Mijn Jamo A101 subwoofer lijkt niet meer te werken.
Gebruik ‘m niet vaak maar toen ik onlangs een film wilde kijken viel met de afwezigheid van bas toch wel op en ging ik eens kijken naar de subwoofer.
Daar zit wel een ledje op maar die brandde niet.
Ik heb daarop de kabel van zowel de stroom als de audio nagelopen maar die bleken nog gewoon aangesloten.
De handleiding erbij gepakt maar daar staat eigenlijk weinig zinnigs in. Zo zou ik wel willen weten of de led al gaat branden als er stroom op de sub staat of dat er pas wat gebeurd als er audio signaal gedetecteerd wordt.
Omdat ik dat ding al jaren geleden geïnstalleerd heb en hij weggestopt zit naast een kast weet ik niet meer hoe die led zich hoort te gedragen.
Wat ik wel weet is dat er nu in beide gevallen geen led gaat branden.
Nu kwam ik bij nazoeken in dit subforum wel iemand tegen waarvan de led niet meer werkte maar de sub zelf nog wel maar ik ga er maar even vanuit dat dit een uitzondering is.
In de sub zelf zit ook een zekering maar die is nog goed.
Ik denk daarom dat de voeding mogelijk kapot is en vroeg me af of er op de een of andere manier achter te komen is wat het defect is?
En zo ja of dat dan nog de moeite van het repareren waard is?
Ik heb zelf weinig kaas gegeten van electronica en solderen dus als dat er bij komt kijken moet ik helaas afhaken.
Mocht er één of twee componenten vervangen worden dan kan ik dat nog wel aan een vriend vragen die daarmee handig is maar gaat me te ver om van hem te vragen een hele printplaat te gaan (de)solderen.
[edit]
Ik heb de subwoofer open geschroeft en een foto van de voeding gemaakt:

Op de witte connectoren linksonder en in het midden boven worden kabels gekoppeld die naar het controller bordje gaan waar het ledje en de draaiknoppen op zitten.
De zwarte en rode kabels rechtsboven lopen naar de speaker.
Welke punten op de voeding zou ik moeten doormeten om te zien of het inderdaad de voeding is die stuk is?
Als er behoefte is aan meer foto's of bepaalde details van de voeding laat het me weten en dan zet ik die er nog bij.
[ Voor 13% gewijzigd door Vliegvlug op 04-01-2018 11:49 ]