Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Afroman9
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 04-01 22:56
Ik weet niet of dit het juiste topic is om te reageren. Ik heb het een en ander uitgezocht op het forum maar toch ben ik niet helemaal zeker.

Ik heb sinds dit jaar een iPad Pro 10.5 en een LG 49UH850V. Beiden kunnen ze 4K en HDR afspelen(Op de iPad zul je het waarschijnlijk niet zien omdat het scherm niet in 4K is).

Ik heb sinds deze week Netflix met 4K en HDR ondersteuning. Zelf zit ik ook te denken aan een NAS met een Eminent EM7680 voor mijn lokale films.

Dan denk ik dat ik voor mijzelf de beste media setup heb. Ik kan op alle apparaten Netflix kijken, spotify luisteren, maar ook muziek en films afspelen vanaf de NAS. Met 4K en eventueel HDR ondersteuning.

Ik heb beelden van 4K en HDR in de winkel gezien en het zag er fenomenaal uit. Uiteraard zijn dat ook promofilms.

Nu weet ik dat 4K HDR content kunt kopen bij verschillende aanbieders, of gewoon kunt downloaden maar ook via Netflix kunt kijken. Ik heb 4K content gezien en dat zag er superstaat uit.

Ik heb nog niet vergeleken hoe HDR en niet HDR content eruit ziet naast elkaar. Ook ben ik benieuwd of de schermen dit automatisch aanzetten zodra de film/serie dat ondersteund. Hoe kan ik dit nou precies zien? Gaat dat vanzelf of moet je dat zelf ergens handmatig aanzetten?

Ben benieuwd naar jullie antwoorden!

Beste antwoord (via Afroman9 op 04-01-2018 17:00)

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Je TV ziet vanzelf HDR beeld. En zal naar de HDR modus springen.
Wel even deep color mode aanzetten op je HDMI poort(en) Dit staat standaard uit bij LG's.

Als je dan via netflix een 4k HDR film of serie start dan zal dat prima werken.

Verder kan je idd op een NAS plex installeren en dan gebruik maken van xplay.
Alle HDR content werkt dan ook prima.

Voor de ipad ben je afhankelijk van de apps. Of netflix al bijgewerkt is om daar ook HDR op te tonen bv.

DarkSide wijzigde deze reactie 03-01-2018 20:21 (13%)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Alle reacties

• Idanue
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 06:54
Ik weet niet hoe je TV er mee omgaat maar ik speel alles vanaf mijn NAS/Server met XPlay, staat als het goed is tussen je apps ergens. :)

Werkt goed met 4k, HDR, x265 enz. maar het hangt erg van je TV af denk ik.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Je TV ziet vanzelf HDR beeld. En zal naar de HDR modus springen.
Wel even deep color mode aanzetten op je HDMI poort(en) Dit staat standaard uit bij LG's.

Als je dan via netflix een 4k HDR film of serie start dan zal dat prima werken.

Verder kan je idd op een NAS plex installeren en dan gebruik maken van xplay.
Alle HDR content werkt dan ook prima.

Voor de ipad ben je afhankelijk van de apps. Of netflix al bijgewerkt is om daar ook HDR op te tonen bv.

DarkSide wijzigde deze reactie 03-01-2018 20:21 (13%)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Afroman9
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 04-01 22:56
Bedankt voor jullie snelle reacties! Die deep color mode ga ik zo aanzetten.
Ik zie bij sommige series op netflix rechtsboven inderdaad een ballonnetje met HDR of Dolby Vision of wat dan ook.

Best wel makkelijk zo, lekker niets instellen. :)

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2018 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*