Hallo daar Tweakers!
Ik heb weer jullie hulp nodig. (maar dit keer voor mezelf
)
Ik heb op dit moment een pre-build PC van Informatique die ik nu al zo ongeveer 4 jaar heb en ben volgens mij wel toe aan een nieuwe.. (Ik zal onderaan de post de huidige PC plaatsen)
Alleen zit ik nu met het dilemma; upgraden of gewoon een helemaal nieuwe pc?
Bij deze keuze - en als het een nieuwe pc wordt wat er dan allemaal in moet - zou ik graag wat hulp van jullie willen
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met de pc zou ik games zoals Overwatch op 1440p op high settings 60+ FPS willen kunnen runnen. Verder het gewone school werk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximumprijs ligt tussen de 1600 en 1700 €, maar goedkoper mag natuurlijk altijd
Dit is inclusief verzendkosten. Ik ga de pc wel zelf in elkaar zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nu een 60Hz FullHD monitor maar die gaat geupgrade worden naar iig 1440p, of het een 60Hz of 144Hz wordt ben ik nog niet uit (hierbij is ook hulp welkom
) En verder heb ik toetsenbord, muis, headset etc. al allemaal.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een lijstje samengesteld wat volgens mij alles wel goed zou kunnen runnen, deze plak ik onderaan de post.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als het maar niet binnen 1 jaar kapot gaat
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte en geluid maakt niet echt uit, verder zou ik een case met window wel leuk vinden.
Ga je overklokken?
Ben ik ook nog niet uit (alle hulp is welkom
)
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag hulp willen bij de keuze of ik mijn huidige pc zal upgraden ( en zo ja, welke onderdelen zouden nog wel mee kunnen) of dat ik een nieuwe pc zal halen (en zo ja, welke onderdelen). Ook is alle hulp welkom bij het kiezen van een nieuwe monitor en of het overklokken het waard is! Alvast iedereen bedankt
Huidige PC:
Pc kostte me toen ik hem kocht 600€
(Er staat geen voeding bij, want die kon ik niet vinden met CPU-Z en toen ik de pc openmaakte stond er ook niet echt een merk op, alleen maar Poolse tekens
. En de prijzen kloppen niet echt van de onderdelen
En ja, ik heb geen externe videokaart
... er zit een Intel HD Graphics 4600 in..
)
Samengesteld lijstje voor als het toch een nieuwe pc wordt:
Ik heb weer jullie hulp nodig. (maar dit keer voor mezelf
Ik heb op dit moment een pre-build PC van Informatique die ik nu al zo ongeveer 4 jaar heb en ben volgens mij wel toe aan een nieuwe.. (Ik zal onderaan de post de huidige PC plaatsen)
Alleen zit ik nu met het dilemma; upgraden of gewoon een helemaal nieuwe pc?
Bij deze keuze - en als het een nieuwe pc wordt wat er dan allemaal in moet - zou ik graag wat hulp van jullie willen
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met de pc zou ik games zoals Overwatch op 1440p op high settings 60+ FPS willen kunnen runnen. Verder het gewone school werk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximumprijs ligt tussen de 1600 en 1700 €, maar goedkoper mag natuurlijk altijd
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nu een 60Hz FullHD monitor maar die gaat geupgrade worden naar iig 1440p, of het een 60Hz of 144Hz wordt ben ik nog niet uit (hierbij is ook hulp welkom
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een lijstje samengesteld wat volgens mij alles wel goed zou kunnen runnen, deze plak ik onderaan de post.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als het maar niet binnen 1 jaar kapot gaat
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte en geluid maakt niet echt uit, verder zou ik een case met window wel leuk vinden.
Ga je overklokken?
Ben ik ook nog niet uit (alle hulp is welkom
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag hulp willen bij de keuze of ik mijn huidige pc zal upgraden ( en zo ja, welke onderdelen zouden nog wel mee kunnen) of dat ik een nieuwe pc zal halen (en zo ja, welke onderdelen). Ook is alle hulp welkom bij het kiezen van een nieuwe monitor en of het overklokken het waard is! Alvast iedereen bedankt
Huidige PC:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4430 Boxed | € 193,- | € 193,- |
| 1 | Gigabyte GA-H81M-HD3 | € 158,99 | € 158,99 |
| 1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Crucial CT102464BA160B | € 2.654,48 | € 2.654,48 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.069,42 | |
Pc kostte me toen ik hem kocht 600€
(Er staat geen voeding bij, want die kon ik niet vinden met CPU-Z en toen ik de pc openmaakte stond er ook niet echt een merk op, alleen maar Poolse tekens
Samengesteld lijstje voor als het toch een nieuwe pc wordt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 371,- | € 371,- |
| 1 | MSI Z370-A PRO | € 109,51 | € 109,51 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | € 579,- | € 579,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 44,29 | € 44,29 |
| 1 | Fractal Design Define S - Window | € 81,90 | € 81,90 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 30,50 | € 30,50 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 194,- | € 194,- |
| 1 | Corsair RM550x Zwart | € 88,- | € 88,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 147,- | € 147,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.645,20 | |