Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ethernet werkt niet met koppelstukje

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Scaevus
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 09-02 14:53
Hallo mensen,

Mijn vraag

Onlangs heb ik een pc gebouwd en nu wil ik daar ethernet voor gebruiken. Er hangt een ethernet kabel direct van de router naar de slaapkamer. Deze is net te kort en daarom wordt er gebruik gemaakt van een koppelstukje met een extra ethernetkabel. Mijn pc kan echter geen kabel vinden: 'A network cable is not properly plugged in or may be broken'. Hoe is dit op te lossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Router: Experia Box v9 KPN (ZTE ZXHN H368N)
Ethernetkabels en koppelstukje zijn compatibel met elkaar
Moederbord is een Asus B350-Plus
Windows 10 64-bit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Als ik hem in de Playstation 4 doe werkt hij direct. Op mijn nieuwe pc werkt hij niet. Als ik hem in een Macbook Pro uit 2011 doe (dat een directe ethernet poort heeft) werkt hij af en toe. Ik heb meerdere ethernetkabels en koppelstukjes geprobeerd. Los van de ethernetkabel die direct in de router zit, deze werkt ook als ik hem direct op mijn Playstation/Macbook aansloot. Is de ethernetpoort van mijn moederbord mogelijk defect, of is het een software/drivers probleem?

Mochten jullie nog verdere informatie nodig hebben dan hoor ik het graag.

Alle reacties

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:27
Brand er een lampje op je netwerkkaart als de kabel erin zit? Heb je de drivers voor de netwerkkaart geïnstalleerd (linkje)? Kan je de huidige kabel vervangen door een die lang genoeg is?

Sluit je computer eens aan met een kabel zonder koppelstukjes, desnoods zet je de Experiabox even naast je computer.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• tozzke
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 06:20

tozzke

aka tozzert

Heb je een goed koppelblokje welke alle 8 de aders doorzet? er zijn ook koppelblokjes in omloop die alleen de 4 middelste aders doorzetten (voor telefonie) waardoor je er nooit ethernet over krijgt.

zin om slap te ouwehoeren? join #vervoer, #android, #domotica of #Ubiquiti @ IRC

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01:03
Probeer het eens met een switch op de plek van het koppelstukje.

• Scaevus
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 09-02 14:53
quote:
lier schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:50:
Brand er een lampje op je netwerkkaart als de kabel erin zit? Heb je de drivers voor de netwerkkaart geïnstalleerd (linkje)? Kan je de huidige kabel vervangen door een die lang genoeg is?

Sluit je computer eens aan met een kabel zonder koppelstukjes, desnoods zet je de Experiabox even naast je computer.
Met netwerkkaart bedoel je dan van de router? Die brand. De driver voor het ethernet is de LAN toch? Die heb ik meerdere malen geïnstalleerd. Directe aan de Experiabox heb ik ook geprobeerd, vergeten te melden.
quote:
tozzke schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:53:
Heb je een goed koppelblokje welke alle 8 de aders doorzet? er zijn ook koppelblokjes in omloop die alleen de 4 middelste aders doorzetten (voor telefonie) waardoor je er nooit ethernet over krijgt.
Ja het zijn er 8.
quote:
.Maarten schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:55:
Probeer het eens met een switch op de plek van het koppelstukje.
Dit is nog wel even het proberen waard, ik ga het proberen.

Bedankt voor jullie hulp in ieder geval!

• TgR_KILLER
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:15

TgR_KILLER

PSN: Recklezz84

Ik zou idd ook gewoon kijken of het helpt als je een netwerk kabel rechtstreeks van de experiabox naar boven trekt, dus zonder koppelstukjes. Als je dat al geprobeerd hebt dan is het in ieder geval niet het koppelstukje wat het probleem is maar zit het in je PC.

Als je dat geprobeerd hebt en dat werkt ook niet dan moet je echt even in je PC kijken wat er mis gaat. Mogelijk is je netwerk kaart dan defect idd.

Overigens branden op de netwerk kaart van je PC als het goed is ook lampjes als je een kabel aan sluit.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
OverlandingNL Twitter | OverlandingNL Instagram

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True