Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal simpele kantoor taken op zich nemen. Denk hierbij aan mail, browsen, MS Office, PDF viewer en enkele autobedrijf gerelateerde software (AutoFlex). Ook wordt er geregeld verbinding gemaakt doormiddel van Remote Desktop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Kosten is niet zo'n probleem, maar ik denk dat ik rond de 500 euro moet redden voor een dergelijk systeem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, toetsenbord, muis en printer is al aanwezig en wordt overgezet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet systeem, extra videokaart is niet nodig. Extra hardeschijf naast de SSD is bestemd voor backups.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet stabiel zijn. Er wordt intensief mee gewerkt en staat bijna continu aan. Geluidsproductie/energieverbruik maakt niet zoveel uit.
Het moet zo'n 5 jaar meegaan, de taken zullen hetzelfde blijven.
Ga je overklokken?
Zeker niet.
Wat ik heb samengesteld
Wat verwacht je van ons?
Ik heb redelijk wat topics doorgespit en deze configuratie hieraan afgeleid. Volgens mij is het zo een redelijke kantoor PC geworden. Wat ik graag wil weten van jullie is een laatste check, zie ik iets over het hoofd? Zijn er toch betere componenten die ik kan kiezen?
Het huidige systeem is een AMD Athlon X2 250, 4GB geheugen en AMD 760G onboard video.
Het systeem zal simpele kantoor taken op zich nemen. Denk hierbij aan mail, browsen, MS Office, PDF viewer en enkele autobedrijf gerelateerde software (AutoFlex). Ook wordt er geregeld verbinding gemaakt doormiddel van Remote Desktop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Kosten is niet zo'n probleem, maar ik denk dat ik rond de 500 euro moet redden voor een dergelijk systeem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, toetsenbord, muis en printer is al aanwezig en wordt overgezet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet systeem, extra videokaart is niet nodig. Extra hardeschijf naast de SSD is bestemd voor backups.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet stabiel zijn. Er wordt intensief mee gewerkt en staat bijna continu aan. Geluidsproductie/energieverbruik maakt niet zoveel uit.
Het moet zo'n 5 jaar meegaan, de taken zullen hetzelfde blijven.
Ga je overklokken?
Zeker niet.
Wat ik heb samengesteld
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-8100 Boxed | € 112,- | € 112,- |
| 1 | ASRock Z370M Pro4 | € 115,- | € 115,- |
| 1 | WD Blue WD5000AAKX, 500GB | € 38,94 | € 38,94 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 56,39 | € 56,39 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 82,50 | € 82,50 |
| 1 | Asus DRW-24D5MT (bulk) Zwart | € 13,95 | € 13,95 |
| 1 | Seasonic G-series 360 watt | € 56,95 | € 56,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 83,90 | € 83,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 559,63 | |
Wat verwacht je van ons?
Ik heb redelijk wat topics doorgespit en deze configuratie hieraan afgeleid. Volgens mij is het zo een redelijke kantoor PC geworden. Wat ik graag wil weten van jullie is een laatste check, zie ik iets over het hoofd? Zijn er toch betere componenten die ik kan kiezen?
Het huidige systeem is een AMD Athlon X2 250, 4GB geheugen en AMD 760G onboard video.
[ Voor 11% gewijzigd door Sacul op 03-01-2018 21:41 ]