Als ik m'n hd in 2en verdeel en Linux op het eerte stuk installeer, dan kan ik daarna toch Windows op het andere deel installeren?
Win zal de linux partities niet zien, of niet...
Win zal de linux partities niet zien, of niet...
Verwijderd
The problem is in the part of your brain that handles intelligence.
think interactive
Verwijderd
Ik merkte onlangs bij een bekende dat Lilo nog wel eens wil zorgen voor hidden drives. Zelfs correcties met PQMagic mochten daar niet batenOp donderdag 12 juli 2001 13:03 schreef SmiLeX het volgende:
Ja hoor, gewoon inderdaad eerst windows installeren, daana op de vrije ruimte die je nog over hebt linux, vervolgens even lilo instellen zodat je tijdens het booten het gewenste OS kunt kiezen
Beter, dat is de mascotte van Takeover 2k+1Op donderdag 12 juli 2001 13:22 schreef mprofile het volgende:
[..]
offtopic:
Hoe kom jij overigens aan dat icoontje, lijkt verdacht veel op de maskotte van Takeover.
think interactive
Is het niet zo dat Linux voor de 1024 sector moet beginnen (of iets in die geest)?Op donderdag 12 juli 2001 13:00 schreef Sjonny het volgende:
Linux maakt het geen ene moer uit waar het op je hdd staat.
Met de nieuwe 2.4.* kernel dacht ik dat dit uit de wereld geholpen is. Vroeger was dit idd zo.Op donderdag 26 juli 2001 05:02 schreef CNS het volgende:
[..]
Is het niet zo dat Linux voor de 1024 sector moet beginnen (of iets in die geest)?
Dan maakt het wel degelijk uit waar je Linux zet.
En als je nu /boot ff voor de 1024 zetOp donderdag 26 juli 2001 09:23 schreef Captor het volgende:
Ik heb Linux (Slackware) al verschillende keren voorbij de 1024 grens geinstalleerd. Ik geloof wel dat Lilo dan ff wat zeurt maar uiteindelijke bootte hij wel gewoon.
Dat probleem is verholpen met de moderne biossen (>1998 ofzo) en moderne bootloaders (lilo/grub)Op donderdag 26 juli 2001 09:28 schreef WiD het volgende:
[..]
Met de nieuwe 2.4.* kernel dacht ik dat dit uit de wereld geholpen is. Vroeger was dit idd zo.
Verder moet win2k ook niet meer aan het begin van de hd staan. De win9x varianten nog wel.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Op donderdag 26 juli 2001 05:02 schreef CNS het volgende:
Is het niet zo dat Linux voor de 1024 sector moet beginnen (of iets in die geest)?
Dan maakt het wel degelijk uit waar je Linux zet.
Dat licht dus niet aan linux, maar aan LILO, die linux moet starten. nieuwere versies van LILO hadden er minder moeite mee geloof ik. Grub is ook een bootloader btw, en die heeft daar afaik helemaal geen problemen mee.Op donderdag 26 juli 2001 09:28 schreef WiD het volgende:
Met de nieuwe 2.4.* kernel dacht ik dat dit uit de wereld geholpen is. Vroeger was dit idd zo.
Dan heeft mandrake's config tooltjes zitten kutten met lilo op een manier die jij niet wilde. Lilo kan aanpassingen maken in de partititie tabellen afhankelijk van hoe hij ingesteld isOp donderdag 12 juli 2001 13:22 schreef mprofile het volgende:
[..]
Ik merkte onlangs bij een bekende dat Lilo nog wel eens wil zorgen voor hidden drives. Zelfs correcties met PQMagic mochten daar niet batendus dat was vreemd. Na het verwijderen van Lilo kon deze persoon weer wel gebruik maken van zijn D:.
Aangezien het om de Mandrake distro ging heb ik toen voorgesteld om maar gebruik van Grub te maken, die wordt er ook bijgeleverd als bootmanager.
Ikzelf heb onder Debian 2.2 verder geen problemen met Lilo en Windoos.
offtopic:
Hoe kom jij overigens aan dat icoontje, lijkt verdacht veel op de maskotte van Takeover.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.