Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-07 12:48
Na het succes van de TL-WR1043ND serie heeft TP-Link besloten ''een nieuwe weg in te gaan'' dit maal zonder de D op het eind maar wel gewoon V5 geheten. Nu was ik benieuwd waar hier nou het verschil in zit. Volgens het LEDE forum is deze router qua hardware gewoon gelijk aan v4. Zelf twijfel ik of ik v4 of v5 moet halen. Snapshot van LEDE is inmiddels beschikbaar. Iemand die de v5 in huis heeft?

Beste antwoord (via rens-br op 04-01-2018 12:55)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beetje googlen doet wonderen:
https://forum.lede-projec...k-tl-wr1043n-v5-0/4538/39

Het blijkt op een paar minimale tweaks na hetzelfde te zijn, met in ieder geval zelfde QCA9563 SoC.

Ik zou overigens voor allround WiFi-router anno 2018 zeker geen apparaat meer aanraden dat geen 5GHz aankan. Gaat het je daarentegen niet om de WiFi (bijv omdat je daarvoor al losse AP's gebruikt) dan is dit nog een prima keuze, met near-line-speed routering en zeer uitgebreide alternatieve fw support. In dat laatste geval zou ik trouwens neigen naar de v4 - het is simpelweg beter bekend en gedocumenteerd in de FOSS-community, dus minder kans op onaangename verrassingen.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
De D staat volgens mij voor Detachable, oftewel, je kunt de antennes losschroeven.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beetje googlen doet wonderen:
https://forum.lede-projec...k-tl-wr1043n-v5-0/4538/39

Het blijkt op een paar minimale tweaks na hetzelfde te zijn, met in ieder geval zelfde QCA9563 SoC.

Ik zou overigens voor allround WiFi-router anno 2018 zeker geen apparaat meer aanraden dat geen 5GHz aankan. Gaat het je daarentegen niet om de WiFi (bijv omdat je daarvoor al losse AP's gebruikt) dan is dit nog een prima keuze, met near-line-speed routering en zeer uitgebreide alternatieve fw support. In dat laatste geval zou ik trouwens neigen naar de v4 - het is simpelweg beter bekend en gedocumenteerd in de FOSS-community, dus minder kans op onaangename verrassingen.

Oslik blyat! Oslik!