34" beeldscherm op monitor arm?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdetweaker
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-07 20:12
Hallo! Heeft iemand hier ervaring met een ultrawide monitor op een (verstelbare) monitor arm? Ik heb een Asus ROG Swift PQ348q waarvan de voet wel erg veel ruimte in beslag neemt op mijn bureau die ik graag op/aan een arm wil plaatsen.

Tegelijkertijd zou het fijn zijn als de monitor in hoogte verstelbaar blijft en niet zomaar naar beneden zakt onder het gewicht (7,6 kg, zonder voet!).

Ik zoek een?
Een monitor arm die op zijn minst overweg kan met 8kg aan gewicht. De arm moet aan het bureau of aan een muur (gips...) bevestigd worden en het liefst kunnen tilten en swivelen.

Wat is je budget?
Budget is geen issue, maar goedkoper is altijd fijner.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt mij niet uit, als hij maar zwart is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het gaat om dit beeldscherm.

Fingers crossed!

[ Voor 0% gewijzigd door bobdetweaker op 03-01-2018 19:27 . Reden: I accidentally a word. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 23:27
In de pricewatch gewoon zoeken bij muurbeugels. Vesa 100mm (dat is waar jouw monitor op past) en minstens 8kg reeds ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdetweaker
@DenHond Helaas tref ik daar geen ervaringen met grotere of ultrawide schermen en laat dat nou juist hetgeen zijn waar ik naar op zoek ben, daarom ben ik dit topic gestart.

Zoeken in de pricewatch kan iedereen, maar in geen van alle reviews daar bij mogelijk geschikte beugels of standaarden wordt gesproken over grote, zware of ultrawide schermen.

[ Voor 4% gewijzigd door bobdetweaker op 04-01-2018 00:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 09:09
@bobdetweaker Ik heb een Ultrawide (LG 34UC88-B pricewatch: LG 34UC88-B Zwart hangen op een zeer basic VESA mountje; een Arctic Z1 pricewatch: Arctic Z1 Basic wat zo'n beetje de goedkoopste VESA deskmount is. Dat werkt prima, heb 'm nu 1 jaar zonder enige problemen.

Hiervoor had ik een nog wat dikkere, stevigere mount, maar die heb ik samen met mijn vorige monitor verkocht. Ook die mount was officieel maar 'tot 24" displays' maar daar hing wel een 28" UHD scherm aan zonder problemen.

Ik zou het wel zeker afraden als je elke dag je monitor anders draait/kantelt/verplaatst. Verplaatsen gaat stroef; al zal dat ook voor kleinere schermen gelden denk ik. Ook in hoogte verstellen gaat niet enorm makkelijk, je moet zo'n klem losmaken, verschuiven is vervolgens lastig, en dan die klem weer vastzetten. Als dat is wat je zoekt zou ik professionelere gear overwegen :)

Maar als je (net als ik) gewoon je monitor stil hebt hangen dan is denk ik iedere mount wel voldoende. Ze kunnen allemaal best wat extra kilo's dragen denk ik zo :P

[ Voor 14% gewijzigd door Richh op 04-01-2018 00:14 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03:49

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik heb een LG 34UC97S hangen (wel apart koppelstuk van de monitor af) deze hang op een vesa plaat, geen idee van het type monitor arm maar het is allemaal dik aluminium en heb niet het idee dat een monitor arm met gasvering of omhoog op laag stevig genoeg is voor een 34''

arm

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik heb zelf exact dezelfde monitor en heb hem gemount op een Vogels monitor beugel:

https://www.vogels.com/nl...-monitor-beugel-dynamisch

Deze kan het gewicht van de monitor makkelijk dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdetweaker
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb er inmiddels voor gekozen eens te testen met een pricewatch: Arctic Z1 Basic, gisteren avond gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejoma
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08-2022
bobdetweaker schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:42:
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb er inmiddels voor gekozen eens te testen met een pricewatch: Arctic Z1 Basic, gisteren avond gemonteerd.
En? Hoe bevalt het :D? Ik twijfel erg tussen 2 monitoren (1 landscape, 1 portrait), versus 1 ultrawide 34/35 inch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdetweaker
Ik wil nooit meer terug. Heb inmiddels al mijn monitoren bij elke PC (twee keer game PC en één werkplek) vervangen met 34". Ik kan niet meer terug en ben eigenlijk al stiekem aan het kijken naar nog breder.
Pagina: 1