Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mini ITX Gaming PC - 800 / 900

Pagina: 1
Acties:

• Bradford Cox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Doel is een Mini ITX Game PC te maken, ik beshik al over een SSD en een HDD mocht ik die willen installeren.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, beetje productie werk, Grafisch vormgeven en eventueel filmpjes editten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum moet zo rond de 800,- a 900 liggen i.v.m. financiële mogelijkheden (of beperkingen, tis maar hoe je t bekijkt.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, toetsenbord, muis en een 2,5" SSDtje beschik ik al over.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval een degelijke GPU, ik twijfel tussen een RX 580 of een 1060 GTX

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te luid & klein. Ook is het belangrijk dat de fan van de GPU niet recht boven de PSU zit. Vandaar de keuze van een lange grafische kaart waar de fan aan t einde zit.

Ga je overklokken?
Geen must, anders meegenomen

Wat verwacht je van ons?
Nu heb ik dus deze samenstelling gemaakt maar zou graag optiek willen van de mede tweakerts die er denk ik iets meer kaas hebben van gegeten dan ik :9

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 222,95€ 222,95
1Gigabyte AB350N-Gaming WiFi€ 115,95€ 115,95
1Asus Turbo GeForce GTX 1060€ 316,-€ 316,-
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 57,-€ 57,-
1Noctua NH-L9x65 SE-AM4€ 44,90€ 44,90
1Crucial CT8G4DFD8213€ 80,95€ 80,95
1Corsair CX450M€ 48,-€ 48,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 885,75

• samtoxie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-11 21:49

• Bradford Cox

• samtoxie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-11 21:49
Waarom niet die ik net stuur? Staat ook in de BBG.

• Bradford Cox
Overweeg ik ook, het is meer de nieuwsgierigheid of het fysiek zou passen in de kast en of die coolers niet de grafische kaart in de weg zitten. Zijn er nog andere dingen die je opvallen aan mijn build?

Uiteindelijk is de kast dicht en zie ik er toch niks van :)
  • Iemand ook ervaring met stille RX 480 / 580 kaarten of 1060 kaarten?

[ Voor 74% gewijzigd door Bradford Cox op 04-01-2018 02:12 ]

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Ik heb net zelf een mini ITX gaming PC gemaakt met een GTX1060 in een Fractal Design Node 202 en die is idle en onder lichte load volledig stil (staat op mijn buro). Ik heb de MSI Gaming GTX1060 en de Cryorig C7 CPU koeler. Vooral de MSI is erg indrukwekkend en komt eigenlijk altijd als stilste uit de reviews. Ik hoor de GPU zelden, zelfs in deze kleine case. De CPU maakte meer lawaai.

Ik zou zelf trouwens een wat goedkopere CPU kiezen en bij voorkeur een coffee lake. Zelfs een i3-8100 lijkt in gaming benchmarks zo'n Ryzen meestal wel te overtreffen. Ongeacht je voorkeur voor Intel of AMD is een goedkopere CPU prima in staat om een GTX1060 bij te benen.

Het is in ieder geval veel minder lastig dan je denkt om een stille Mini ITX gaming PC te bouwen. Na vele negatieve verhalen over de Fractal Node 202 gelezen te hebben dacht ik eigenlijk dat het kansloos was, maar niets is minder waar.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Ik zou niet zo snel voor zo'n alternatieve koeler gaan als daar geen specifieke reden voor is.

Of het past kan je zelf checken in de specs hier in de PW. Afmetingen van cpu koelers zijn gespecificeerd. Maximale hoogte cpu koeler is zelfs een speciaal veld in de populaire specs van kasten.

Je kan de beoogde combi ook checken op https://pcpartpicker.com/

@Greencap allicht kan je het fanprofiel van de cpu koeler aanpassen in de bios van je mobo. Ik heb die op silent gezet en nu spint die niet meer op voor elk wissewasje, maar pas als die echt wat warmer wordt. (FD Node 202 icm Noctua NH-L9i)

[ Voor 21% gewijzigd door Jesse op 04-01-2018 10:10 ]

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
@Jesse Heb ik inderdaad gedaan, vandaar dat ik ook niets meer hoor onder lichte load. Ik laat de fan op 1300RPM draaien tot ~50 graden en laat de fan daarboven gestaag sneller lopen. Het standaard Silent profiel zet de fan idle op 900RPM. Dan hoor ik eigenlijk geen verschil t.o.v. 1300RPM, maar de CPU is dan wel een stuk warmer.

Desondanks is de fan van de MSI echt heel stil (ook onder load). Je zou haast denken dat het overkill is voor een GTX1060. Het is de stilste videokaart die ik ooit gehad heb.

• Bradford Cox
Thanks voor alle reacties, de rede dat ik voor die CPU ga is voor potentieel overclocken en miss is die iets meer future proof? Komt de Ryzen 5 over paar jaar nog steeds iets meer tot z'n recht dan bijv de i3-8100. Ook heb ik nog nooit een AMD PC gebouwd vandaar de interesse. Zal t nog even aankijken, alle commentaar is welkom.
Pagina: 1