Nu de glasvezelaanleg initiatieven voor binnen de bebouwde kom zo goed als zijn stilgelegd door KPN, doet zich in mijn gemeente (Utrechtse Heuvelrug) een unieke situatie voor waarbij de aanleg van een glasvezelnetwerk mogelijk kan worden gecombineerd met de aanleg van een stroomnetwerk voor de straatverlichting. Dit stroomnetwerk wil de gemeente binnenkort gaan aanbesteden. Combineren levert volgens mij een voordeel op voor zowel kosten als overlast die wel eens het verschil zou kunnen maken tussen het al of niet rendabel kunnen aanleggen.
Mijn vraag is of er iemand recente ervaring heeft met het opzetten van een bundelingsproject voor de glasvezel aanleg binnen de bebouwde kom? wat kan wel, wat is handig en wat moet je zien te voorkomen?
De politiek is positief (het is verkiezingstijd
) alleen mag de gemeente geen echte rol in dit initiatief spelen. Mogelijk kunnen ze bij de uitvraag van de aanleg van het stroomnetwerk hier wel de juiste omstandigheden voor creëren.
Mijn vraag is of er iemand recente ervaring heeft met het opzetten van een bundelingsproject voor de glasvezel aanleg binnen de bebouwde kom? wat kan wel, wat is handig en wat moet je zien te voorkomen?
De politiek is positief (het is verkiezingstijd