Meerdere uitgelichte reviews van dezelfde gebruiker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:06

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
@crisp, het komt vaak voor dat er 3 reviews van @Foritain te zien zijn. Nu ook weer.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZFBstDg.png

Ik lees regelmatig zijn reviews, ik vind ze zeker goed en zal niet ontkennen dat ze een plek op de frontpage verdienen. Maar doordat @Foritain zo veel reviews schrijft, geeft dat anderen ook weer weinig kans om op de frontpage te komen. Is het misschien een idee om het aantal reviews dat van een enkele user afkomt te beperken tot 1 of 2?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ik ga betwisten dat dit 'vaak' zo is (inmiddels al niet meer namelijk, 2/3), noch dat het anderen weinig kans geeft. Uiteraard is het met 3 uitgelichte plekjes per-review lastiger naarmate er meer reviews komen, maar er gaan ook weken (tot deze week eigenlijk) voorbij zonder dat ik erin sta of dat het er hooguit ééntje is; als iemand een interessante review maakt die aandacht trekt (al is het een +1/+2) dan zie je die ook snel genoeg verschijnen. En dat het af en toe zo is, is dat een issue? Moet specifieke content dan worden gestraft omdat persoon in kwestie toevallig ook andere dingen heeft gemaakt? Elke review van mij heeft even veel/weinig kans om er te komen, de meeste komen er niet, net als de meeste andere +3s dat niet doen. Beetje aparte straf wordt het dan ;)

Daaruit kan je uiteraard opmaken dat het niet significant anders gaat zijn wanneer je het tot 2 zou beperken, dus niet dat ik er wakker van lig. Maar dan vraag ik mij af of er geen betere oplossingen zijn, bijvoorbeeld door het aantal plekken te vergroten / meer content uit te lichten. Dan straf je niemand specifiek, en vergroot je de kansen significanter. Wellicht kan het nog wat worden uitgebreid (4-5?) zonder dat het extra valuable frontpage ruimte kost.

[ Voor 4% gewijzigd door Foritain op 03-01-2018 10:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

18327

Het blok is nu al gelijk aan de ruimte die "Nu op het forum" en "Uitgelichte tweakblogs" bij elkaar opgeteld innemen en staat ook nog eens boven die twee. Meer reviews in "Uitgelichte reviews" is wat mij betreft niet wenselijk. Een cap van 1 review per gebruiker op die plaats vind ik niet meer dan redelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door 18327 op 03-01-2018 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:49

crisp

Devver

Pixelated

Bart ® schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:59:
@crisp, het komt vaak voor dat er 3 reviews van @Foritain te zien zijn. Nu ook weer.

[afbeelding]

Ik lees regelmatig zijn reviews, ik vind ze zeker goed en zal niet ontkennen dat ze een plek op de frontpage verdienen. Maar doordat @Foritain zo veel reviews schrijft, geeft dat anderen ook weer weinig kans om op de frontpage te komen. Is het misschien een idee om het aantal reviews dat van een enkele user afkomt te beperken tot 1 of 2?
Dat is niet aan mij om te bepalen, maar aan de productowners die in Mooie Features lezen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:35:
[...]

Dat is niet aan mij om te bepalen, maar aan de productowners die in Mooie Features lezen...
Kun jij de relevante posts daarheen verplaatsen? Of moet ik een nieuw topic openen :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-06 21:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bart ® schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:44:
[...]

Kun jij de relevante posts daarheen verplaatsen? Of moet ik een nieuw topic openen :).
Hoeveel moeite en geld kost het denk je voor Crisp om dat te doen, vergeleken met de moeite die jij moet steken om een nieuw topic te openen? ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:18:
[...]

Hoeveel moeite en geld kost het denk je voor Crisp om dat te doen, vergeleken met de moeite die jij moet steken om een nieuw topic te openen? ;)
Paar vinkjes om wat posts te verplaatsen? Geen idee hoe jullie modsysteem werkt... Daarom vraag ik het ook ;).

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:49

crisp

Devver

Pixelated

Bij deze ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06 18:42
Ik vind gewoon dat wanneer er door iemand goede reviews wordt gedaan, zoals door @Foritain, dit beloond moet worden en niet bestraft omdat hij er al meerdere goede reviews heeft gemaakt.

Want misschien denkt @Foritain dan wel, ach een review per maand is genoeg want andere reviews van mij worden niet uitgelicht.

Als iemand een probleem heeft met het aantal reviews van @Foritain op de frontpage, laat diegene maar proberen om de kwaliteit van @Foritain te evenaren om ook op de frontpage te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

18327 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:33:
Het blok is nu al gelijk aan de ruimte die "Nu op het forum" en "Uitgelichte tweakblogs" bij elkaar opgeteld innemen en staat ook nog eens boven die twee. Meer reviews in "Uitgelichte reviews" is wat mij betreft niet wenselijk. Een cap van 1 review per gebruiker op die plaats vind ik niet meer dan redelijk.
Dat lijkt mij een prima oplossing zonder dat iemand minder kansen krijgt op een spot. Sterker nog: iemand die niet veel plaatst krijgt een iets grotere kans.
boers706 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:45:
Ik vind gewoon dat wanneer er door iemand goede reviews wordt gedaan, zoals door @Foritain, dit beloond moet worden en niet bestraft omdat hij er al meerdere goede reviews heeft gemaakt.

Want misschien denkt @Foritain dan wel, ach een review per maand is genoeg want andere reviews van mij worden niet uitgelicht.
Ik heb begrepen dat @Foritain het niet voor de fame doet. Dus dit argument is niet relevant. Bovendien zou bij de oplossing van @18327 hij niet uitgesloten worden. Wederom niet van toepassing dus.
Als iemand een probleem heeft met het aantal reviews van @Foritain op de frontpage, laat diegene maar proberen om de kwaliteit van @Foritain te evenaren om ook op de frontpage te komen.
Het gaat er @Bart ® om dat hij graag andere namen meer diversiteit van reviewers wilt zien op de FP. Gezien de hoeveelheid reviews van 1 (of 2 misschien 3) op het geheel, de hoeveelheid traffic en daarmee het triggeren van het "uitgelicht"-mechanisme is de kans buitenproportioneel groot dat er 1 user de gehele top 3 regelmatig inneemt. Dat komt inderdaad vaker voor.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Voor ons is primair de populariteit en waardering van de reviews van belang bij het bepalen welke er op de frontpage getoond worden, en niet de diversiteit van de schrijvers.

In de toekomst gaan we de manier waarop we de user generated content op de frontpage selecteren mogelijk veranderen. Daarbij wordt mogelijk dit probleem ook kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Femme schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:20:
Voor ons is primair de populariteit en waardering van de reviews van belang bij het bepalen welke er op de frontpage getoond worden, en niet de diversiteit van de schrijvers.
Dat is nu net het probleem dat wordt aangekaart.

F5 achter elkaar:
Forum
Meerdere uitgelichte reviews van dezelfde gebruikerMeerdere uitgelichte reviews van dezelfde gebruikerMeerdere uitgelichte reviews van dezelfde gebruiker
Meerdere uitgelichte reviews van dezelfde gebruikerMeerdere uitgelichte reviews van dezelfde gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Het kan ook erger:
Forum
Meerdere uitgelichte reviews van dezelfde gebruikerMeerdere uitgelichte reviews van dezelfde gebruikerMeerdere uitgelichte reviews van dezelfde gebruiker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:00

Fiber

Beaches are for storming.

Tja, boeie, welke review, van wie dan ook, er ook wordt uitgelicht, al schrijft @Femme hem zelf, ik zal het nooit zien en waarschijnlijk velen met mij mij, want ik scroll nooit verder omlaag dan: 'Nieuws van vandaag' en hooguit de bovenste regels van het nieuws van de vorige dag... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Zo kan het ook:

[ Voor 60% gewijzigd door PcDealer op 11-03-2018 00:28 ]

Pagina: 1