Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• walkthisworld
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 05-04 14:48
Ik had wat problemen om toegang te krijgen tot samba shares. Dit is uiteindlijk gelukt.
Maar nu heb ik nog een vraag.

Ik heb twee servers.
1. OMV met samba 3.
Hier werkte de samba share zonder problemen.

2. Debian met samba 4.
Hier was het wat lastiger. Ik zag de share wel in Windows, maar ik had geen toegang.
Om het werkend te krijgen heb ik "ntlm_auth = yes" moeten toevoegen aan de smb.conf file.

Nu las ik ergens dat vanaf samba 4 ntlm_auth standaard uit staat. Klopt dit?
Om toegang te krijgen to mijn shares op Windows 10 heb ik dus "ntlm_auth = yes" toegevoegd.
Nu werkt het.

Mijn vraag: Is het toevogen van "ntlm_auth = yes" gewenst of is er een andere manier om dit probleem op te lossen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat ntlm_auth doet.

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:28
dat gebruikt winbind en die gebruikt rpc calls waar microsoft mee werkt
zal daar wel door komen
kan je zo laten staan

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True