Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketsheuvel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-11-2022
Op mijn Netgear R7000 (DD-WRT) router heb ik NordVPN geïnstalleerd.

Met deze oplossing zijn al mijn apparaten veilig met het internet verbonden.

Achter de router heb ik een Synology DS214 Play staan die dagelijks een backup maakt van en naar een andere Synology die bij een familielid staat.

Voor deze actie moet ik poort 6282 (UDP) openzetten en dit gaat nu dus niet meer i.v.m. de installatie van NordVPN op mijn router.

Nu zat ik er zelf aan te denken dat het misschien mogelijk is om het IP adres van de Synology (192.168.1.xxx), op gezette tijden, niet via de VPN verbinding te laten lopen en ook de poort 6282 op dezelfde tijden tijdelijk open te zetten.

Mijn kennis voor het schrijven van dit soort scripts voor mijn router rijkt helaas niet zover.

Zouden jullie mij hiermee kunnen helpen om dit in te stellen of hebben jullie een andere oplossing hiervoor in gedachten?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ketsheuvel schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:37:
Met deze oplossing zijn al mijn apparaten veilig met het internet verbonden.
Waarom zou dat veilig(er) zijn? Effectief heb je de plek waar je 'het internet betreedt' alleen verplaatst van de WAN van je router naar de WAN van je VPN provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Je kan in je Synology een andere gateway instellen. Dus met de hand een IP adres toewijzen en de gateway is dan het IP van de PROVIDER modem!!!

Zodoende gaat alle verkeer van de NAS naar buiten zonder de VPN.

Of dat veilig is / nuttig? Moet je zelf beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketsheuvel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-11-2022
Beste Haik01,

Dat is nu juist wat ik probeer te voorkomen. Ik wil dat het verkeer van mijn NAS over het algemeen over mijn VPN verbinding heen loop en dat ik toch een mogelijkheid heb om een backup naar een extern IP adres te maken en hetzelfde in tegenovergestelde richting.

Een idee kan zijn om de NAS tijdelijk uit de VPN omgeving te halen wat voor mij niet de voorkeur heeft.
Als er iemand is die een andere oplossing weet dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-03 23:19
Portforwarden via je VPN provider gaat niet lukken, dat kan ik je al wel vertellen. De enige optie zou inderdaad zijn om je VPN tijdelijk uit te schakelen voor de Synology op tijden wanneer de backups draaien, hoe dit moet zou ik niet durven te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:06
Waarom maak zet je geen vpn server op op de externe syno en laat je je eigen syno hier mee verbinden.

Cloud ☁️

Pagina: 1