SONOS/JBL speakers icm Xbox One ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aevitas1
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 12:34
Hallo,

Ik zit er al een tijd aan te denken om SONOS/JBL speakers aan te schaffen. Momenteel denk ik aan 2 setups;

- SONOS PLAYBAR voor m'n neus, rechts/links JBL PULSE 3, rechts/links achter mij SONOS PLAY:1.
- Zelfde setup, alleen vervang ik de JBL PULSE 3 met nog 2x SONOS PLAY:1.

Voor nu wil ik beginnen met of alleen de playbar of alleen 2x PLAY:1. De playbar kan ik, voor zover ik weet, zonder moeite aansluiten op mijn Xbox One X via een optical kabel. Alleen nu las ik dat ik voor de PLAY:1 speakers de SONOS CONNECT nodig heb, maar dat is een duur grapje.

Nu heb ik 3 vragen;

- Voor de mensen die deze speakers hebben, beginnen met de playbar of met 2x PLAY:1 ? En zijn hier mensen met ervaring met de JBL PULSE 3 vs de PLAY:1 ?

- Heb ik die SONOS CONNECT echt nodig om de PLAY:1 aan te sluiten? Of is dat een kwestie van aansluiten aan de playbar en het werkt?

- Werkt een combinatie van JBL en SONOS wel samen? Hoe zou ik die JBL aansluiten en samen laten werken met de rest van het apparatuur? De reden voor de JBL PULSE 3 is eigenlijk alleen dat het licht en een mooie sfeer geeft, heb eigenlijk alleen deze speakers in de winkel kunnen vinden en vond het geluid erg goed.

Bedankt voor de hulp alvast!

Beste antwoord (via aevitas1 op 06-01-2018 09:50)

• Vandevijverke
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-12-2021
Die connect heb je enkel nodig moet je geen playbar nemen. Je sluit je Xbox aan op de playbar en daardoor kan je alles via je sonosnetwerk terug gaan vinden. Je play:1’s worden dus gewoon draadloos toegevoegd aan je sonosnetwerk en kunnen daardoor je Xbox benaderen.

Ik verwacht morgen 5.0 setup met de playbase dus over geluid tijdens gamen kan ik weinig zeggen. Enige waar ik wat schrik voor heb, is delay.

Je jbl in combinatie met de sonos gaat enkel werken als je de jbl via een connect ook aansluit op je sonosnetwerk. Zoiets zou ik zelf niet gaan doen maar kan dus wel.

Ikzelf zou dus beginnen met playbar, alleen daarop kan je rechtstreeks je Xbox aansluiten. En dan 2 play:1’s of one’s als rears toevoegen

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Vandevijverke
Die connect heb je enkel nodig moet je geen playbar nemen. Je sluit je Xbox aan op de playbar en daardoor kan je alles via je sonosnetwerk terug gaan vinden. Je play:1’s worden dus gewoon draadloos toegevoegd aan je sonosnetwerk en kunnen daardoor je Xbox benaderen.

Ik verwacht morgen 5.0 setup met de playbase dus over geluid tijdens gamen kan ik weinig zeggen. Enige waar ik wat schrik voor heb, is delay.

Je jbl in combinatie met de sonos gaat enkel werken als je de jbl via een connect ook aansluit op je sonosnetwerk. Zoiets zou ik zelf niet gaan doen maar kan dus wel.

Ikzelf zou dus beginnen met playbar, alleen daarop kan je rechtstreeks je Xbox aansluiten. En dan 2 play:1’s of one’s als rears toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aevitas1
Bedankt voor het duidelijke antwoord!

Binnenkort even bestellen, maar ik ben toch benieuwd of er delay is.. Zou je mij willen vertellen of dit het geval is zodra je de set hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandevijverke
Denk een dik uur cod gespeeld en niets gemerkt. Werkt heel vlot hier. Superblij met onze aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aevitas1
Geniet ervan en bedankr voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Even voor de duidelijkheid, in een Sonos surround opstelling is de playbar/playbase je volledige voorkant. Een Sonos surround opstelling is slechts de playbar/playbase voor je, twee play 1/3/5's achter je en een subwoofer.

Daarnaast zou ik de playbar/playbase ook gewoon aan je TV hangen zodat alle audio die je over de TV gebruikt via Sonos naar buitenkomt. In plaats van alleen de Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-06 11:11

hmr

Vandevijverke schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 22:16:
Denk een dik uur cod gespeeld en niets gemerkt. Werkt heel vlot hier. Superblij met onze aankoop
Bij FIFA lijkt hij bij mij een slight delay te geven... Lees meer mensen die problemen hebben met een delay van de xbox one. Het is alsof het per TV verschillend is... Ga zelf ook nog even andere spellen proberen (speel meestal fifa :P)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandevijverke
hmr schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:32:
[...]

Bij FIFA lijkt hij bij mij een slight delay te geven... Lees meer mensen die problemen hebben met een delay van de xbox one. Het is alsof het per TV verschillend is... Ga zelf ook nog even andere spellen proberen (speel meestal fifa :P)
Ik speel wel ps4, misschien geeft dat ook een verschil
Pagina: 1