edid feeder met dolby digital plus support (E-AC3)

Pagina: 1
Acties:

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-01 15:00
Hoi,

Omdat mijn chromecast niet doorheeft dat mijn TV gewoon DD+ ondersteunt, wil ik wel eens proberen of een EDID feeder kan helpen.
Ik weet dat mijn TV gewoon DD+ pass through ondersteunt naar mijn receiver, omdat als ik een Windows 10 laptop aansluit via HDMI ik gewoon DD+ op mijn receiver krijg via netflix.

Ik zoek dus iets zoals dit: https://www.amazon.de/Aid...=8-2&keywords=edid+feeder

Echter lijkt deze alleen AC3 te ondersteunen en geen EAC3.

Iemand een tip voor een feeder/ghost die wel EAC3 ondersteunt?

Thanks!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou eerst eens kijken of je chromecast wel DD+ uitstuurt als je hem rechtstreeks op je receiver aansluit, voordat je er bijzondere HDMI converters tussen gaat hangen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zou die wel moeten kunnen aldus: pricewatch: Google Chromecast (2015) Zwart

404 Signature not found

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-01 15:00
JvS schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 22:03:
Ik zou eerst eens kijken of je chromecast wel DD+ uitstuurt als je hem rechtstreeks op je receiver aansluit, voordat je er bijzondere HDMI converters tussen gaat hangen.
Waarom?
Als ik hem rechstreeks op mijn receiver aansluit, herkent de Netflix app wel de DD+ ondersteuning, maar hoor ik niks. Dus of de chromecast stuurt dan geen DD+ uit, of mijn receiver begrijpt de chromecast niet.

Aangezien DD+ wel werkt via HDMI op de receiver of via HDMI via mijn TV, lijkt me dat zowel mijn receiver als TV in orde zijn.

DD+ is ook officieel ondersteund door zowel de receiver als Netflix als chromecast.

[ Voor 6% gewijzigd door Opperpanter2 op 02-01-2018 22:13 ]