Vastlopende TNT2 -> 300 watt nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Mijn gloednieuwe Daytona TNT-2 32 MB loopt in 3d games na een halve minuut ofzo vast.

Ik heb een ASUS P2L97 bordje met P2-333 en een 235 watt voeding.

Ligt het aan me voeding of ergens anders aan?

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

het is goed mogelijk dat je mobo niet genoeg stroom kan leveren aan je TNT2

Verwijderd

ik had ongeveer zelfde com.( + 15 koelers ) maar daar ligt het denk ik niet aan want veel watt heeft dat echt niet nodig. Denk meer overhitte videokaart. Probeer eens met goede koeling of ie nog steeds vastloopt

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:02
Ik had hetzelfde mobo en een viper770 met een 250Watt voeding en geen probs, totdat je de FSB omhoog schroeft.

Ik zou iig ff de AGP-ondersteuning uitschakelen(middels DX7(a)) en kijken of het dan wel werkt, zo heb ik ongeveer 3mnd door kunnen gaan op 83MHz FSB.
(reboot wel je systeem, ook al vraagt ie er niet om)

iRacing Profiel

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-08 15:45
Het ligt aan je mobo, ik heb ook een p2l97 en p2 333 en 235 watt voeding, maar dan met geforce.
Je moet o.a. een draadje solderen op je mobo zodat er genoeg stroom geleverd kan worden.
Hier staat de uitleg: http://www.asus.com/Products/Techref/Misc/rivatnt-rework.html Als je geen zin hebt om het zelf te solderen kan je dat waarschijnlijk wel laten doen bij een elektronicazaak of computerwinkel. Anders zou ik het wel willen doen. Het benodigde snoertje wil ik ook wel opsturen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 16:29
En een Fatal Error krijgen zeker... :)

• originalmycroft
OK, kabeltje zit, na veel onhandig geknutsel

Het hielp voor geen M**R, hij liep nog steeds na een paar seconden vast.

Toen heb ik me CMOS gereset en alleen mn live, scsi en tnt2 erin gedaan, Q3 loopt nog steeds vast, maar HomeWorld niet.

Ik denk dat ik dus binnenkort maar een 300 watt koop.

FatalError: Tnx voor die link, die had ik zelf nooit kunnen vinden

• FatalError
Ben je niet vergeten nadat je het kabeltje hebt gesoldeerd ook nog een pinnetje door te knippen? Heb je een voldoende dik kabeltje gebruikt (18 AWG d8 ik)?
Bij mij was dit DE oplossing voor een crashende pc met TNT2/Geforce.
BDW: Hoe lager de AWG hoe dikker het kabeltje.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• originalmycroft
Jaja, ik heb de ATX supply van onze andere compu geplunderd en er zon lekkere dikke kabel uitgehaald.

Hoezo, zou die bij een dikkere kabel niet vastlopen dan? Ik dacht dat ie anders zou smelten ofzo.

Pinnetje is wel degelijk doorgeknipt. Wilde hem er eerst helmaal afhalen, maar dat heb ik toch maar niet gedaan

• FatalError
Dan vind ik het toch wel vaag. Mijn 235 watt voeding trekt een geforce, dus waarom zou die van jou dat niet kunnen?
De verandering die je aangebracht hebt is in ieder geval nodig omdat zonder die aanpassing je AGP slot maar 1.5 amp kan leveren ofzo, terwijl een geforce 5-6 amp nodig heeft (een tnt2 zal niet zoveel verschillen daarvan)

• originalmycroft
ik snap het ook niet helemaal, waarschijnlijk is mijn voeding te goedkoop.

Ik koop volgende week een In-Win 300 watt, die is toch goed?

Verwijderd

Post even hoe het afloopt...

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik heb ook ooit zo'n probleem gehad met mijn TNT2, echter met een LX mobo. Zelfde probleem als wat jij hebt. Er zijn ook gewoon combinaties die niet werken. Misschien is het verstandiger om een ander mobo of een andere videokaart te kopen (laatste heb ik zelf maar gedaan.)

Greetz,

Bas

Tjielp... een vogel.

Pagina: 1