Dell Venue 8 pro T01D restore buiten windows om?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxxima
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-02 22:00
Hallo mensen,

Ik heb hier een Dell Venue 8 pro T01D welke ik terug wil zetten naar de originele configuratie.
Het ding komt uit een horeca koffieapparaat als bediening. Het koffieapparaat is gesloopt en daarbij
kwam ik er achter dat het niet een gewoon aanraakscherm op een dedicated CPU was,
maar een compleet tablet. Ook leuk! :) En best slim bedacht om dat zo te gebruiken...

Het ding zit echter dichtgetimmerd. De restore manier zoals hier te zien is niet bruikbaar.
Zodra je die optie kiest vlieg je een bitlocker foutmelding in. Ja dat wachtwoord heb ik natuurlijk niet.

YouTube: How to Factory Reset a Dell Venue 8 Pro

Met een bootable Windows CD kan de partities wel zien. Dus ik zou denken dat dan alleen
de Windows partitie versleuteld is en niet de gehele schijf?

Weet iemand of je die restore partitie ook op een andere manier kunt activeren?

Om nu een nieuwe licentie voor het ding te kopen is zinloos. Het is een vrij oud en langzaam ding.
Maar het leek me nu zo leuk om hem weer te kunnen gebruiken... En niet alleen als snijplank... ;)

Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als dat ding custom is, is het de vraag of er uberhaupt nog een rescue / restore partitie aanwezig is. Heb je dat gecheckt?

Having said that: een windows licentie hangt tegenwoordig aan het systeem zelf en is bij MS bekend, dus zou het ineens moeten doen imho.
Wat let je om een image van de schijf te maken en het gewoon te proberen? Gaat het mis blaas je het ikage terug.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxxima
In totaal staan er vier partities op. Het lijkt er in ieder geval wel op dat er een restore partitie aanwezig is.

Een image ervan draaien is een goeie, dan kan ik altijd weer terug. Vanuit een restore partitie
hoef je volgens mij nooit een serienummer in te voeren. Maar als ik een schone installatie doe
dan ben ik volgens mij het haasje... Je moet dan wel een nummer ingeven voor registratie.

Of is er tegenwoordig een "druk hier om uw licentie uit de cloud op te halen" knop?
Technisch zou dat natuurlijk wel moeten kunnen als je internetverbinding hebt...

Drivers kon nog wel een feest worden met een schone installatie... Ik weet niet hoe standaard
de hardware is van een Tablet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:45

nelizmastr

Goed wies kapot

De licentie is uit te lezen met een programma als Produkeyr or Magic Jelly Bean Keyfinder. Drivers zou Dell moeten hebben op de website ;)

Is gewoon een X86 tablet met Windows, dus redelijk standaard spul.

http://www.dell.com/suppo.../dell-venue-8-pro/drivers

[ Voor 39% gewijzigd door nelizmastr op 03-01-2018 14:12 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxxima
Dank! Dat driver probleem is dan alvast opgelost
nelizmastr schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:10:De licentie is uit te lezen met een programma als Produkeyr or Magic Jelly Bean Keyfinder.
http://www.dell.com/suppo.../dell-venue-8-pro/drivers
Euhm, maar ik kan nu niet in het OS komen om een programma te starten. Of kun je
aan de hand van het serienummer van de PC bij Microsoft de product key achterhalen?
Dat zou te mooi wezen ben ik bang...

Als ik die key vervolgens heb moet ik alsnog een Dell OEM Windows installer hebben
want een Dell OEM key kan ik niet invullen op een normale Windows installatie CD.

Of heeft iemand voor mij misschien een Windows 8.1 ISO van een restore CD/DVD voor een Dell machine?
Die Dell restore CD's vragen volgens mij ook niet om een serial omdat het al een Dell product is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Proxxima schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:00:
[...]

Euhm, maar ik kan nu niet in het OS komen om een programma te starten. Of kun je
aan de hand van het serienummer van de PC bij Microsoft de product key achterhalen?
Dat zou te mooi wezen ben ik bang...

Als ik die key vervolgens heb moet ik alsnog een Dell OEM Windows installer hebben
want een Dell OEM key kan ik niet invullen op een normale Windows installatie CD.

Of heeft iemand voor mij misschien een Windows 8.1 ISO van een restore CD/DVD voor een Dell machine?
Die Dell restore CD's vragen volgens mij ook niet om een serial omdat het al een Dell product is.
Ik was in de veronderstelling dat je wel toegang had tot het OS op de tablet op de een of andere manier. Dat wordt dan inderdaad lastig. De meeste OEM installers lezen de Windows serial uit de firmware/EFI waar die staat opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxxima
nelizmastr schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 16:08:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat je wel toegang had tot het OS op de tablet op de een of andere manier. Dat wordt dan inderdaad lastig. De meeste OEM installers lezen de Windows serial uit de firmware/EFI waar die staat opgeslagen.
Ah dan was ik toch niet helemaal duidelijk in mijn topic start...

Stel, ik zet er tijdelijk een Windowsversie op met een totaal andere key...
Is het dan vanuit die installatie dan alsnog mogelijk om het serienummer uit de firmware/EFI te halen?

Anders is een Dell restore CD/DVD toch de enige oplossing denk ik. (of een nieuwe licentie aanschaffen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Proxxima schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 16:16:
[...]

Ah dan was ik toch niet helemaal duidelijk in mijn topic start...

Stel, ik zet er tijdelijk een Windowsversie op met een totaal andere key...
Is het dan vanuit die installatie dan alsnog mogelijk om het serienummer uit de firmware/EFI te halen?

Anders is een Dell restore CD/DVD toch de enige oplossing denk ik. (of een nieuwe licentie aanschaffen)
Yep, waarschijnlijk krijg je dan de ingebouwde key wel tevoorschijn. Is me ook gelukt op een paar HP machines, dus dat moet ook wel met die tablet kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxxima
Okay goed om te weten!

Ik vond net deze site toen ik zocht op "read Windows serial from firmware/EFI"

https://itsolutionsblog.n...he-windows-8-product-key/

Klinkt hoopvol :-)

[ Voor 28% gewijzigd door Proxxima op 03-01-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxxima
Weer wat stappen dichterbij. Het tablet loopt nu met de key van de EFI.
Dell driver pack heb ik geïnstalleerd. Er zijn echter alsnog twee devices welke geen driver hebben.

acpi\dlac3002 ( qualcomm bluetooth )

sd\vid_0271&pid_0418 ( qualcomm wifi ) Dat zou een AR6004 zijn?

Ik hoop dat ik daar nog de drivers voor kan vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proxxima
En de laatste drivers ook gevonden. Dat ging een beetje raar want bij Dell heeft men drivers
voor Windows 8.1, maar als je ze wilt installeren vanuit die .exe dan krijg je de melding dat
het niet geschikt is voor dit besturingssysteem.

Ik heb de drivers vervolgens niet automatisch laten installeren maar het driver pakket uitgepakt.
Vervolgens kon ik de drivers wel handmatig installeren. Nu ik netwerkverbinding had kon ik
ook de Windows versie activeren. Dus hartelijk dank voor de support! Hij werkt weer!
Pagina: 1