Ik heb een server (Ubuntu 14.04.5 LTS) met daarop 2 mappen die ik met NFS exporteer. ik mount beide mappen op een Ubuntu 16.04.3 LTS client, de ene map werkt prima, de andere map krijg ik zodra ik deze open de melding "Stale file handle" terug.
Beide mappen staan op de server in de zelfde map op een XFS raid array. Er zit voor zover ik kan zien geen verschil in rechten, en getfacl is het daar ook mee eens
ik exporteer ze op exact de zelfde manier
op de client mount ik alles naar de locale map /nfs
en alles lijkt goed gemount te worden
echter kan ik de Muziek map openen, maar bij het openen van de test map krijg ik een foutmelding terug
"mount" op de client geeft netjes aan dat alles met NFS4 gemount is. ik heb hierboven alles met pc namen neergezet voor de leesbaarheid, ik heb alles op de server zelf met IP adressen gedaan. rechtstreeks de map mounten ipv de / op de server geeft de zelfde fout. Als ik een nieuwe map exporteer geeft deze de zelfde melding, een 4-5 tal mappen die al langer bestonden werken wel.
De melding vind ik op google voldoende op, maar dit gaat grotendeels over netwerk hikjes, en geven aan dat je de nfs share moet remounten, waar ik echter niets op kan vinden is het feit dat het direct na het mounten al gebeurt, en alleen bij een bepaalde map.
voor de volledigheid heb ik uiteraard zowel server als client al herstart.
Beide mappen staan op de server in de zelfde map op een XFS raid array. Er zit voor zover ik kan zien geen verschil in rechten, en getfacl is het daar ook mee eens
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| root@Server:/mnt/Data1# getfacl /mnt/Data1/Muziek # file: mnt/Data1/Muziek # owner: excyle # group: excyle user::rwx group::rwx other::rwx root@Server:/mnt/Data1# getfacl /mnt/Data1/test # file: mnt/Data1/test # owner: excyle # group: excyle user::rwx group::rwx other::rwx |
ik exporteer ze op exact de zelfde manier
code:
1
2
3
4
5
| # /etc/exports: the access control list for filesystems which may be exported # to NFS clients. See exports(5). # /mnt/Data1/Muziek Client(rw,sync,no_subtree_check) /mnt/Data1/test Client(rw,sync,no_subtree_check) |
op de client mount ik alles naar de locale map /nfs
Bash:
1
| mount -vvv -t nfs -o proto=tcp,port=2049 Server:/ /nfs |
en alles lijkt goed gemount te worden
Bash:
1
2
3
4
| root@Client:/nfs/mnt/Data1# ls -ls total 0 0 drwxrwxrwx 6 excyle excyle 46 Jan 3 17:21 Muziek 0 drwxrwxrwx 2 excyle excyle 24 Jan 3 18:05 test |
echter kan ik de Muziek map openen, maar bij het openen van de test map krijg ik een foutmelding terug
Bash:
1
2
| root@Client:/nfs/mnt/Data1# ls test ls: cannot open directory 'test': Stale file handle |
"mount" op de client geeft netjes aan dat alles met NFS4 gemount is. ik heb hierboven alles met pc namen neergezet voor de leesbaarheid, ik heb alles op de server zelf met IP adressen gedaan. rechtstreeks de map mounten ipv de / op de server geeft de zelfde fout. Als ik een nieuwe map exporteer geeft deze de zelfde melding, een 4-5 tal mappen die al langer bestonden werken wel.
De melding vind ik op google voldoende op, maar dit gaat grotendeels over netwerk hikjes, en geven aan dat je de nfs share moet remounten, waar ik echter niets op kan vinden is het feit dat het direct na het mounten al gebeurt, en alleen bij een bepaalde map.
voor de volledigheid heb ik uiteraard zowel server als client al herstart.