Ik ben van plan binnenkort een nieuwe PC te bouwen. Ik heb nu nog een Alienware 14 laptop, die begint inmiddels al aardig wat ouderdoms tekenen te geven (dode accu, 2 rijen dode pixels op het scherm en nog een GT 750M!). Nou zat ik er eerst nog over na te denken een laptop te kopen, maar ik denk dat een PC voor mij meer waarde heeft aangezien ik mijn laptop nu al nergens mee naar toe neem. Daarnaast hou ik ook van meer controle, wat je hebt bij een PC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, video/fotobewerken, 3d modellen voor gamemodding en C++.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 1000-1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een hardeschijf is niet meer nodig, ik neem een Samsung 850 EVO 1TB SDD mee uit mijn laptop.
Daarnaast heb ik ook nog een 1 TB Seagate 2,5" HDD liggen. Daarnaast beschik ik over een externe cardreader en DVD R+W, dus die zijn ook niet nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In het specifiek nog een monitor. Ik wil sowieso wel een kast met minimaal 2 2,5" bays.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voor een AMD processor gekozen vooral toch voor het prijsvoordeel t.o.v. Intel. Mijn voorkeur ging ook uit naar een AMD GPU, maar wegens het beperkte aantal winkels die ze hebben ben ik toch voor NVIDIA gegaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
16gb RAM is voor mij toch wel een eis. Ik hoef niet een zo stil mogelijke build, maar stiller is uiteraard wel beter. En voor de monitor wil ik er 2 van kopen, met max 150 euro per stuk.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop toch vooral feedback en tips te krijgen over de huidige build.
Zelf ben ik op dit lijstje gekomen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, video/fotobewerken, 3d modellen voor gamemodding en C++.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 1000-1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een hardeschijf is niet meer nodig, ik neem een Samsung 850 EVO 1TB SDD mee uit mijn laptop.
Daarnaast heb ik ook nog een 1 TB Seagate 2,5" HDD liggen. Daarnaast beschik ik over een externe cardreader en DVD R+W, dus die zijn ook niet nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In het specifiek nog een monitor. Ik wil sowieso wel een kast met minimaal 2 2,5" bays.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voor een AMD processor gekozen vooral toch voor het prijsvoordeel t.o.v. Intel. Mijn voorkeur ging ook uit naar een AMD GPU, maar wegens het beperkte aantal winkels die ze hebben ben ik toch voor NVIDIA gegaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
16gb RAM is voor mij toch wel een eis. Ik hoef niet een zo stil mogelijke build, maar stiller is uiteraard wel beter. En voor de monitor wil ik er 2 van kopen, met max 150 euro per stuk.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop toch vooral feedback en tips te krijgen over de huidige build.
Zelf ben ik op dit lijstje gekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 1700X Boxed zonder koeler | € 317,- | € 317,- |
| 1 | MSI B350 Gaming Pro Carbon | € 116,25 | € 116,25 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 439,- | € 439,- |
| 1 | NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | AOC G2460VQ6 Zwart | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 194,- | € 194,- |
| 1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,95 | € 79,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.401,14 | |