Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 974307

Topicstarter
Hi,

Het geheugen van mijn MacBook Pro 2017 (13'' zonder toolbar) begint langzaam vol te raken.
Is het mogelijk het geheugen te vergroten, door deze te (laten) vervangen?

Zo ja, waar moet ik op letten en wat zijn de ervaringen?

Beste antwoord (via Anoniem: 974307 op 09-01-2018 21:48)

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je zegt geheugen, maar volgens mij wil je de SSD vervangen om meer opslagruimte te creeren.

De SSD is vervangbaar, de vraag is alleen wanneer er vervangende onderdelen beschikbaar zijn.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Nee, het geheugen is vastgesoldeerd en niet te vervangen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je zegt geheugen, maar volgens mij wil je de SSD vervangen om meer opslagruimte te creeren.

De SSD is vervangbaar, de vraag is alleen wanneer er vervangende onderdelen beschikbaar zijn.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_B13
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-02-2024
Bij de 13 inch zonder touch bar kan het wel. Bij alle andere modellen in het vast gesoldeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Maarten_B13 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:51:
[...]

Bij de 13 inch zonder touch bar kan het wel. Bij alle andere modellen in het vast gesoldeerd.
De teardown waar ik naar linkte is voor de 13" zonder touchbar (Function Keys) MacBook Pro. Weliswaar het 2016 model, maar ik heb tot nu toe geen bericht gezien dat dit veranderd is in het 2017 model.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/