Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. Ik ben net nieuw hier dus excuseer me als ik iets niet helemaal goed doe :)

Oké, ik wilde dus vragen of deze 3 componenten-

Mobo: ASUS PRIME Z370-A
GPU: ASUS GeForce GTX 1080 Ti Strix OC Gaming
Case: Cooler Master CM690 III

- samen zouden gaan. Oftewel, zou de GPU passen op het mobo en in de case?

Ik heb al online gekeken bij PCpartpicker en die website zegt dat het compitabel zou moeten zijn...
Toch vraag ik het liever aan ervaren gebruikers om er zeker van te zijn. Dit is de eerste keer dat ik een gaming PC samen ga stellen en ik wil er zeker van zijn dat ik het goed doe. Alvast bedankt! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Ja, je moederbord is een atx moederbord en je behuizing ondersteund dat.

Het moederbord heeft een pci-e 16x slot waar je videokaart in past, dus dat komt ook goed.

Als laatste moet de videokaart in je kast passen. Er kan een videokaart met een maximumlengte van 42,3 cm in. Dat is extreem lang. De videokaart is 29,8 cm lang.

Al deze cijfers en informatie kan je vinden in de pricewatch. Bijvoorbeeld de lengte van de videokaart: vind je op deze pagina
(pricewatch: Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING onder het kopje afmetingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GabrielWB
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-09 18:16

GabrielWB

Kaas is lekker

Ik ga er van uit dat je met compatible bedoelt dat de boel fysiek past.

Zo op het eerste oog wel.
De CM690 heeft ruimte voor een videokaart tot 423 mm. Jouw kaart is 298mm.
De Z370 is een ATX moederbord en de CM690 is daar voor geschikt, dus dat moet ook kunnen.

Iets wat mogelijk (niet zeker) een probleem kan vormen is de GPU en het Mobo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pSWSvA_loTDPW9cst7QCyjuZMNw=/i/2001684561.jpeg

Je ziet rechts op het plaatje een redelijk groot grijs blok zitten. Ik weet niet of dat een plastic kap of metalen heatsink is. Dat kan mogelijk in de weg zitten.
Informatie over de afmetingen van dit grijze ding en of je het eventueel weg kan halen vindt je hoogstwaarschijnlijk in de handleiding van het moederbord.

Er is een heel hoop informatie te vinden op de product specificatiepagina's hier op Tweakers. (Zoals hier voor je Moederbord) Verder kun je hier 90% van de tijd een link vinden naar de juiste webpagina van de fabrikant waar je meteen de digitale versie van de handleiding kan downloaden.

Edit: Verdraaid. Net te laat 🙂

[ Voor 1% gewijzigd door GabrielWB op 04-01-2018 05:02 . Reden: Spuit11 ]

[TODO: insert creative/funny signature here]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpiceWorm
Wow das toevallig, op dit tijdstip bijna een identieke reactie.

@GabrielWB ik heb nog nooit gehoord dat componenten naast het pcie slot de installatie van een videokaart blokkeren. Ik ga er vanuit dat hier regels voor zijn opgesteld vanuit de standaard. Misschien zijn er wat c merken die niet helemaal netjes met de standaard omgaan - asus valt daar niet onder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GabrielWB
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-09 18:16

GabrielWB

Kaas is lekker

@SpiceWorm Het is inderdaad alweer een tijdje geleden dat ik een game Mobo in mijn handen gehad, ik ben meer van ITX systemen waar ieder mm telt. (Stomme CPU heatsinks die nooit passen 😐) Ik ging puur van de plaatjes uit en ik kan daar niet helemaal goed zien hoe hoog alles is in verhouding tot de PCI-e aansluiting.

Achteraf had ik daar wel van uit mogen gaan, zeker omdat deze allebei van ASUS afkomen.

Ik denk nu inderdaad dat deze Mobo+GPU combinatie geen problemen zal hebben wat betreft pasvorm.

[TODO: insert creative/funny signature here]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@GabrielWB @SpiceWorm Super bedankt voor de reacties! Ik weet nu in ieder geval dat de GPU met gemak zou passen. Heb nog even gekeken naar informatie over dat grijze blok en het zou voor zover ik heb gezien geen probleem moeten vormen. Het is nogal moeilijk om te kiezen wie de beste reactie gaf aangezien jullie allebei goede reacties gaven. Nogmaals dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
GabrielWB schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 05:15:
@SpiceWorm Het is inderdaad alweer een tijdje geleden dat ik een game Mobo in mijn handen gehad, ik ben meer van ITX systemen waar ieder mm telt. (Stomme CPU heatsinks die nooit passen 😐) Ik ging puur van de plaatjes uit en ik kan daar niet helemaal goed zien hoe hoog alles is in verhouding tot de PCI-e aansluiting.
CPU Heatsinks in mitx systemen en ram clearance zijn een bitch idd! Heeft mij vele weken research gekost om een goede koeler te vinden die in mijn mitx systeempje past (nog maar niet te spreken over dat weinig ram fabrikanten de geheugenmodule grootte bekend maken).

[ Voor 27% gewijzigd door SpiceWorm op 04-01-2018 13:23 ]

Pagina: 1