Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Benzi88
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 28-11 20:43
Mijn vraag
Sinds een aantal jaren luister ik veel muziek via mijn platenspeler (Soundmaster Highline PL875USB, zie link en specs onder), hierop sluit ik ook met regelmaat telefoon/iPad aan om spotify te streamen (middels kabeltje)

https://www.amazon.co.uk/...akers-Black/dp/B005UN69VG

Inmiddels ben ik op een punt gekomen dat ik graag dit setje wil opplussen om een betere geluidskwaliteit te genereren. Aangezien ik niet tot nauwelijks verstand van dit onderwerp heb blijkt dat een hele puzzel. Uiteraard ben ik inmiddels op onderzoek uitgegaan op internet en in een lokale mediawinkel. Dit levert me iig de volgende kennis op:

- Ik ben op zoek naar een stereo oplossing, niet naar een surround (5.1 oid) aangezien ik geen films kijk
- De versterker in mijn huidige platenspeler is erg minimaal.
- Dit leidt tot de behoefte om een (1) versterker te kopen en een (2) tweetal goede boxen, klopt dit in jullie ogen?

De volgende randvoorwaarden spelen mee:
- Qua kwaliteitsslag zou ik graag bereiken dat ik een zuiverder en dieper geluid kan waarneem. Ook in staat om bijvoorbeeld Muse (band) of The War on Drugs (Band) goed tot zijn recht kan laten komen, ook op een hoger volume en met behoudt van diepe lage tonen.
- Qua budget ben ik ietwat flexibel. De bandbreedte varieert tussen de 700 en 1500, ik laat me graag adviseren over de te winnen kwaliteit bij bijvoorbeeld een hoger budget.

Aanschaf:
- Ik zie dat er via online veilingsites zoals BVA regelmatig eea beschikbaar is, is dit aan te raden en zoja staan hier attributen op die voor mij geschikt zijn?
- Hebben jullie tips qua modellen van versterkers / boxen en kun je deze op marktplaats aanschaffen?

Alvast veel dank voor de hulp en tijd!

Gr

Beste antwoord (via Benzi88 op 05-01-2018 10:19)

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11-12 17:29
Wanneer dat apparaat een line out heeft, kun je de platenspeler op elke (2e hands) versterker aansluiten en op de nieuwe versterker een set betere speakers aansluiten.

Alternatief is gewoon een andere stereo versterker (met phono in), platenspeler en 2 speakers. Dat kan allemaal 2e hands indien budget een probleem wordt.

Wat dacht je van een Pro-Ject DEBUT III platenspeler (329 euro nieuw), Marantz PM6006 Zilver (399 euro nieuw) en een stel speakers: Dali Sensor 3 (159 euro nieuw)?

Alle reacties

• blissard
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15:32
Heeft deze speler een uitgang om aan te sluiten op een versterker? Is die uitgang voorversterkt of niet?
Ik zou eerst eens voor relatief weinig geld een 2e hands versterker en speakers kopen.
Zoiets https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr BNS E34 luidsprekers voor 35
Met
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr Pioneer A 209 versterker voor 35
Dan heb je voor een fractie van het geld dat je zou kunnen uitgeven minstens 90% van de kwaliteit

blissard wijzigde deze reactie 04-01-2018 21:22 (41%)

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
quote:
Benzi88 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:13:
Sinds een aantal jaren luister ik veel muziek via mijn platenspeler (Soundmaster Highline PL875USB, zie link en specs onder), hierop sluit ik ook met regelmaat telefoon/iPad aan om spotify te streamen (middels kabeltje)

https://www.amazon.co.uk/...akers-Black/dp/B005UN69VG

Inmiddels ben ik op een punt gekomen dat ik graag dit setje wil opplussen om een betere geluidskwaliteit te genereren.
Ik vraag me af of je deze platenspeler kan aansluiten op een nieuw te kopen stereoversterker.
quote:
- Ik zie dat er via online veilingsites zoals BVA regelmatig eea beschikbaar is, is dit aan te raden en zoja staan hier attributen op die voor mij geschikt zijn?
Kan natuurlijk altijd; misschien heeft het nadelen qua garantieafhandeling. Of er nu geschikt spul op staat: kun je beter zelf even kijken natuurlijk; gaat toch wel ver om dat aan de forumbezoekers te vragen.
quote:
- Hebben jullie tips qua modellen van versterkers / boxen en kun je deze op marktplaats aanschaffen?
Uiteraard is op Marktplaats kopen een optie. Dan haal je in ieder geval voor relatief weinig geld veel kwaliteit in huis. Ook hier geldt: kijk zelf even of je iets ziet staan. Mocht je iets specifieks gevonden hebben, stel het hier voor en dan volgt er vast wel discussie over.

Ten slotte nog een verhuizing naar Consumentenelektronica Aankoopadvies met dit topic.

Het woord "me" ≠ "mijn". Wel het irritantste woord van het jaar.

• Benzi88
Dank voor reactie Blissard. Kun je aangeven waarop ik dan moet letten wanneer ik een versterker zoek via bijv. marktplaats. Welke specs zijn van belang?
quote:
blissard schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:15:
Heeft deze speler een uitgang om aan te sluiten op een versterker? Is die uitgang voorversterkt of niet?
Ik zou eerst eens voor relatief weinig geld een 2e hands versterker en speakers kopen.
Zoiets https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr BNS E34 luidsprekers voor 35
Met
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr Pioneer A 209 versterker voor 35
Dan heb je voor een fractie van het geld dat je zou kunnen uitgeven minstens 90% van de kwaliteit

• Benzi88
De achterzijde van de platenspeler heeft uitgangen als: Line in / Line out, Speaker (rode zwarte draadjes) en FM antenne
quote:
blissard schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:15:
Met

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11-12 17:29
Wanneer dat apparaat een line out heeft, kun je de platenspeler op elke (2e hands) versterker aansluiten en op de nieuwe versterker een set betere speakers aansluiten.

Alternatief is gewoon een andere stereo versterker (met phono in), platenspeler en 2 speakers. Dat kan allemaal 2e hands indien budget een probleem wordt.

Wat dacht je van een Pro-Ject DEBUT III platenspeler (329 euro nieuw), Marantz PM6006 Zilver (399 euro nieuw) en een stel speakers: Dali Sensor 3 (159 euro nieuw)?

• Benzi88
Dank voor de tip, dat lijken me bedragen die binnen budget passen. Vraag me alleen af welke 'stap' ik dan zet in geluidskwaliteit t.o.v. van mijn huidige set (heb daar nu boxen van 50 W per stuk op aangesloten). Kun je hier iets over zeggen? Dit geeft me wellicht een beeld welke 'winst' je dan boekt qua kwaliteit.

Dank alvast!
quote:
PageFault schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:57:

• blissard
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15:32
@Benzi88 als je de huidige platenspeler wilt blijven gebruiken, dan hoeft de versterker die je koopt geen aparte phono ingang te hebben. Gewoon de lineout aansluiten op een willekeurige line in van de nieuwe versterker. Zowel de set die pagefault aandraagt als een willekeurige (goede) 2e handsset zorgt voor een duidelijk beter geluid dan wat je nu hebt. Het verschil tussen nieuwe sets onderling is veel kleiner. Wat pagefault aandraagt is een mooie budgetset. 2e hands kun je iets kopen dat voor minder dan de helft van dat geld net zo goed klinkt (maar zonder garantie en met mogelijk een kortere levensduur)
Voor een 2e hands versterker zijn de specs niet zo van belang. Zoek iets van marantz, Pioneer, Sony, Kenwood of denon en liefst minder dan 20 jaar oud.
Voor luidsprekers ook een beetje degelijk merk ( B&W, kef, Mission oid) en niet te oud. Wellicht hier eens wat neerzetten dat je leuk lijkt.

blissard wijzigde deze reactie 05-01-2018 16:20 (19%)

• n8n
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 08:56
Wat ik in deze situatie heb gedaan is een luisterafspraak maken in een hifi zaak om er achter te komen wat ik mooi vind klinken. Zo kwam ik er achter dat ik nieuw een veel te dure smaak had, maar ook wanneer een luidspreker voor mij door de mand valt.

Uiteindelijk ben ik zelf op tweedehands speakers gekomen en the war on drugs is om door een ringetje te halen.

• O88088
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19:49
quote:
Benzi88 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:19:
Dank voor de tip, dat lijken me bedragen die binnen budget passen. Vraag me alleen af welke 'stap' ik dan zet in geluidskwaliteit t.o.v. van mijn huidige set (heb daar nu boxen van 50 W per stuk op aangesloten). Kun je hier iets over zeggen? Dit geeft me wellicht een beeld welke 'winst' je dan boekt qua kwaliteit.

Dank alvast!

[...]
Enorme winst. Die alles-in-een apparaten zijn, sorry dat ik het zeg, 9 van de 10 keer gewoon rommel. De apparaten die PageFault je heeft aangeraden zijn prima.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True