Whirlpool vaatwasser lekt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaF_007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik heb een vaatwasser van Whirlpool, type ADG 140. Deze heeft iets minder dan 5 jaar goed dienst gedaan maar begint nu plots te lekken.

Als ik een wasprogramma opstart, hoor je hem het overgebleven water wegpompen. Vervolgens begint hij normaal te draaien. Na een 2-tal minuten maakt hij een kletterend geluid (net alsof er een plastieke beker in rondtolt) & begint er onderaan de deur - zowel links als rechts - water te lekken.

Ik heb er even een video (inclusief geluid) van gemaakt:
[YouTube: https://youtu.be/p6MFTrYLoLU]

Alsook enkele afbeeldingen:Whirlpool service gebeld waar ze me wisten te zeggen dat reparatie gemiddeld mij een 250 EUR zou kosten. Als ik iets meer betaal (~290 EUR) wordt de vaatwasser gerepareerd + 1 jaar garantie (+ indien onherstelbaar krijg ik een nieuwe). Ik moest toch wel effe slikken van dat bedrag...

Misschien dat er hier iemand weet wat er mis kan zijn met de vaatwasser & een oplossing heeft?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:49
€250 klinkt mij als zeer redelijk in de oren! Ikzelf heb twee jaar geleden ook issues gehad met mijn vaatwasser en je zit zo aan een paar honderd euro's.

Alternatief is het kopen van een nieuwe voor €600 a €700.

Mijn advies: Ga voor de optie van €290, laat dat ding lekker repareren en hoop dat ie het nog tot jaar 8 of zo volhoudt. Daarna mag ie echt wel vervangen worden. Vaatwassers van tegenwoordig worden gemaakt om maar 5 jaar mee te gaan......

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Kijk eens naar zulke bedrijven als Wiko.
Die heeft in de Achterhoek een goede reputatie en zijn stukken minder duur dan de fabrikant met vaak ca 70 euro voorrij kosten.....
http://www.wikowehl.nl/index.php/reparatie-service
https://www.facebook.com/PartsNL-Wehl-113437672424943/

Als je in de Achterhoek woon vraag maar eens rond.
Je zult wel in een bepaalde straal moeten wonen anders wordt het te duur....
Vandaar kijk eens rond of er bij jou in de buurt ook zoiets zit. Let op verhalen van anderen hierover, vraag ook daar rond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Ralph, heb je dit op kunnen lossen? Ik loop namelijk tegen eenzelfde soort probleem aan en weet niet meer wat ik ermee aan moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaF_007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
Hi Jasper. De spuitkop (langwerpig plastic onderdeel op de bodem van de machine, hetgeen ronddraait) was stuk (kleine barst - moeilijk te zien). Komt blijkbaar vaker voor bij afwasmachines. Die vervangen & was opgelost. Maw. ik zou dat eerst zelf proberen te vervangen (kost 2x niets normaal gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
En dan vragen ze er bijna 300 euro voor, wat een humor.
Pagina: 1