2e hands toetsenbord kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 727197

Topicstarter
Mijn huidige toetsenbord wat ik sinds 2008 heb is aan het einde van zijn levensduur. Zijn ook wat andere problemen zoals toetsen die haperen, dus ik wil graag een nieuwe kopen.

Nu zie ik in V&A een hoop toetsenborden te koop staan tegen een zacht prijsje maar ik zit te twijfelen of het niet beter is, vooral in hygiënisch opzicht om beter een nieuwe te kopen.

Wat zouden jullie doen?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er staan bijna 80 fullsize keyboards nieuw te koop vanaf 11€ tot 32€.

Nou weet ik niet wat hygiene mag kosten maar ik zou dus gewoon een nieuwe halen.

Bot gezegd; ik denk dat je per jaar meer uitgeeft aan WC-papier en tandpasta dan wat een nieuw keyboard kost terwijl je daar blijkbaar wel zuinig mee omgaat (bijna 10 jaar).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wat @MAX3400 zegt.

Uitgezonderd de momenten dat je zoekt naar iets heel specifieks, wat bijvoorbeeld niet meer gemaakt wordt of normaliter heel erg duur is.
Dan is het nog de moeite om tweedehands te kopen en dan schoon te maken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:56
Het enige 2de hands keyboard dat ik ooit gekocht heb of in de toekomst opnieuw overweeg om te kopen is een model M van IBM. voor de rest zou op toetsenborden niet al te veel bezuinigen door het tweedehands te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-07 14:29
Open je hier serieus een topic voor?

Met alle respect, maar wat denk je aan reacties te ontvangen voor een artikel dat vanaf 10 euro nieuw te krijgen?

Een 2e hands toetsenbord bevat wellicht nog meer bacteriën dan een 2e hands tandenborstel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 809577

Doekje erover en klaar toch? Desnoods wip je alle toetsen er eerst af en doe je die los door de afwas. Toetsenbord is toch wel het makkelijkste schoonmaken van alles wat er bij een pc komt kijken... Maar als je het echt heel erg vindt heb je voor 10 euro al een nieuwe dus ik snap sowieso niet echt wat je probleem is :')

(Overigens mag ik toch hopen dat je je eigen toetsenbord ook regelmatig schoonmaakt. Maar deze vraag doet me vermoeden van niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 809577 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:51:
...dus ik snap sowieso niet echt wat je probleem is :')
Als je GoT een beetje kent, weet/lees je dat @Anoniem: 727197 enigszins tegen het sociaal minimum lijkt te leven. Dan is de vraag niet zo heel vreemd, als er geld bespaard moet worden. Ik weet zelf alleen niet of ik voor een keyboard van, pak 'm beet, 5 Euro van Marktplaats/kringloop, eventuele hygiene op het spel moet zetten als je een nieuw (alhoewel niet topmodel) keyboard voor 11 Euro kan kopen.

Het prijsverschil is relatief groot maar weegt niet op tegen de tijd/kosten als je toch een infectie of ontsteking ZOU oplopen van het tweedehands toetsenbord en je moet even naar de arts of de apotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 727197

Topicstarter
Ik zat te overwegen om een tweedehands mechanisch toetsenbord te kopen, want nieuw zijn die dingen behoorlijk duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 727197 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:00:
Ik zat te overwegen om een tweedehands mechanisch toetsenbord te kopen, want nieuw zijn die dingen behoorlijk duur.
Als je daar nou je topic mee was begonnen...

Mechanische keyboards (na wat onderzoek) kan je bijna 100% uit elkaar halen. PCB kan je schoonmaken met wat verdunde schoonmaak-alcohol of perslucht. En de key-caps kan je op Aliexpress relatief goedkoop gloednieuw kopen.

Reken er wel op, ongeveer, dat het vervangen van alle keycaps en misschien 5 defecte switches, alsnog tussen de 20 en 40 Euro kan kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:47

MsG

Forumzwerver

Het kan natuurlijk prima, even een busje perslucht er over, doekje en schoon is het weer. Het is meer de vraag of je dit hygiënisch vindt dan dat het nou zo extreem is. De meeste mensen lopen ook niet na elke deurklink hun handen te wassen, en die komt men dagelijks toch een stuk meer tegen en wordt door een veelvoud aan mensen aangeraakt dan die ene vorige eigenaar die je bij een toetsenbord hebt. Ik heb zelf mijn huidige Logitech G19 ook als nieuw over kunnen nemen, en ik leef nog steeds ondanks de veronderstelde bacterieën die spawnen op tweedehands producten :-P.

[ Voor 17% gewijzigd door MsG op 03-01-2018 19:06 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je mij een PB stuurt, stuur ik je wel wat op 2-3 heb ik zo wel liggen -usb-qwerty.
kost je niks.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-07 18:31
Mechanische toetsenborden uit china zijn ook niet zo gek duur.

https://www.banggood.com/...ming-Keyboard-c-2189.html

Wel een beetje onderzoek doen voordat je koopt.

Edit:
Kwam ook dit nog tegen, 30 euro bij intertoys:
https://www.intertoys.nl/...pTf6QAkIrt2xoC1JwQAvD_BwE

Rapoo Black Switches
Tactile :NO
Clicky: NO
Actuation Force: 60±20G

Black switches are linear (non-tactile) switches, these are considered one of the best switch types for gaming.
When gaming, having a tactile bump does absolutely nothing because you're going to be bottoming out anyway.
So these give you a very smooth feel.

[ Voor 89% gewijzigd door WEBGAMING op 03-01-2018 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 809577

MAX3400 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:58:
[...]

Als je GoT een beetje kent
Kijk, daar gaat t al mis. Dit is mn 4e post hier ofzo, dus nee, ik ken jullie nog niet.

Overigens ging mijn "niet snappen" meer over het schoonmaken, dan om de supposed besparing. Ik leef zelf ook op t sociaal minimum, so I know that drill. En infecties heb ik ook al wel eens gehad, van, jawel, mn eigen telefoon en toetsenbord (krentenbaard is echt geen lolletje). Maar een vochtig doekje met sop heeft dat herbesmettingsprobleem gewoon opgelost en dat is ook de oplossing als je een 2ehands product hygienisch in gebruik wilt nemen/houden. En like, ik mag er toch vanuit gaan dat iedereen snapt hoe die een vochtig doekje met sop moet gebruiken, toch? Dat is dus het probleem dat ik niet snapte. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 809577 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:56:
[...]

Kijk, daar gaat t al mis. Dit is mn 4e post hier ofzo, dus nee, ik ken jullie nog niet.
Dat was je zesde;)

Toevallig kwam ik de topicstarter van de week al tegen in een ander topic; vandaar dat me nog bij stond waar het budgettair ongeveer heen zou kunnen gaan en dus mijn eerdere post over budget / hygiene / nieuwprijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Anoniem: 727197 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:00:
Ik zou @Hackus maar PM'en _/-\o_ Mechanische toetsenborden, ook 2e hands kosten wat meer, doe dit als je het wat breder krijgt.
Pagina: 1