Infobox artikel reeds eerder verschenen in magazine

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
In reviews: Meer dan een veredelde browser - Een week met Chrome OS staat onderaan een infobox, dat het artikel reeds eerder was verschenen in het magazine. Ik snap en begrijp best dat jullie abo's willen verkopen (hoe meer, hoe beter en zo), maar als iemand al een abo heeft (zoals ik dus), is het natuurlijk een beetje onzinnig om het blok te laten zien, lijkt me.

Ik begrijp wel dat ik het "uit" kan zetten door middel van (custom) CSS, maar dat vind ik een workaround.

Ik heb het topic in Mooie Features geopend, omdat ik er eigenlijk vanuit ging dat dit momenteel 'as designed' is en dus geen bugje. :)

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 03-01-2018 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het blokkeren van de generieke class 'infobox' vond ik zelf wat riskant, het klinkt alsof ze dat ook voor andere info gebruiken. Dat zal waarschijnlijk ook de gedachte zijn, het zo vaag mogelijk maken, zodat het niet te adblocken valt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:49:
Het blokkeren van de generieke class 'infobox' vond ik zelf wat riskant, het klinkt alsof ze dat ook voor andere info gebruiken. Dat zal waarschijnlijk ook de gedachte zijn, het zo vaag mogelijk maken, zodat het niet te adblocken valt.
Tja, met het risico dat het wel geblockt wordt, zodat mensen in de toekomst informatie mislopen en daarover gaan klagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar dan hebben ze een stok om mee te slaan ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Los van dat, een simpele check of iemand abo is en het stukje vervolgens niet tonen lijkt mij nou ook niet zo zwaar voor het systeem, de benodigde variabelen zijn er waarschijnlijk toch al. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 03-01-2018 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:51:
Maar dan hebben ze een stok om mee te slaan ;)
Ach, ik wil maar aangeven dat het lang niet altijd verstandig is om content en advertenties te vermengen, ook niet in de opmaak. Of je dit als advertentie moet rekenen: ik denk het niet, alhoewel ik me levendig kan voorstellen dat sommige mensen dat anders zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CH4OS schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:51:
Los van dat, een simpele check of iemand abo is en het stukje vervolgens niet tonen lijkt mij nou ook niet zo zwaar voor het systeem, de benodigde variabelen zijn er waarschijnlijk toch al. ;)
Aan de andere kant, wil je niet aan abonnees bevestigen dat het artikel inderdaad een kopie is van het artikel dat ze al eerder hebben gelezen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Tsurany schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:54:
Aan de andere kant, wil je niet aan abonnees bevestigen dat het artikel inderdaad een kopie is van het artikel dat ze al eerder hebben gelezen?
Mij maakt dat niet zoveel uit (ik las het nu immers ook pas aan het eind van het artikel), maar een praatje om nogmaals een abo aan mij te verkopen, terwijl ik al een abo heb, vind ik wat overdreven.

Als er dan toch iets vermeld moet worden, lijkt mij het ook logisch om dan ook het jaargang en het nummer te vermelden, maar dat lijkt mij juist weer wat meer werk voor de redactie, tenzij eea natuurlijk van te voren al is aangemaakt en/of klaargezet. ;) Anderzijds zou het handiger zijn (voor abo's) om vooraf de melding te hebben, zodat die een keuze kunnen maken om het verder te lezen, of niet.

Primair is de infobox bedoeld om abo's te verkopen natuurlijk, niet zozeer om abo's te informeren. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 03-01-2018 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

CH4OS schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:51:
Nee, het is gewoon een stukje HTML in de redactionele content, en geen dynamisch item. Daarbij is het ook een generiek design-element wat dus inderdaad ook voor andere zaken gebruikt kan worden.

Het zou relatief veel moeite kosten om dat toch dynamisch te maken en dat voor abonnees (= een kleine minderderheid van de lezers/bezoekers) te verbergen. Ik denk dat we die tijd beter kunnen besteden aan nuttige features ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Hmmm, dat is wel ontzettend jammer, eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zou 't eerder zien als een 'FYI' ding, in geval abbo's zoiets hebben van 'He, dit heb ik laatst al gelezen'.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En niet iedere abo krijgt / leest het magazine. Er een abo-only optie voor maken lijkt me overkill als dat betekent dat er mindere tijd is voor andere zaken :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1