Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hamster1979
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 04-02 00:38
Ik heb in mijn "mediakamer" een aantal apparaten staan. Het meeste stamt nog uit het pre-HDMI tijdperk, maar daar zijn de laatste tijd een aantal apparaten met HDMI bij gekomen.

De kamer is 5m breed, apparatuur staat een paar meter van de zijmuur af. Lengte van de kabels gaat naar de 10m.

Nu zoek ik naar een nette oplossing waarbij ik al die apparaten kan aansluiten.

- Oude X-box (jawel, die goede oude x-box)
- Sharp XR-10X beamer (geen HDMI)
- Chromecast (HDMI)
- Ziggo Mediabox (HDMI)
- SONOS Playbase (Optische audio)

Ooit zal de X-box plaatsmaken voor een PS4 oid, maar tot die tijd vermaak ik mij prima met de oude X-box spellen.

Hieronder de aansluitingen van de beamer

https://drive.google.com/...4ECXLDp/view?usp=drivesdk

Wat kan ik het beste aanschaffen om alles aan elkaar te knopen?

Hamster1979 wijzigde deze reactie 03-01-2018 16:54 (16%)

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 13:02

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@Hamster1979, de link is niet publiek.

Wat denk ik nog belangrijker is, welke afstanden (kabel lengtes) moet je overbruggen ? Een uitgebreide media hub/surround reciever met de gewenste aansluitingen en dan verder alleen hdmi naar je beamer lijkt mij het makkelijkst.

edit: ah, beamer heeft geen hdmi.. dan wordt het al een stuk lastiger. Persoonlijk zou ik dan een hdmi naar vga converter nemen, alleen al om het signaal zo optimaal mogelijk bij de beamer te krijgen.

edit2: of gewoon die beamer wegdoen en een fatsoenlijk ding kopen, 1024x768 is niet meer van deze tijd ;)

DukeBox wijzigde deze reactie 03-01-2018 16:59 (126%)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Hamster1979
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 04-02 00:38
quote:
edit2: of gewoon die beamer wegdoen en een fatsoenlijk ding kopen, 1024x768 is niet meer van deze tijd ;)
Ja, dat zou het eenvoudigst zijn :D

Maar dan zou dit topic niet "Oude en nieuwe apparatuur aansluiten" heten, maar "Welke 4K 3D Beamer moet ik kopen?" ;) _O-

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True