Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Mijn vraag
Al jaren heb ik een Sony DCR-HC14E camera. De laatste jaren ligt de camera te verstoffen, maar aangezien ik hem voor een klusje nodig heb wil ik hem weer aansluiten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Laptop met Windows 7 & 10, firewire aansluiting en kabel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Omdat ik geen firewire kabel meer had heb ik deze gekocht, een 4pin naar 4pin. Op de camera zit namelijk een 4pin aansluiting, en op de laptop ook.
Driver van IEEE1394 al vervangen zoals vaak aangeraden, zowel onder 7 als 10. Diverse capture software geprobeerd, vroeger deed ik dat met Premiere Pro en dus heb ik daar ook een Trial van geinstalleerd. Allemaal zonder geluk.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

Alle reacties

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Staat firewire ook in de bios aan? Doet de camera het wel los?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

quote:
Frogmen schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:09:
Staat firewire ook in de bios aan? Doet de camera het wel los?
Yep, firewire staat aan en wordt door Windows netjes herkend. Camera los werkt prima, kan netjes afspelen en opnemen.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True