Autoradio ongewenst van hard naar zacht en weer terug

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudwentrup
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-03-2022
Ik heb al lange tijd het probleem met mijn autoradio dat het geluid steeds spontaan hard of zacht gaat. Zelfs als ik stil sta. Soms wel 3 keer hard - zacht in slechts 100 meter rijden. Eerst in een Ford S-Max en nu ook in een nieuw Skoda Kodiaq. Niemand om mij heen en ook de garage weet hoe dat komt en hoe je dit kan oplossen.

Ik heb gemerkt dat dit alleen bij bepaalde zenders voorkomt, bijvoorbeeld bij SublimeFM wél en bij SkyRadio niet.

Wie kan mij helpen dit op te lossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:14

JB

Cédric roelt!

De radio uitzetten? :+

Normaliter heeft dat te maken met hoe hard je rijdt (veranderd op basis van snelheid). Optie kun je veranderen bij de instellingen. Smart Volume setting of zoiets heet het normaliter.

[ Voor 102% gewijzigd door JB op 03-01-2018 11:22 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudwentrup
Nee, dat staat uit en het heeft daar niets mee te maken volgens mij.. het gebeurt constant, onafhankelijk van de snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

Gezien het feit het in verschillende auto's én telkens bij jou voorkomt, wellicht je handen anders op het stuur plaatsen zodat de volumeknoppen niet bediend worden tijdens het rijden? Heb het wel eens eerder zien gebeuren als bijrijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel even belangrijk, gaat het om dezelfde autoradio? Heb je die overgezet?

Als het om 2 verschillende radio's gaat zou ik toch eens naar user-error kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

Stem thuis eens af op SublimeFM middels antenne en kijk eens aan hoe het daar gaat?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:14

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:50:
Ik denk niet dat ie een radio overzet in een nieuwe Kodiaq :P Lijkt me inderdaad eerder een user-error als de genoemde settings al zijn gechecked.

[ Voor 14% gewijzigd door JB op 03-01-2018 11:52 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55
Het kan ook met de navigatie stem te maken hebben. Dat die op de 1 na zachtste stand staat en daardoor onhoorbare instructies geeft, waarbij de radio automatisch zachter gaat. Of het wisselen tussen FM en DAB+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:02

P_Tingen

omdat het KAN

Of domweg met de plaatsing van je armen. Als ik mijn stuur als 'tien voor twee' beetpak, zit mijn linkerarm enigszins voor de linkerbox waardoor het geluid daaruit minder hard klinkt.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudwentrup
wisselen tussen FM en DAB+ is het niet - hebben we al bekeken... die "onhoorbare instructies" zou het misschien kunnen zijn.. is wel een goeie.... maar dat zou niet passen in het beeld dat het alléén bij SublimeFM voorkomt en niet bij bv SkyRadio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:10
Is dat niet dat je nieuwsfunctie aan staat en SublimeFM hier een verkeerd signaal voor doorgeeft? Kom niet op de term, maar dat ding dat bij nieuws je radio vanzelf verspringt en/of harder gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

ruudwentrup schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:23:
wisselen tussen FM en DAB+ is het niet - hebben we al bekeken... die "onhoorbare instructies" zou het misschien kunnen zijn.. is wel een goeie.... maar dat zou niet passen in het beeld dat het alléén bij SublimeFM voorkomt en niet bij bv SkyRadio...
Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:50:

Als het om 2 verschillende radio's gaat zou ik toch eens naar user-error kijken...
@hierboven
Dat heet traffic alert (TA)

[ Voor 3% gewijzigd door MadMarky op 03-01-2018 12:37 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-08 11:53
MadMarky schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:36:
[...]

[...]

@hierboven
Dat heet traffic alert (TA)
Ik heb een nieuwe Ford, zodra ik op Bluetooth muziek luister, schakelt TA in waardoor dit heel hard staat. Vervolgens verlaag ik de volume, volgende keer zelfde situatie... Hoe kan ik het verkeer volume permanent vaststellen???
Pagina: 1