Is mijn whatsapp geschiedenis nu wel of niet opgeslagen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Onlangs zie ik dat WhatsApp mijn chats een jaar lang niet heeft opgeslagen, en heb er veel moeite voor gedaan om dit te fixen maar ik denk dat het me nu is gelukt al hoe wel ik t niet zeker weet.

Als ik via Whatsapp instellingen -> Reservekopie ga staat er dat er sinds 8 sept 2017 geen backup is gemaakt. Als ik nu naar de reguliere instellingen ga, en dan naar iCloud staat er toch dat de laatst gemaakte reservekopie (waar ook whatsapp groen gevinkt staat) gister gemaakt is.

Stel dat ik WhatsApp nu verwijder en opnieuw aanmaak, zou die reservekopie van gister dan gewoon werken als backup, of toch niet omdat er via de whatsapp instellingen staat dat de laatste op 8 sept is gemaakt?

Hoor het graag!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Volgens mij zit erin de Whatsapp applicatie zelf een reservekopie mechanisme en dus niet alleen de reservekopie van ios zelf naar icloud.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En wat gebeurt er als je "Maak nu reservekopie" drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:19

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 01:50:
Als ik via Whatsapp instellingen -> Reservekopie ga staat er dat er sinds 8 sept 2017 geen backup is gemaakt. Als ik nu naar de reguliere instellingen ga, en dan naar iCloud staat er toch dat de laatst gemaakte reservekopie (waar ook whatsapp groen gevinkt staat) gister gemaakt is.

Stel dat ik WhatsApp nu verwijder en opnieuw aanmaak, zou die reservekopie van gister dan gewoon werken als backup, of toch niet omdat er via de whatsapp instellingen staat dat de laatste op 8 sept is gemaakt?
De whatsapp backup staat los van de iCloud backup.

Op 8 September 2017 is de laatste reservekopie van Whatsapp gemaakt. Die kopie wordt gemaakt naar de opslag van je telefoon. Zodra iCloud zijn reservekopie maakt wordt ook de whatsapp data mee genomen.

Als je dus nú je telefoon wist zal je nieuwe telefoon de whatsapp kopie van 8 September terug zetten.

Als je overstapt naar een nieuwe telefoon maak je altijd vlak voor het overzetten van de SIM een nieuwe Whatsapp kopie. Dan weet je tenminste zeker dat je de laatste gegevens hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

In instellingen in je iPhone bij reservekopie WA aanzetten,als dat aanstaat komt er gewoon je chats binnen tot de datum van reservekopie. ik heb het uitstaan in WA zelf en mis nooit chats.(iOS11)

edit: btw, als je een eigen reservekopie gaat maken van WA, moet je wel iCloud Drive aanzetten.
en vink daar ook WA aan. indien je dit alles gaat doen, leg je toestel dan aan lader en zet automatisch slot van je beeldscherm op Nooit. nadien zet je het terug op wat je wenst.

[ Voor 42% gewijzigd door Hackus op 04-01-2018 12:38 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Grappig, ik heb ze juist wel allebei aanstaan :P
De reservekopie in WhatsApp zelf is handig als je WhatsApp een keer moet her-installeren om wat voor reden dan ook. (Je kan daarvoor niet de reservekopie van het complete toestel gebruiken vziw zonder je hele toestel te resetten...)

De reservekopie van je hele toestel waar WhatsApp bij inbegrepen zit is juist weer handig als je je hele toestel opnieuw installeert of een nieuw toestel koopt. Ik zou zeggen dat de backup in WhatsApp zelf belangrijker is om aan te staan, want die kan je in beide situatis gebruiken. Maar voor optimaal gebruiksgemak zou ik ze allebei aanzetten tenzij je ruimtegebrek hebt op iCloud of iTunes-reservekopietjes maakt.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1