Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-11-2023
Hi,

Ik heb een Samsung S8 gsm (=usb-C) en een Samsung tv met zowel USB en HDMI.
Ik wil een film die op mijn gsm staat op tv bekijken, maar moet daar nog een adapter voor kopen. De vraag is dus:

Wat is qua beeldkwaliteit beter:
-van gsm naar USB van tv?
-van gsm naar hdmi van tv?

Relevante software en hardware die ik gebruik
(Gsm: android)

Grtz Sonaya

Beste antwoord (via Sonaya op 03-01-2018 20:12)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:42
Volgens mij is de vraag van TS nog steeds niet beantwoord. Kwaliteitsverschil tussen HDMI of afspelen via USB? Ik geloof niet dat er verschil merkbaar is.
Zoals hierboven aangegeven zijn er voldoende mogelijkheden als je die nog niet overwogen hebt.
Als je zou moeten kiezen tussen HDMI en USB, dan zou ik kiezen voor HDMI. Het is makkelijker om een filmpje op te zoeken op je telefoon dan via je TV door de mappen te bladeren.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zet er een chromecast tussen, veel meer plezier van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die USB-C poort kun je gebruiken voor een HDMI adapter, zo kun je met een normale HDMI kabel de telefoon aan je TV aansluiten. Aangezien de meeste mensen wel een HDMI kabel hebben hoef je dus alleen maar die adapter te hebben. Lees hier meer: https://www.mobilefun.co....our-galaxy-s8-to-your-tv/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sambalbaj schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:29:
Is een optie, al heeft Samsung vanuit zichzelf al AllShare, je hebt dan dus niet eens per se een Chromecast of zelfs extra kabeltjes nodig, mits de TV ook op het netwerk is aangesloten.

@Sonaya Kijk even hier: http://www.samsung.com/nl/apps/mobile/allshare/

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 02-01-2018 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
CH4OS schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:34:
[...]
mits de TV ook op het netwerk is aangesloten.
Dan kun je dus nooit op plekken met "domme" apparatuur je video's op groot beeld kijken. Afhankelijk van de situatie van @Sonaya is dit iets om over na te denken. Wanneer je je telefoon bijvoorbeeld op school of op je bedrijf gebruikt dan is een adapter wel heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sypie schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:39:
Dan kun je dus nooit op plekken met "domme" apparatuur je video's op groot beeld kijken.
De voordelen van een Chromecast snap ik; ik heb er zelf een, al gebruik ik hem nooit, eigenlijk. ;) Ik heb echter geantwoord naar de situatie zoals geschetst door de TS, waarin aangegeven wordt dat hij zowel een TV als een telefoon van Samsung heeft. Dan is het een redelijke nobrainer om AllShare te gebruiken; dat staat al op de telefoon en als het een recente TV is, ook op de TV. Een Chromecast aanschaffen is dan dus niet eens nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Wel een grote aanname dat die Samsung TV zo recent is dat die AllShare aan boord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sypie schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:57:
Wel een grote aanname dat die Samsung TV zo recent is dat die AllShare aan boord heeft.
AllShare wordt al de nodige jaren met Samsung televisies meegeleverd, dus zo raar is dat niet hoor. :)
Mijn Samsung TV uit 2013 had dat al. ;) Voor 2013 heet het AllShare Play. Volgens mij had de Samsung TV die mijn ouders kochten in 2011 ook al AllShare (Play).

Stappenplan diverse AllShare versies:
http://www.samsung.com/nl/support/skp/FAQ/1019599

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 03-01-2018 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
sypie schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:57:
Dat is een beetje het effect dat je krijgt als TS, ook al stelt hij/zij al vragen sinds 2004, nog steeds niet snapt hoe je een goede OP maakt, met alle relevante informatie :X Desalniettemin zijn nu wel aardig wat verschillende richtingen gegeven, dus wat dat betreft zijn dat soort aannames ook juist weer verbredend.

Waar ik vooral op zou letten is hoe future-proof het moet zijn. Het voordeel van een Chromecast-achtige oplossing is dat ie redelijk portable en universeel is, waar Allshare (zoals ik het begrijp) Samsung-only is. Nu ben ik geen fan van Google-hardware, dus specifiek Chromecast zou ik ook niet direct aanraden, maar dat is misschien persoonlijk :P

[ Voor 26% gewijzigd door Room42 op 03-01-2018 00:11 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Room42 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 00:08:
waar Allshare (zoals ik het begrijp) Samsung-only is
Allshare is Samsung's naam voor DNLA. Ik kon met mijn Sony telefoon ook gewoon foto's en filmpjes pushen naar mijn Samsung TV uit 2010.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:42
Volgens mij is de vraag van TS nog steeds niet beantwoord. Kwaliteitsverschil tussen HDMI of afspelen via USB? Ik geloof niet dat er verschil merkbaar is.
Zoals hierboven aangegeven zijn er voldoende mogelijkheden als je die nog niet overwogen hebt.
Als je zou moeten kiezen tussen HDMI en USB, dan zou ik kiezen voor HDMI. Het is makkelijker om een filmpje op te zoeken op je telefoon dan via je TV door de mappen te bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
sambalbaj schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:29:
Nee..gezeik mee..zo ook met screenmirroring op mn tv. Audio en ondertiteling lopen niet synchroon. Daarom liefst bekabeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
Room42 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 00:08:
[...]

Dat is een beetje het effect dat je krijgt als TS, ook al stelt hij/zij al vragen sinds 2004, nog steeds niet snapt hoe je een goede OP maakt, met alle relevante informatie :X Desalniettemin zijn nu wel aardig wat verschillende richtingen gegeven, dus wat dat betreft zijn dat soort aannames ook juist weer verbredend.
Meer info vond ik niet nodig. Mijn vraag was kort en simpel, gewoon zoals Jimster mijn vraag citeert :Y .
De andere mogelijkheden om de film op tv te kijken zijn mij bekend (vast niet allemaal misschien) maar geen optie voor mij.
Allshare: tv zit niet bekabeld op internet alleen wifi en met wifi heb ik alleen maar gezeik ondanks allerlei maatregelen. Mot met Ziggo en die komt voor de zoveelste keer langs binnenkort. Al op zoek naar een andere provider maar daarbij ontbreekt vaak 1 van mijn favoriete zenders vandaar nog steeds bij Ziggo. Maar we dwalen af ;)
Ik keek altijd middels screenmirriring maar geeft dus óók om dezelfde reden gezeik.

Het gaat mij puur om de beeldkwaliteit en dus om te beslissen welke adapter ik ga kopen, USB of HDMI.

Maar...Ik ga voor HDMI. Bedankt allemaal! :*)
Pagina: 1