Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

Kosten internetkabels reeel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Maldar
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 07-09-2019
Hallo,

Ik heb een monteur ingeschakeld om in mijn appartement internetkabels aan te leggen en af te werken. Nu heb ik de factuur gekregen en hier staat het volgende:
Aantal (meters denk ik): 70,00 st
Type: GGM CAT5E05M GGM PKAB U/UTP5E PVC 05M GR
prijs/stuk: 5,09
totaal (ex btw): 356,30

Dit bedrag is enkel het materiaal voor de kabel, exclusief de montage kosten en UTP afdekplaten. Naar mijn idee is dit een behoorlijk hoog bedrag voor internetkabels. Zelf had ik ook nog wel een doos met CAT5 kabel en die koste 38 euro voor 100 meter.

Wat kan ik hieraan doen? Het lijkt mij veel duurder dan het zou mogen kosten.

Met vriendelijke groet,

Maldar

Beste antwoord (via Maldar op 16-01-2018 11:49)

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:32

heuveltje

KoelkastFilosoof

quote:
Maldar schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:19:
@Iva Wonderbush

Ik heb ook zelf eerst een aantal kabels getrokken maar die kwamen nog los uit de muur. Toen heb ik zelf bij de bouwmarkt zo'n afdekplaat gekocht. Maar het lukte mij niet om dat werkend te krijgen. Beide ingangen op het afdekplaatje deden het niet.

Daarom heb ik het laten doen. En omdat de kabel er weer uit moest en er nieuwe in moest is alles overnieuw gedaan (ik dacht die paar meter extra kabel zullen de kosten wel niet zijn .. )
Ik zou gewoon even met het bedrijf bellen. ik weet 90% zeker dat ze gewoon de verkeerde kabel hebben aangeklikt bij het opmaken van de factuur.

“I'll be more enthusiastic about encouraging thinking outside the box when there's evidence of any thinking going on inside it.” ― Terry Pratchett

Alle reacties

• [Mad Max]
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 30-03 21:14
Ruim 400 euro voor alleen 70 meter CAT5E kabel?
Of ruim 400 euro voor 70x5 meter CAT5E kabel?

Al vraag ik mij dan wel af waar je 350 meter kabel weg hebt laten werken.
Waarom 350 meter? Omdat ik 05M in de type regel zie staan en daar dus voor nu de aanname op doe dat het per 5 meter gefactureerd word.

Maar als dit echt voor 5,09 euro ex BTW per meter is gefactureerd..... oef. Prijzige kabel.

Ooit een factuur voor de auto gehad, ging 50 liter olie in.
Bleek dus ook een rekenfactor in te zitten, waardoor er netjes voor 5 liter betaald is.

[Voor 9% gewijzigd door [Mad Max] op 04-01-2018 10:00]

• bas-r
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17:58
Ik zou het met minimaal cat6 af laten werken maar beter cat7

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:37

HKLM_

www.cloud23.nl

Is het een factuur of een offerte ?

70 meter echt goede UTP kabel kan in die prijs liggen maar ik twijfel er bij deze gevens wel aan.
Waarom zijn het allemaal 5 meter kabels ?
(Het is deze zo te zien)

En daarnaast waarom nog 5E ik zou minimaal CAT6 doen i.v.m toekomst.

[Voor 41% gewijzigd door HKLM_ op 04-01-2018 10:03]

Ubiquiti • Unifi USG 3P • Unifi Switch 16 ports 150w •Unifi Switch 8 Ports• Unifi AC-LR • Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dus je zou E509 excl btw betalen voor 100M cat5e kabel.
Ja dat is wel een beetje idioot duur :P

Ik denk dat de monteur per ongeluk de verkeerde kabel heeft aangeklikt bij het maken van de factuur :)
Dit zien er uit als 5m patch kabels, terwijl hij gewone utp (per meter) had moeten hebben

[Voor 50% gewijzigd door heuveltje op 04-01-2018 10:08]

“I'll be more enthusiastic about encouraging thinking outside the box when there's evidence of any thinking going on inside it.” ― Terry Pratchett

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 31-03 11:23

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
Maldar schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:54:

Wat kan ik hieraan doen? Het lijkt mij veel duurder dan het zou mogen kosten.
Niks, je bent waarschijnlijk ook al akkoord gegaan met de offerte? Neem aan dat je niet een random monteur gebeld hebt, geroepen "kom nu 70m UTP monteren" en daarna afwachten tot er een rekening kwam?
quote:
HKLM_ schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:01:

En daarnaast waarom nog 5E ik zou minimaal CAT6 doen i.v.m toekomst.
Cat5E kan tot 5Gbit aan. Geen idee welke toekomst jij ziet maar tegen de tijd dat ik 5Gbit aan WAN-verbinding heb en ook continu intern aan het verbruiken ben, zijn we wel enige tijd verder ;)

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
Ik vind het ook wat overdreven ja. Tenzij je de kabels bij maanlicht gesmeed met platina connectoren en gouden randjes wilt...
quote:
MAX3400 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:04:
[...]

Cat5E kan tot 5Gbit aan. Geen idee welke toekomst jij ziet maar tegen de tijd dat ik 5Gbit aan WAN-verbinding heb en ook continu intern aan het verbruiken ben, zijn we wel enige tijd verder ;)
Ik zou zeggen interferentie van overal en nergens.

• Sam1an
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 24-02 17:27
@MAX3400
Ik sluit mij aan bij die mening.

Alsook,
En wat zijn de kosten van de werkuren ?
Je geeft nu een prijs aan, maar zitten daar de werkuren in ?

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:37

HKLM_

www.cloud23.nl

quote:
[...]

Niks, je bent waarschijnlijk ook al akkoord gegaan met de offerte? Neem aan dat je niet een random monteur gebeld hebt, geroepen "kom nu 70m UTP monteren" en daarna afwachten tot er een rekening kwam?

[...]

Goed toekomst is misschien iets overdreven maar CAT6 heeft zeker voordelen tegenover 5e dus waarom niet gelijk goed doen als je toch bezig gaat.

Ubiquiti • Unifi USG 3P • Unifi Switch 16 ports 150w •Unifi Switch 8 Ports• Unifi AC-LR • Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• ImdaMned
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18:56
Lijkt erop dat ze de prijs hebben genomen van patchkabels van 0,5 meter?

https://www.rexel.nl/nln/...2C5MTR-GRIJS/p/2700863191

• Sam1an
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 24-02 17:27
quote:
Ruerd Jan schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:58:
Al vraag ik mij dan wel af waar je 350 meter kabel weg hebt laten werken.
Als ik uit tel hoeveel UTP in mijn huis ligt, kom ik niet toe met 1km...
Je zit toch al snel aan 350m.

Edit:
In een appartement is het wel een ander verhaal ;-)

[Voor 14% gewijzigd door Sam1an op 04-01-2018 10:13]

• Tazzios
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:42
quote:
ImdaMned schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:08:
Lijkt erop dat ze de prijs hebben genomen van patchkabels van 0,5 meter?

https://www.rexel.nl/nln/...2C5MTR-GRIJS/p/2700863191
En dan komen de kosten van de koppelstukken er nog bij. :+

• Maldar
Nouja, het is een factuur. Ik heb vooraf geen prijsopgave gekregen. Er moesten ook nog dimmers gemonteerd worden en een stopcontact gemaakt worden. Vooraf wisten ze niet hoelang ze bezig zouden zijn en hoeveel materiaal er nodig was dus ze konden dat niet precies zeggen. Dat was waarschijnlijk ook niet slim maar toch.

Mijn appartement is 80m2. Er zijn 4 loze leidingen met elk 2 kabels. Naar mijn idee is elke kabel een kleine 10 meter dus daarom lijkt het mij dat het om 70 meter gaat.

Ik denk dat het wel een rekenfout moet zijn.

Het uurloon is niet in deze prijs inbegrepen, dat is 47,50/uur.

• Iva Wonderbush
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 31-03 10:17
Heb je mooi geluk. Mijn appartement is 50m2 en ik moest even schrikken toen ik een kabel van 15m nodig had.

Je zou misschien zelf de kabels kunnen aanschaffen, sterker nog dan weet je zeker dat je goeie kabels krijgt. Ik heb de CAT5e moeten vervangen omdat deze niet boven de 100/100 kwam. Ik weet ook niet wat je onder afwerking laat vallen maar zelf trekken en afwerken kan je makkelijk zelf? Scheelt weer :P

Edit: Als het al gedaan is vervalt het zelf doen en aanschaffen natuurlijk, verkeerd gelezen :P

[Voor 11% gewijzigd door Iva Wonderbush op 04-01-2018 10:18]

• Maldar
@Iva Wonderbush

Ik heb ook zelf eerst een aantal kabels getrokken maar die kwamen nog los uit de muur. Toen heb ik zelf bij de bouwmarkt zo'n afdekplaat gekocht. Maar het lukte mij niet om dat werkend te krijgen. Beide ingangen op het afdekplaatje deden het niet.

Daarom heb ik het laten doen. En omdat de kabel er weer uit moest en er nieuwe in moest is alles overnieuw gedaan (ik dacht die paar meter extra kabel zullen de kosten wel niet zijn .. )

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
quote:
Maldar schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:11:
Vooraf wisten ze niet hoelang ze bezig zouden zijn en hoeveel materiaal er nodig was dus ze konden dat niet precies zeggen.
In ieder geval een les, daar kunnen ze vaak wel een redelijke schatting van geven door even rond te kijken. Tel daar dan een meter bij op voor elke kabel die je nodig hebt en dat zit wel goed.

Praktijkvoorbeeld, even heel simpel. Bij m'n tante tijdje geleden een een kabel doorgetrokken. Kamer zat boven de meterkast, dus ging recht naar beneden. Dan meet ik de afstand van de aansluiting in de slaapkamer naar de vloer, van t plafond onderaan naar de aansluiting, en de dikte van het plafond / vloer. Tel er een halve meter bij op veel je speelruimte, en dan ben je er wel zo'n beetje. En ik noch m'n vader zijn opgeleide klussers, we hebben gewoon wat ervaring in hoe zoiets in elkaar zit. Van een aannemer mag je dat dus minimaal ook verwachten.

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 23:25
als ik de debetreffende genoemde kabel opzoek lijkt het om een 0,5m kabel te gaan die op internet hier 1,65 incl. doet.

Daarnaast lijkt het mij logisch dat een monteur hiervoor gewoon zelf kabel op rol koopt en patched, waar 100m cat5e niet duurder dan 30-50 euro hoeft te zijn. Tel daar het aantal connectortjes bovenop en je komt niet snel boven de 100 euro.

Het zou misschien handiger zijn om iets verder te specificeren wat er aan apparatuur gelegd is.
Schatting aantal meters kabel
aantal kabels en dus connectors
opbouwdozen voor een aansluiting in de muur?
switches?
en meer....

of gaat het bedrag wat je noemt nu puur over de kosten van kabels?

Without magic smoke, it ain't broken!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

quote:
Maldar schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:19:
@Iva Wonderbush

Ik zou gewoon even met het bedrijf bellen. ik weet 90% zeker dat ze gewoon de verkeerde kabel hebben aangeklikt bij het opmaken van de factuur.

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 22:04

knakworst

Get Dilberted!

Wellicht is dit het tarief per 5 meter en moet het 14 stuks zijn. Ruim 6 euro per meter voor ouderwetse 5E is belachelijk.

• Maldar
@s0ulmaster Dit is enkel de kabel. Al het andere materiaal en kosten zijn los gespecificeerd en zijn redelijk geprijst.

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 23:25
quote:
Maldar schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:29:
@s0ulmaster Dit is enkel de kabel. Al het andere materiaal en kosten zijn los gespecificeerd en zijn redelijk geprijst.
dan ga ik het eens zijn met heuveltje, dat het wellicht een verkeerd gespecificeerde factuur is. Een belletje zal dit snel ophelderen

Without magic smoke, it ain't broken!

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Kijk voor de zekerheid ook even naar de gewerkte uren klopt dit of is het minder dan dat het geweest is. Zou kunnen dat de kabel prijs inclusief leggen is. Vreemd maar kan. Maar zoals eerder gezegd bel en vraag. Vergeet niet ze soms ook gewoon proberen. Oeps foutje of oeps extra winst.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Sjoak
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 30-03 08:44
de inkoop van een (goede)utp c5e zit op zon 30 cent de meter.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

quote:
Frogmen schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:12:
reemd maar kan. Maar zoals eerder gezegd bel en vraag. Vergeet niet ze soms ook gewoon proberen. Oeps foutje of oeps extra winst.
Ik ga meer voor Hanlons scheermes :
"Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity"

• Bierkameel
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

quote:

totaal (ex btw): 356,30
Zoals ik het lees is dat CAT5E waarvan je 5,09 per 0.5m betaald.
Aantal 70 dus ik gok dat ze gewoon een kabel van 35meter hebben getrokken vanuit een rol.

En ja dat is veel te duur, maargoed dan moet je eerst een offerte opvragen en dan pas de opdracht geven.

• JackBol
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

quote:
Hallo,

Ik heb een monteur ingeschakeld om in mijn appartement internetkabels aan te leggen en af te werken. Nu heb ik de factuur gekregen en hier staat het volgende:
Tenzij er een doos met 70 patchkabels van 0.5 meter in je woonkamer staat, klopt dit niet.
Daarnaast is €5,09 ex btw per meter ook absurd duur.

Normale prijs voor goede unshielded cat5e op rol is tussen de €1 en €1.50 per meter.

@MAX3400 ik ben het met je eens dat vooraf een prijs overeenkomen verstandiger was geweest, maar dit is een typefout van de installateur op de factuur geweest of anders gewoon pure oplichting.

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18:41

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

quote:
[...]
CAT5E is een desinvestering. Even los van die vage 5GBit standaard waarvan het maar zeer de vraag is in hoeverre het aan gaat slaan (ik denk dat het niche blijft), wil je nu op dit moment niet meer investeren in CAT5E.

Het prijsverschil met CAT6 en CAT7 is dusdanig klein, dat al zou je het over 10 jaar pas gaan gebruiken, CAT6 of beter nog, 7 de betere investering is. Met een beetje goed zoeken is CAT7 ook nog wel voor een redelijk bedrag te krijgen en dan ben je wel klaar voor de toekomst.

TS: Wat voor kabel is het exact? Heb je een linkje naar de specs van de kabel?
Het kan lonen zelf kabel aan te schaffen. Ik heb dat laatst ook gedaan, via de installateur was het vrij duur en wist ik niet 100% zeker dat ik de juiste kabel zou krijgen. Dus heb ik het zelf aangeschaft.

Ik ben gegaan voor dit spul
https://www.kabelshop.nl/...7101-100-i4841-t5034.html

Stugge CAT7 kabel op rol, minder dan €1 per meter. Dit is wat je wil voor bekabeling in huis. Monteer je vervolgens af op kleine patchpanelen en wall outlets. Vanaf daar ga je met soepele kabel naar je apparatuur.
quote:
JackBol schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:43:
[...]

Tenzij er een doos met 70 patchkabels van 0.5 meter in je woonkamer staat, klopt dit niet.

Normale prijs voor goede unshielded cat5e op rol is tussen de €1 en €1.50 per meter.
Voor dat geld koop je CAT7. CAT5e is veel goedkoper.
https://www.kabelshop.nl/...P-stugge-kabel-p4978.html

€22,50 voor 100 meter.

Dat is niet 100% zeker 100% koper. Dit wel:

https://www.kabelshop.nl/...TP5R100S-i4489-t4978.html

€ 52, 50 voor 100 meter.

(Ok, dat ontkracht mijn bewering boven dat CAT7 nauwelijks duurder is...)

[Voor 21% gewijzigd door unezra op 04-01-2018 12:35]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• adjego
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22:00
quote:
JackBol schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:43:
[...]

@MAX3400 ik ben het met je eens dat vooraf een prijs overeenkomen verstandiger was geweest, maar dit is een typefout van de installateur op de factuur geweest of anders gewoon pure oplichting.
Idd, het artikel wat op de factuur staat kan gewoon niet kloppen met wat er door je buizen getrokken is. Deze factuur is fout.

Domoticz | 2900 Wp PVOutput | Tesla Model 3 SR+ | Tesla Referral

• Koenzie
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 14-03 15:47

Koenzie

Never leave, just go

Misschien een domme opmerking, maar gewoon even naar de installateur bellen en vragen of er een fout is gemaakt omdat je het bedrag vrij hoog vind heb je zeker al gedaan?

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• unezra

unezra

quote:
adjego schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:43:
[...]
Idd, het artikel wat op de factuur staat kan gewoon niet kloppen met wat er door je buizen getrokken is. Deze factuur is fout.
Oh, crap, dat spul zit al in de muur. :(
Ben je mooi klaar mee.

Sowieso, een monteur die nu nog CAT5E door de muur trekt zou ik niet direct veel vertrouwen in hebben tenzij je dat als klant heel expliciet hebt opgegeven. De standaard in gebouw / bedrijfsbekabeling is al jaren minimaal CAT6.

Fin, als het spul al in de muur zit is het daar nu te laat voor.

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:39

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
quote:
unezra schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:59:
[...]
Oh, crap, dat spul zit al in de muur. :(
Ben je mooi klaar mee.

Sowieso, een monteur die nu nog CAT5E door de muur trekt zou ik niet direct veel vertrouwen in hebben tenzij je dat als klant heel expliciet hebt opgegeven. De standaard in gebouw / bedrijfsbekabeling is al jaren minimaal CAT6.

Fin, als het spul al in de muur zit is het daar nu te laat voor.
Paniek om niks, met CAT5E kun je ook gewoon Gigabit verpompen.
Voor de thuisgebruiker meer dan voldoende de komende jaren. Niet iedereen heeft een homelab draaien met 10Gbit netwerkkaarten.

[Voor 55% gewijzigd door ThinkPad op 04-01-2018 13:11]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• adjego
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22:00
Die CAT5E is het probleem ook niet zou ik zeggen, de prijs die op de factuur staat wel :)

Domoticz | 2900 Wp PVOutput | Tesla Model 3 SR+ | Tesla Referral

• shure-fan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:13
Ben benieuwd of de TS de aannemer al heeft aangesproken hierover en wat de uitkomst hiervan is

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• unezra

unezra

quote:
ThinkPad schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:03:
[...]
Voor de thuisgebruiker meer dan voldoende de komende jaren. Niet iedereen heeft een homelab draaien met 10Gbit netwerkkaarten.
Komende jaren, ja. Alleen leg ik geen bekabeling in huis voor de komende 5 jaar. :)
Ik wil d'r 10-20 jaar mee vooruit kunnen zonder wijzigingen.

Sure, mijn eisen liggen wellicht wat anders maar blijft dat CAT7 ongeveer 2x het bedrag per meter kost van CAT5E, terwijl de snelheden minimaal 10x zo hoog zijn en mogelijk in de toekomst nog wel verder omhoog gaan.

Dan vind ik het zonde van het geld om nog CAT5E aan te schaffen.

Hoe dan ook, topicdrift dus ik hou d'r over op. :)

Het verwonderd mij dat TS blijkbaar tevoren niet wist wat voor kabel d'r in gestopt zou worden maar meest waarschijnlijke is zoals anderen ook aangeven, dat de leverancier een tikfout heeft gemaakt. Dit is 70x 5 meter CAT5e en dan is die prijs as-such niet onredelijk, maar staat wel het verkeerde op de factuur. :) (Ben benieuwd wat er op de offerte staat. Ook dat? Dan heeft TS zitten dromen. Iets anders, heeft de kabelboer een oops gemaakt in de factuur.)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:02

Brahiewahiewa

boelkloedig

Heeft die monteur nu patch kabels door je muren getrokken?
Patch kabels zijn stranded, oftewel soepel. En niet geschikt om door muren te trekken.
En ook niet geschikt om af te monteren, vandaar dat er stekkertjes aan zitten.

Kortom: behalve de monteur om nadere uitleg vragen, ook even goed kijken wat er nu eigenlijk opgeleverd is

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik lees de TS als 70x een kabel van 5 meter waarvoor de prijs op zich redelijk is (~€1/m), maar dat is niet wat je gebruikelijk in een woning zou installeren…

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• unezra

unezra

quote:
Brahiewahiewa schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:17:
Heeft die monteur nu patch kabels door je muren getrokken?
Patch kabels zijn stranded, oftewel soepel. En niet geschikt om door muren te trekken.
En ook niet geschikt om af te monteren, vandaar dat er stekkertjes aan zitten.

Kortom: behalve de monteur om nadere uitleg vragen, ook even goed kijken wat er nu eigenlijk opgeleverd is
Als de monteur werkelijk patchkabels door de muur heeft getrokken:
Alles laten verwijderen en in gebreke stellen. (En een andere kabelboer zoeken.)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

quote:
CyBeR schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:20:
Ik lees de TS als 70x een kabel van 5 meter waarvoor de prijs op zich redelijk is (~€1/m), maar dat is niet wat je gebruikelijk in een woning zou installeren…
0.5m

• |sWORDs|
  • Laatst online: 21:11

|sWORDs|

vSphere/ESXi

quote:
ThinkPad schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:03:
[...]

Cat5E gaat meestal ook prima met 10Gbit als de kabel niet langer dan 35-40 meter is, officieel dacht ik zelfs 45 meter, maar dat zou ik niet gokken.

[Voor 7% gewijzigd door |sWORDs| op 04-01-2018 16:32]

V&A:24 Core Xeon E5 v4, 256GB ECC met dual 10Gbit upgradeset

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

quote:
Ik zie nergens een punt, maar kan ook. Dat zouden wel extreem dure kabels zijn.

[Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 04-01-2018 16:33]

• JackBol
  • Niet online

JackBol

quote:
CyBeR schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:33:
[...]

Ik zie nergens een punt, maar kan ook. Dat zouden wel extreem dure kabels zijn.
https://www.elektrobode.n...-0-5mtr-grijs-2ba25654794

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

• JackBol
  • Niet online

JackBol

quote:
CyBeR schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:56:
[...]

Alrighty. Goeie marge hanteert die jongen.
Ja, zal wel een crypto trader zijn. Die werken niet voor minder and 400%.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Nieuwschierig, is er nog duidelijkheid gekomen ?

• Palomar
  • Niet online
Ik zou idd ook om opheldering vragen. 70 meter netwerkkabel klinkt wel reëel als je meerdere kamers doet, maar dat kost geen 5 euro per meter. Een beetje louche klusjesman kan altijd proberen of je erin trapt en dat is niet bepaald netjes. Ook als het per ongeluk is gedaan getuigt dat niet echt van netjes werken. Je controleert toch altijd een factuur als je die verstuurt? (of checkt iig of het bedrag onder de streep overeenkomt met de werkzaamheden).

• Maldar
Het bedrijf heeft aangegeven dat er inderdaad een fout is gemaakt op de factuur. Ik krijg nog een nieuwe factuur maar ik weet nog niet wat de kabels nu wel gaan kosten.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True