temp gestuurde case fans handig of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 12:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Om m'n kast zo stil mogelijk te maken denk ik erover om temp gestuurde case fans te monteren. Maar, is dat wel handig? Enerzijds, als de boel koel genoeg is, blijft de boel stil. :) Maar anderzijds, als de fans langzaam draaien, kan dit betekenen dat er juist onvoldoende flow is. :'(
Heeft iemand ervaring hier mee? :?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 11:03
mij lijkt het wel handig. maar je moet ze zo instellen dat als ze moeten koelen dat voor de 100% doen en niet dat ze maar een beetje draaien daar heb je nix aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:48

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 12 juli 2001 12:58 schreef Microkid het volgende:
Om m'n kast zo stil mogelijk te maken denk ik erover om temp gestuurde case fans te monteren. Maar, is dat wel handig? Enerzijds, als de boel koel genoeg is, blijft de boel stil. :) Maar anderzijds, als de fans langzaam draaien, kan dit betekenen dat er juist onvoldoende flow is. :'(
Heeft iemand ervaring hier mee? :?
Ik snap je probleem niet.... Waarom ga je er in de eerste plaats fans inzetten? Voor de lol? Of omdat je temperatuur te hoog is? Als het voor de temperatuur is, dan zijn temp geregelde fans zeker wel fijn ja, als je de kast wilt koelen op die momenten dat het nodig is, en als je dat wilt doen zonder teveel herrie.

Maar let er wel op: als je een temp. sturing op goedkope fans zet, kan je nog herrie krijgen. Je moet die sturing aansluiten op fans die van zichzelf al weinig herrie maken, dan pas ben je slim bezig. Anders ga je geld besparen met goedkope fans, maar weer extra geld uitgeven voor die schakelingen. Kan je net zo goed of hele stille fans kopen en die op 7 volt zetten, of hele stille fans nemen en die achter zo'n temp. sturing zetten. (ik ga voor de tweede, want dan kan je PC de extra koeling verwachten als dat nodig is en je hebt geen herrie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 12:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Kijk, da's nou een wijs antwoord: stille, temp geregelde fans. Ik ga een paar Justcoolers Smart aanschaffen, zou stil genoeg moeten zijn. En ze zijn temp geregeld.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Mijn Sunon is momenteel nogal luidruchtig (Ik weet de reden, wordt aan gewerkt :P ) Maar ik hoor 'm na een tijdje niet meer omdat het went. Als je 'm tempgestuurd zou maken is het eerst lekker stil, wordt ie te warm gaat de fan aan en ga zo maar door. Ik zou me er alleen maar aan ergeren. Stil-lawaai-stil-lawaai. :D

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 16:37

Leon

Rise Of The Robots

Waarom niet meteen waterkoeling als je het toch stil wilt hebben :?

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 12 juli 2001 13:13 schreef Mcboom het volgende:
Mijn Sunon is momenteel nogal luidruchtig (Ik weet de reden, wordt aan gewerkt :P ) Maar ik hoor 'm na een tijdje niet meer omdat het went. Als je 'm tempgestuurd zou maken is het eerst lekker stil, wordt ie te warm gaat de fan aan en ga zo maar door. Ik zou me er alleen maar aan ergeren. Stil-lawaai-stil-lawaai. :D
Dat ligt er een beetje aan. Als je een goede schakeling hebt dan zal ie geen aan/uit doen, maar een analoge aansturing hebben. Dus wanneer het warmer word gaat langzaam de fan sneller draaien. Koelt het in de kast weer af, dan zal ie langzamer gaan draaien. Blijft de temp gelijk, dan zal ook de snelheid van de fan gelijk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 12 juli 2001 13:21 schreef fazer het volgende:
Waarom niet meteen waterkoeling als je het toch stil wilt hebben :?
Kosten, ruimte in je kast (reservoir, radiator en slangen enzo) en het verhoogde risico. Plus dat het niet altijd rendabel is. Als ik niet wil overclocken dan is H2O koeling alleen maar overkill, en dat alleen maar om het stiller te krijgen. Is zonde van je geld. 2 Goede temp gestuurde fans +- 100 piek, H2O setup is ongeveer 300 piek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Wat je wel moet bedenken is, dat je oren wennen aan een bepaald geluid. Een temp. regeling, ook als is het analoog, zorgt ervoor dat je fans de hele tijd van toonhoogte veranderen als de balasting van je pc veranderd, of als de zon ineens gaat schijnen, ik noem maar wat. Ik heb er nu ook al last van met m'n voeding, die heeft ook zo'n fan. Die hoor je niet echt, totdat ie sneller of langzamer gaat lopen. Kan best irri zijn hoor...

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Pagina: 1