Toon posts:

CPU Upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek een upgrade van mijn CPU. Op dit moment heb ik een AMD A6-6400K APU en daardoor kan ik veel games niet aan. ben opzoek naar een betere CPU voor mijn MSI A78M-E35 moederbord

Wat is je budget?
Ik ben bereid om ongeveer 100/150 euro te besteden ana het upgraden

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt mij niet uit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn PC bestaat uit de volgende componenten:
Cooler Master K-350 Groen, 500 Watt Cooler Master voeding, AMD FM2 A6-6400K Dual Core 3,9GHz, Standaard koeling, MSI FM2-A78M-E35, 7.1 Geluidskaart, 8GB DDR3 Werkgeheugen, 1000 GB SataIII Hardeschijf, DVD Brander, AMD Radeon HD7000 1GB, 1Gbit netwerkkaart
AMD Radeon R9 Sapphire edition

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Ik zou eerder zoeken naar een R9 290 3GB(?) 2e hands.
Je videokaart is de bottleneck.

[ Voor 31% gewijzigd door Waterlelie op 02-01-2018 22:28 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Je kan even bij de fabrikant kijken welke CPU het moederbord max ondersteund. Daarna kijken in v&a of er iets voor je bijstaat.
Moet wel bekennen dat het eigenlijk geen goed idee is om hier veel geld in te investeren want het platform is gedateerd.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Strokjer2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05-2025
Je pc is te gedateerd en zou het zonde van je geld vinden om in te investeren. Beter doorsparen of een console halen als je wil gamen.

V&A aangeboden: Sony PlayStation 4 500GB Zwart

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-02 18:14

Praetextatus

the dutch_paki

Waterlelie schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 22:27:
Ik zou eerder zoeken naar een R9 290 3GB(?) 2e hands.
Je videokaart is de bottleneck.
@Verwijderd wat bedoel je met AMD Radeon R9 Sapphire edition? Welke videokaart heb je precies? En welke games speel je en op welke resolutie?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Verwijderd

Topicstarter
Een r9 290 4gb vram. Excuses voor de onduidelijkheid

Een maat van me heeft een i7 3770k en heeft met mijn huidige videokaart, die r9 290, altijd veel games kunnen spelen. Kan ik met met huidige mobo een soortgelijke cpu van amd combineren?

Spellen die ik graag zou willen spelen die ik nu niet kan spelen zijn o.a. PUBG en Ark

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2018 00:00 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Je moederbord is socket FM2+, daarmee kan je in de PW kijken al welke CPU's theoretisch zullen passen.
categorie: Processors

Je zal bij MSI moeten kijken welke ze ook daadwerkelijk via de BIOS ondersteunen op dit moederbord.

Toch zou ik wel willen adviseren om eerder door te sparen om te upgraden naar Ryzen of Coffee Lake. Dat zal veel betere resultaten geven.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:56
Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 23:53:
Een r9 290 4gb vram. Excuses voor de onduidelijkheid

Een maat van me heeft een i7 3770k en heeft met mijn huidige videokaart, die r9 290, altijd veel games kunnen spelen. Kan ik met met huidige mobo een soortgelijke cpu van amd combineren?

Spellen die ik graag zou willen spelen die ik nu niet kan spelen zijn o.a. PUBG en Ark
Vereisten voor Ark zijn een 8320. Dat is 4x zo snel als de gemankeerde dual core die je nu hebt. Die 290 is zwaar overkill omdat je processor hem veel te weinig data kan leveren om hem aan het werk te zetten.

Opties: AMD A8 of A10 quad-core scoren via vraag en aanbod, maar ook dat zet eigenlijk geen zoden aan de dijk.

Betere optie is via vraag en aanbod een moederbord en quad-core processor regelen (bijvoorbeeld socket 1150). Ik weet niet hoeveel geheugen je nu hebt, maar je hebt minimaal 8GB nodig, eigenlijk 16 GB.

Ik heb een week geleden een Z97 Gaming 5 (socket 1150), Intel core i5 4690k en 16 GB geheugen van V&A gehaald voor €250.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik voor de set ga die je zojuist noemt (Z97 Gaming 5 en de Intel core i54690k + geheugen). Ik zie die ook voor redelijke bedragen op V&A staan. Dit creëert geen problemen met de rest van de componenten in mijn pc denk je?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:56
Nee, op zich niet. Ik zou wel even precies benoemen welke voeding je hebt, dat kan namelijk veel uitmaken.

Maar daar zal het verbruik van de Radeon 290 een grotere rol in spelen dan de 4690k/moederbord/geheugen.
Pagina: 1