Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

mail notificatie gmail via raspberry

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thuurke
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-01-2024
Hallo,

Ik heb een mailbox (van een ander domeinnaam maar gmail is handiger als client) in gmail wat door meerdere personen (van de vereniging) ingezien kan worden. De mailbox zal niet dagelijks mail ontvangen, maar als er mail binnenkomt moet het wel bekend worden bij de diverse personen. Ik wil het account eigenlijk niet op mobiele apparaten hebben voor het overzicht te bewaren. Ik heb al geëxperimenteerd met de IFTTT applet "If any new email in inbox for " en als er een nieuwe mail binnenkomt wordt naar de diverse personen een mailtje gestuurd met aan het begin van het onderwerp een "tag" [verenigingmailbox] onderwerp. Dit werkt op zich naar behoren. Het vervelende is echter dat als je vervolgens een reply mail typt dan herkent IFTTT/Gmail dit als een nieuwe e-mail en stuurt dan om de 30 seconden een nieuwe notificatie mail naar de ontvangers.

Kan ik het wellicht op een andere manier bewerkstelligen? Bijvoorbeeld via een raspberry?
-Controleer of er nieuwe mail is op gmail en zo ja stuur een notificatie als [verenigingsmailbox] onderwerp door naar de diverse persoonlijke mailbox
Ik hoop een beetje duidelijk te zijn :*)

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@A.Koolen waarom wil je het account niet gewoon instellen op de diverse clients? Het lijkt me nu een oplossing zoeken voor een probleem wat niet echt bestaat.

Daarnaast kan je niet gewoon simpelweg in Gmail forward rules aanmaken, waarbij de gehele e-mail wordt doorgestuurd?