Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-e
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-12-2024
Hallo leuten!

Onder het mom van "Het lijkt me toch wel gaaf zelf zo'n GPU miner te bouwen" ging ik op zoek naar een geschikte set onderdelen.

Echter liep ik tegen het probleem aan dat bijna alle grafische kaarten een PCI-e x16 slot gebruiken.
Echter het moederbord waar ik mijn zinnen op had gezet: pricewatch: Gigabyte GA-H110-D3A geeft maar 2 van die sloten.

Wel beschikt het bord over nog 4 PCI-e 2.0 x1 sloten. Nu is de vraag of ik met een x1 -> x16 riser deze sloten nog wel kan benutten. Ik vroeg me af of de kaarten geen bottleneck zouden krijgen door het x1 slot.

Kaarten heb ik nog niet over besloten, ben me nog aan het inlezen op dat punt.

Bij voorbaat dank!
Erik

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 20:09
Aangezien er amper data overheen gaat is dat niet belangrijk; bij spellen zijn het vooral de textures die veel bandbreedte nodig hebben en zelfs daar merk je amper iets tussen PCIe 16x en 8x.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:43

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Dat is dan ook een Coin miner mobo, je moet dus risers kopen die van 1x naar 16x gaan. Je merkt niets van de performance drop want alles gebeurd zo goed als op de kaart zelf, weinig tot geen data word er over en weer gepompt.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Minen is leuk en wel, maar dit blijft GoT - dat het hip is ontslaat je niet van de plicht zelf op onderzoek uit te gaan voor je een topic opent. Deze vraag is al etterlijke keren voorbij gekomen. Neem even de moeite de eerdere topics erover op te zoeken, daar is alles over dit onderwerp al meer dan voldoende uitgekauwd.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.