Toon posts:

Teles 16.3 / Win98 Dail-up Adapter probs.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een Teles 16.3 ISA ISDN-card in Win98.
In eerste instantie heb ik Win98 schoon geinstalleerd. Toen heb
dmv de Capi release 3.23i drivers geinstalleerd voor de Teles-card.
Dat werkte niet. Ik kreeg de melding dat ik niet de juiste stuurprogramma's
voor de Dail-up adapter niet had geinstalleerd.
Toen heb ik een verbinding gemaakt dmv een Modem. Dat werkte allemaal
prima, dus volgens mij ligt het ook niet aan de Dail-Up adapter.

Vervolgens heb ik op de http://www.telec.nl site de nieuwste Capi
drivers release 3.34 gedownload en geinstalleerd. Ook dat mocht niet
baten. Toen heb ik alles uit netwerk gegooid, services, adapters, etc
en weer de nieuwe Capi setup gedraaid. Ook dit werkt niet.

Hij wil wel inbellen, maar zodra hij het Password en de Username wil
controleren krijg ik de melding:
Fout 645: De Microsoft Externe-toegangsadapter is niet geinstalleerd
of reageert niet op de juiste manier.
Verwijder, in het onderdeel Netwerk van het Configuratiescherm, het
stuurprogramma en voeg dit dan opnieuw toe.
Dit heb ik gedaan maar werkt niet. Het gekke van het hele verhaal is dat
ik wel met een analoog modem kan inbellen. Oftwel, hier houd het voor mij
ff op. Windows-update heb ik ook geprobeerd te laden, maar met dat modem
pakt ie dat op een of andere manier ook niet.

Wie o wie zou me kunnen helpen? Alvast bedankt. :)

Verwijderd

Wat je misschien ook nog kan proberen is het stuurprogramma bijwerken en dan verwijzen naar de drivers. Dit wil ook nog wel eens de trick zijn. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 13:43 schreef Masterplay het volgende:
Wat je misschien ook nog kan proberen is het stuurprogramma bijwerken en dan verwijzen naar de drivers. Dit wil ook nog wel eens de trick zijn. :)
Stuurprogramma bijwerken van de Dail-Up adapter? Dat kan dus niet, daar heb ik al naar gekeken. Ik heb de orginele versie van de Win98 CD geinstalleerd, dan heet het in je netwerkeigenschappen 'Externe-Toegansadapter'.
Toen ik alles verwijderd had en 'm opnieuw geinstalleerd had met de nieuwste Capi-drivers stond er 'Dail-Up adapter'. Dus de nieuwste drivers gebruik ik al volgens mij.

Ik heb in de BIOS ook al IRQ's gereserveerd voor een ISA kaart, maar dat maakt ook allemaal niks uit. Ik ga nu proberen dezelfde kaart te installeren die ik nog in de auto had liggen. Als dit gaat werken zit er hardware matig iets niet goed op de kaart.

Ik laat het zo weten, iig bedankt voor het lezen van de lap tekst en het geven van een tip. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe kaart erin gezet, nadat ik eerst alles verwijderd had. Dit mag ook niet baten, ik krijg weer precies dezelfde foutmelding. Dus aan de kaart ligt het niet.

Ik word nu toch wel een beetje moedeloos. :'(
Ik ga nog een keer Win98 installeren, want anders kom ik er ook niet uit en jullie weten ook geen oplossing zo te zien. :P

Verwijderd

Op welk irq heb je m nu staan?

edit:

Is je minipoort geinstalleerd?

Verwijderd

TIP bij schone installatie:
Minidrivers wel instaleren als de vraag gesteld wordt maar het microsoft acellerator pack 1.1 absoluut niet...
Gebruik niet de optie go powerpack in het opstartscherm..

Je moet niet de installatie volgorde in de handleiding volgen.
Eerst de losse capi driver instaleren. config-nieuwe hardware-toevoegen-overige aparaten cdrom \nl\win95\capi\disk1
Daarna kan ff duren.
cdrom starten klein go aan de linkerkant en dan teles online powerpack selecteren.

Zo moet het lukken, gebruik bij voorkeur IRQ 10.

suck6

ps wat voor kleur auto heb jij ? ;)

Verwijderd

Hij gebruikt capi 3.34 daar zit acellerator pack 1.1 al niet meer op dus dat is het probleem niet. En hij gebruikt dus alleen de driver dus go-powerpack is het niet. Dat is alleen zo met de oudere pakketten van ik geloof 3.26 en lager.

ohjah en irq 5 en 10 zijn idd de beste irq's voor de isa-kaart. 9 kan ook nog wel alleen geeft die toch heel vaak problemen.

Verwijderd

Topicstarter
CheS> Zwarte Tigra, ben nu in Deventer. :P

Maar alles werkt nu. Ik heb weer een keer Win98 geinstalleerd. Toen de nieuwste Capi geinstalleerd, dus niet de nieuwste over die 3.23i heen en dat werkt.
Ik heb wel de accelerator-pack geinstalleerd, maar dat maakt nu niet veel meer uit denk ik. Waarom zou ik dat _niet_ moeten installeren dan? ( Ik lees net dat Masterplay zegt dat ie er niet meer bij zit. Dan heb ik niet opgelet en heb 'm dus niet geinstalleerd. :) )

Standaard had ie 'm op IRQ9 geinstalleerd, maar dat had ik de vorige Win98 install al veranderd naar IRQ10.

Maar het probleem is opgelost. Een schone install lost het soms sneller op dan alles uitvogelen. Maar het gekke is wel dat het bij de 1e install niet gelukt was.

Maar ik ga verder met wat dingen configureren. Thnx allen !! :)

Verwijderd

Toen heb

Vandaar mijn tip.

Ja klopt 3.26 was het laatste teles powerpack pakket 6.01 als ik het goed heb, want TELES is inmiddels al naar de klote..

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 14:42 schreef CheS het volgende:
Toen heb

Vandaar mijn tip.

Ja klopt 3.26 was het laatste teles powerpack pakket 6.01 als ik het goed heb, want TELES is inmiddels al naar de klote..
Die nieuwe drivers zijn ook makkelijker te installeren. Eerst was het idd dmv config>add new hardware de kaart installeren. Nu is het gewoon klikken op het install-icoon. :)

En ik heb nu tijdens de installatie ook voor de optie 'inbellen via centrale' aangevinkt. Dat had ik de eerste install niet gedaan, maar die optie zat, naar mijn weten, niet in de 3.23i release.

Ik werk al 2 jaar met die Teles kaartjes en verder nog _nooit_ problemen gehad tot op de dag van vandaag. Zeer vaag allemaal, maar als het werkt, werkt het ook goed.

/werken. :P

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 14:42 schreef CheS het volgende:
...want TELES is inmiddels al naar de klote..
Teles is niet naar de klote.

Teles benelux bestaat op papier nog wel, maar het pand is leeg en de helpdesk (waar ik ook gezeten heb) is ook weg.

Maar in de andere landen bestaat Teles nog gewoon. :)

[on-topic]
Toen je capi 3.23 ging installeren heb je toen accelerator pack geinstalleerd?

Ik weet dat je dan een bepaald bestandje nodig had of een bepaalde procedure moest volgen om dat er weer uit te halen. Alleen als het een bestandje was, dan kan ik het niet meer terug vinden aangezien de nl-site van teles niet meer bestaat en die documenten heb ik niet meer. Om het uit mun hoofd te doen is veel te lang geleden. Dat weet ik ech nie meer. :)

Verwijderd

Topicstarter
Toen je capi 3.23 ging installeren heb je toen accelerator pack geinstalleerd?
Ja, en dat zal dan ook wel het verdere probleem zijn geweest. Tijdens de nieuwe Capi install ben ik 'm idd niet meer tegen gekomen. Ik heb 'm er verder wel uit weten te slopen, dat was het probleem niet.
c:\win98\setup /im /id /is >:)

Maar mag ik jullie beide nogmaals bedanken? :Y)

Verwijderd

Ik zal kijken of ik er nog 8er kan komen wat je precies moet doen om die accellerator eruit te krijgen.

Verwijderd

Heb hier nog een tasje met TELES kaarten liggen ( iemand intersse ), tijd terug gehad van collega die een kennis had bij TELES BENELUX op de lasso 70. Ben er ook wel eens voor mijn werk geweest, jammer dat ze weh zijn, kreg nog wel eens software mee om uit te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Hier zitten de mannen met ISDN kennis. :)
Welke kaarten adviseren jullie me als ik nieuwe zou moeten kopen aangezien Teles niet meer verkrijgbaar is? Nee CheS, die zooi van jou hoef ik niet. :P

Verwijderd

Ben er dagelijks mee bezig ( Field/sales engineer Alcatel Centrales )

Dan gooi ik ze wel weg....

Ik zou een eicon kaartje nemen.
Bij KPN is dit de NETCARD II geloof ik.
zie
[topic=10108]

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 18:12 schreef CheS het volgende:
Dan gooi ik ze wel weg....
Die Eicon kaartjes ken ik wel. Dan ga ik die wel halen voortaan als we nwe nodig hebben. Maar weggooien!? Vind je dat niet een beetje zonde?! Wat zijn het? ISA of PCI kaartjes?

Waar woon je? Anders kom ik wel ff langsfietsen uiteraard. :)
[The Hague.. ik sliep]

Die dingen zijn echt nog wel bruikbaar. Zolang er ISDN bestaat zullen die kaartjes ook wel bruikbaar blijven. En als het ISA is zou ik er zuinig op zijn. Die vind je niet zo snel meer volgens mij en die zou je goed voor een softwarematig routertje kunnen gebruiken oid.
Pagina: 1