Geeft een mengpaneel surround sound?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-10 09:25
Nu mijn koptelefoon aan een einde komt en ik een nieuwe wil bestellen, vroeg ik me af of mijn mengpaneel wel surround sound geeft?

Ik heb een xenyx 1202 die naar mijn pc gaat via een Behringer UFO202. op de xenyx 1202 zit een microfoon door middel van XLR en een koptelefoon op 6.3 mm.

Na een tijdje googlen heb ik kunnen vinden dat het vooral aan de setup zelf ligt maar voor de rest kan ik er niet veel uithalen.

Ik weet dat de xenyx 1202 een beetje overkill is voor de setup er was toen niet echt goed bij nagedacht.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is allemaal stereohardware en sowieso kun je geen surround sound in een hoofdtelefoon hebben.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
Dus om surround sound te hebben zal alles weg moeten? En moet ik een nieuwe audio setup hebben zonder mengpaneel?

[ Voor 8% gewijzigd door DigitalGamer385 op 03-01-2018 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-10 10:25
Surround sound is niets meer dan 6 kanalen geluid; met wat omwegen is dat wellicht nog te regelen. Echter is een stereo mengpaneel niet gemaakt om surround te mixen; dat is simpelweg een andere doelgroep (live en studio bands).

Een surround sound koptelefoon zal waarschijnlijk niet een stereo aansluiting hebben, maar wellicht een optische, een USB naar een kastje of meerdere stereo pluggen. Als je meerdere stereo pluggen hebt kan je wellicht dit via die Xenyx doen, maar het is flink omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
Dat is behoorlijk omslachtig ja, er is dus ook geen ander mengpaneel wat surround sound kan leveren ( wat ook nog een beetje betaalbaar is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:11

Osxy

Holy crap on a cracker

Een headphone kan geen echte surround aan.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-10 16:24
Zit er misschien een onboard geluidskaart met Dolby Surround op je moederbord? Je zou een "surround" headphone kunnen kopen:

http://www.soundencore.co...nd-sound-headphones-2017/

[ Voor 14% gewijzigd door brtk op 03-01-2018 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-10 14:57

CeesKees

I rest my Kees

Wat is je doel met dat mengpaneel? Een reguliere av receiver volstaat niet?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
Hetdoel van de mengpaneel is niks bijzonders gewoon microfoon en koptelefoon geluiden verwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
er zit op mijn moederbord inderdaad een surroind sound geluidskaart. ik kan deze wel gebruiken bedankt voor de tip @brtk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat bedoel je met surround sound?

Is dat geluid rondom met meerdere speakers waarbij alle speakers het zelf signaal naar geluid om zetten?
of..
Is dat geluid rondom waarbij alle 5, 6 of 7 speakers hun eigen signaal naar geluid omzetten, zoals bij een home cinema set?

Het eerste kun je prima doen met een stereo mengpaneel. Dit is een kwestie van de uitgangen splitsen zodat je 3 speakers er mee van signaal kunt voorzien.

Het tweede kan met een mengpaneel waarbij je minimaal 6 misbussen/monitor-outputs hebt die je kunt aansturen. Je kunt dan per speaker het volume en klank instellen.

De laatste optie is wel een wat duurdere, zeker als je het digitaal wilt doen. Mengpanelen met een coaxiaal of SPDIF ingang kun je eigenlijk wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
DigitalGamer385 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:43:
Nu mijn koptelefoon aan een einde komt en ik een nieuwe wil bestellen, vroeg ik me af of mijn mengpaneel wel surround sound geeft?

Ik heb een xenyx 1202 die naar mijn pc gaat via een Behringer UFO202. op de xenyx 1202 zit een microfoon door middel van XLR en een koptelefoon op 6.3 mm.

Na een tijdje googlen heb ik kunnen vinden dat het vooral aan de setup zelf ligt maar voor de rest kan ik er niet veel uithalen.

Ik weet dat de xenyx 1202 een beetje overkill is voor de setup er was toen niet echt goed bij nagedacht.
Ik heb dit maar als oplossing gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VUvYv5CRhdnublTxcK4RqZLJ/thumb.png

Aangezien mijn moederbord surroundsound geeft (Bedankt @brtk _/-\o_ )

Allemaal bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-10 16:24
Je zou idd ook 6 mono bussen kunnen uitmixen (Als de Xenyx 6 mono inputs en outputs heeft), maar dan moet je ook 6 speakers aansluiten en op je headphone zal je geen surround krijgen, dat gaat nu eenmaal niet.

-edit : ben wat traag vandaag :P maar mooi dat t is opgelost!
Pagina: 1