaart verwijderd en AMD-drivers opnieuw geïnstalleerd.

Na het opnieuw opstarten: Win Update startte een driver-update met de naam AMD Media, maar ik heb nog steeds geen audio , ik blijf de 'No Audio Device Output' melding zien.

Ergo: een rood kruis, in de system tray

Ik heb ook meerdere malen geprobeerd om de audioapparaten (incl. drivers) in het apparaatbeheer te verwijderen en vervolgens gescand op hardwarewijzigingen....

Ik heb gegoogled, maar kan geen berichten vinden van anderen met audio gerelateerde problemen met deze BIOS

Hopend voor wat input op dit, alvorens ik Win opnieuw installeer op mijn M. 2 SSD

Misschien gerelateerd aan de div windows 10 insider preview build 17063 problemen ?

Bij voorbaat bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door SvenG op 04-01-2018 14:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
hier mag n slotje op ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 18:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Slotjes gaan op kansloze/inzetloze topics. Daar lijkt hier geen sprake van. Heb je het probleem zelf opgelost? Dan is het zo vriendekijk om aan te geven wat het probleem was, dan heeft de volgende er nog wat aan :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
HI Dion,

daar heb je gelijk in, maakte alleen de aanname dat niemand dit las ;-)

het probleem zat em in de Win 10 x64 Insiders Build 17068 , het is een 'official listed issue' in de lijst met problemen in die build. Sommigen ondervingen enkel audio problemen met applicaties , maar ik had totaal geen Audio Output Devices

Deze build kan je ook niet als ISO downloaden , de laatste is nog steeds 17025 , welke ik dan ook opnieuw heb geinstalleerd, heb nu geen problemen meer

Dit was niet gerelateerd aan mijn mobo , maar pur sang aan WIN Insiders Preview (build 17068)