Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste, Tweakers

zit met een vraag. Ik heb een formulier opgemaakt me de functie inhoudsbesturingselement. Dit alles werkt prima zoals ik wil hebben. Alleen zijn er soms velden die ik niet invul. Nu blijft de tekst uiteraard staan "klik hier voor tekst in voer" dat is prima. Alleen wil ik graag als ik de optie printen kies dat dit uiteindelijk niet afgedrukt wordt. Waar kan ik vinden om deze functie uit te zetten of een vinkje kan plaatsen:

Al wel op google gekeken uiteraard, alleen vind ik alles ouder dan 365 en deze opties zijn er niet meer of komt niet voor in 365.

De vraag gaat over MS word

misschien iemand van jullie een idee

bvd

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:51
Ehm.... welke applicatie hebben we het over hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17

Wish

ingwell

Excel toevallig? Outlook? Andere onderdelen van Office365?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Excuus gaat over MS Word

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:51
Bij mij (Office professional 2013 - Word 2013) werkt dit als volgt:

1. Selecteer alle elementen waarvan je de default tekst wilt 'verbergen' bij afdrukken,
hidden1

2. Druk op CTRL-D. Je krijgt dan dit venster. Selecteer het vakje "Verborgen tekst".
hidden2

3. Je hele veld lijkt nu verdwenen (maar eigenlijk is alleen de tekst erin verborgen)
hidden3

4. toon het veld weer, door verborgen elementen te tonen (CRTL-SHIFT-8, of het icoontje in de taakbalk)
hidden4

Bij mij wordt nu, bij afdrukken, alleen de tekst "test" afgedrukt. Let op de stippeltjes onder de tekst ""Klik hier als u tekst wilt invoeren", dit betekent dat deze tekst verborgen is. Pas na daadwerkelijke invoer in het veld, wordt ook de tekst daaruit afgedrukt (er staan dan ook geen stippeltjes meer onder).

[ Voor 11% gewijzigd door breew op 04-01-2018 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je tip. Dit werkt wel en is bruikbaar. Had alleen stiekem gehoopt wanneer je de keuzen maakt voor afdrukken. Dat ms word dan zelf ziet dat deze velden niet zijn ingevuld en dan ook niet zal afdrukken op deze plaatsen. Misschien dat deze functie er ook helemaal niet in zit.

nogmaals dank
Pagina: 1